• Everto­n
    Äldre 24 Feb 06:45
    7910 visningar
    10 svar
    10
    7910

    Bröllopsbutiker i Stockholm -Hjälp!!

    Jag ska till Stockholm för att prova en massa brudklänningar! Då jag själv inte bor i sthlm så har jag ingen aning om vart jag ska gå.
    Det bästa vore om det inte var FÖR utspritt (kommer ändå inte hinna alla butiker).
    Finns det fler butiker på en specifik stadsdel, isåfall vilken?
    Annars alla tips på butiker är välkomna!! (skriv gärna vart den ligger också!!)

  • Svar på tråden Bröllopsbutiker i Stockholm -Hjälp!!
  • ciiina
    Äldre 24 Feb 07:15
    #1

    Hej

    "Bröllopssviten" i Hallonbergens centrum (T-bana)
    Tänkte själv åka dit och prova!
    (Öppet Mån-Fre 10-18 o Lör 11-16)

  • Nezza
    Äldre 24 Feb 07:48
    #2

    Det finns två vid St:Eriksplan vet jag. En på St:Eriksgatan och en på, åh nu har jag glömt vad den heter en stoooor gata som går hela vägen från Karlbergsstation typ till Östermalm, 4:ans buss har fler hållplatser på den...

    Det finns även minst två stycken på söder.

    Men jag vill VARMT rekomendera "Bröllopssviten" i Hallonbergens centrum (T-bana), där köpte jag min klänning.

  • Carin o Mikael
    Äldre 24 Feb 10:58
    #3

    Åk till södermalm och hornsgatan, där ligger 3 st nästintill på rad: Bröllopskällan, stockholm brud&fest och söders högtidskläder.. cirka 2-3 min promenadavstånd mellan dem. hur smidigt som helst. jag köpte min på Stockholm brud & fest...

    Ta tunnelbanan och hoppa av vid zinkensdamm så har du bröllopskällan runt hörnet ner på hornsgatan...

    /C

  • bride2­010
    Äldre 24 Feb 18:02
    #4

    OBS! Bröllopssviten har flyttat från Hallonbergen till Sveavägen vid t-bana rådmansgatan. Jag gjorde det misstaget och åkte till Hallonbergen och förlorade en massa tid.

    Jag köpte min underbara Pronovias klänning på Bröllopssviten (Sveavägen). Boka tid. Hon som jobbar där är jätteduktig, kunnig och trevlig som lägger all tid och fokus på dig.

    Du har även Garamaj på Birger Jarslgatan, en promenad på 10 minuter från Bröllopssviten.

    St. Eriksgatans bröllopsbutik har ett bra utbud men personalen engagerar sig inte riktigt i en, för mycket folk där.

    Tillsist har du även de tre butikerna på Södermalm på Hornsgatan vid Zinkensdamm.

    Lycka till!

  • Everto­n
    Äldre 24 Feb 19:05
    #5

    Tack för alla tips!! Underbart! ska försöka kägga upp nån plan och karta så man förlorar minst tid på att leta!

    Visst får man fotografera i dessa butiker?? Man vill gärna ta en bild i vare klänning för att se hur man ser ut!

  • weddin­g1
    Äldre 24 Feb 21:25
    #6

    Vid T-Rådhuset har du Cosmos och Sarah Vistyle.

  • MollyA­lex
    Äldre 24 Feb 21:28
    #7

    KIK,bröllopsbutik på St Eriksgatan 96, nära de andra två butikerna på St Eriksplan, även butiken Lily, på Karlbergsvägen ligger nära där!

  • Flamin­goo
    Äldre 25 Feb 07:18
    #8

    Jag skulle villja tipsa om www.studiolivia.se Jag har precis varit i deras showroom och beställt min vackra klänning Det var precis den jag sökt. Superfin! För några dagar sedan skickade min syster en länk till bloggen, där hon hade sett den. Jag kontaktade dom och nu har jag beställt Det var lite struligt att hitta deras butik. Min syster och jag gick fel i området innan vi kom fram. Men det var det värt! De kommande 6 veckorna lär bli de längsta i mitt liv Det skulle kännas bättre om jag hade den på galjen hemma redan idag Och nu kommer det roligaste Gissa vad? Jag fick en gratis morgongåva fotografering! Jag kan inte tro att det är sant! Helt otroligt! Jag har önskat mig en sådan men det är ju sååå dyrt:-0 Det är en riktigt lyx i mina ögon Jag kommer att överraska min kära Det känns så spännande! Kan inte vänta! Jag hatar att vänta

  • Everto­n
    Äldre 26 Feb 07:14
    #9

    Flamingoo - Vaaa fick du en fotografering gratis!! Det var riktigt lyxigt! Jag funderar också på att göra en sån, men som sagt det kostar det så jag får se hur jag gör!
    Men vad kul att du hittade din klänning, måste kännas sååå skönt!

    Tack igen för alla tips....! :o)

  • API
    Äldre 26 Feb 13:37
    #10

    www.milami.se samt www.brollopsexperterna.se ligger några hundra meter ifrån varandra på Norr Mälarstrand.

Svar på tråden Bröllopsbutiker i Stockholm -Hjälp!!