• Unic
    Äldre 3 Mar 08:58
    30174 visningar
    8 svar
    8
    30174

    Ont i magen på höger sida...

    Som rubriken lyder så har jag varit öm i buken men just nu är jag bara öm på höger sida. När jag rör vid den sidan så gör det ont och jag känner hela tiden att jag är öm.

    Vet inte om det kan vara livmodern som spökar? Någon som känner igen detta?

  • Svar på tråden Ont i magen på höger sida...
  • fibobs
    Äldre 3 Mar 09:02
    #1

    Sitter det längre ned på magen, typ livmodernivå, då kan det ju vara det....eller gaser. Sorry vet att det är otrevligt, men jag hade jätteproblem med ond mage för ett tag sedan och trodde att jag hade något fel på äggstockarna...du vet cancer och allt. Men efter många undersökningar konstaterades det att jag hade gaser som fastnat i tarmarna och fick lite med. för det. Hoppas det inte är något allvarligt!
    Kram

  • Unic
    Äldre 3 Mar 09:06
    #2

    Inte alls otrevlig :)

    Men det började när jag o min pojkvän hade sex så jag vet inte om det påverkade det.Och det inte njurarna för då får man ont i ryggen.

    Vet inte hur ont man har om det är fel på blindtarmen, antagligen har man ondare än vad jag har.

  • Unic
    Äldre 3 Mar 09:08
    #3

    Uff nu läste jag om blindtarmen o då har man ont i höger sida... Känner mig som en hypokondriker..

  • gonzor­83
    Äldre 3 Mar 09:51
    #4

    man kan absolut ha ont på höger sida om det är blindtarmen, men ofta startar det med att man har som en molande värk runt naveln när det är just blindtarmen och sen flyttar den sig mot höger sida.
    PÅ höger sida sitter ju även gallblåsan, den kan spöka för folk i alla åldrar. Det kan vara grus eller stenar som sitter där och det kan man lätt se med ett ultraljud.
    Om det fortsätter så gå till akuten.

  • elsi
    Äldre 20 Mar 18:47
    #5

    kolla blindtarmen

  • Uppsal­abrud2­010
    Äldre 22 Mar 04:26
    #6

    Jag hade jätteont på höger sida och läkarna sa att det var äggstockarna...sedan hamnade jag på akuten och fick akutopereras för den största gallstenen som röntgenläkaren hade sett. Jag kan garantera dig att om det är gallsten så har du så in åt h-vete ont att du knappt kan röra dig eller så får du så ont att du inte kan vara stilla. Smärtan strålar åt alla håll, men är främst lokaliserad till under höger revbensbåge! Får du ont efter att du har ätit vissa saker? Trodde först att det var blindtarmen för att det högg till i nedre delen av magen vid de första anfallen, men jag hade så ont i hela överkroppen att jag knappt kunde andas. Kanske värt att kolla upp!
    Lycka till!

  • Unic
    Äldre 23 Mar 08:09
    #7

    uff tur att det löste sig! Har inte haft ont igen så det är skumt vet inte vad det kan ha varit.

  • Greene­yes
    Äldre 26 Mar 23:20
    #8

    Det allra vanligaste är ju att man har eller just haft ägglossning på just den sidan, och då kan man ha ont just där eller ikring.

Svar på tråden Ont i magen på höger sida...