• ActDontTalk

    50-talstråden - igen!

    Hej igen allesammans! Såg att den gamla tråden var stängd, så jag gjorde en ny!

    Gamla trådar
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2809557-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2999449-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3116199-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3219206-1.h...

    Kläder och accesoarer
    daddyos.com
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com
    www.madmanclothing.com
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

    Gör ditt eget flor
    madebymaryann.blogspot.com/2008/04/birdcage-v...
    www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories...

    Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-1...
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

    Make up
    therezz.blogg.se/2008/november/face-stockholm...

    Trycksaker
    www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com

    Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

    Mat
    www.skonahem.com/inredning/dukning-mat/rockab.../

    Inspiration
    www.wedsmack.com/2007/08/super-sweet-50s-styl...
    www.flickr.com/photos/13174319@N00/295877771/in/pool-60677509@N00
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

    www.thevintageweddingdresscompany.com/

    50s-style-wedding.blogspot.com/

    offbeatbride.com/tag/rockabilly-wedding

  • Svar på tråden 50-talstråden - igen!
  • Junebug

    ja 2010; jag har fått tygprov i ivory, den är klassisk ivory dvs inte kritvit på något sätt, men inte direkt gulaktig på nåt sätt heller.
    Det beror väl på vilka färger man passar i, jag är en blek brunett som klär bättre i lite varmare nyanser :)

    Vad fint det låter med ljusrosa petticoat, visste inte att man kunde specialbeställa! Vad får du betala för den?
    Jag beställde vit petticoat till ivory klänning.
    Ska bli spännande!!

  • Junebug

    Vi ska ha festprogram. Tänkte skriva några rader om varje person, ha lite sånger med, kanske lite skoj saker om oss som de flesta inte känner till.. Vet inte vad mer man kan ha i?
    Festprogram brukar ju kunna vara en skön icebreaker vid borden.


    teak skrev 2010-03-10 08:12:40 följande:
    Ska ni ha festprogram och i så fall vad ska den innehålla?
  • ja 2010

    Man kan specialbeställa hos henne, den blir dubbelt så dyr, men eftersom klänningen är så billig i sig så tror jag att det blir bra ändå i budgeten :).
    Jag ville först ha hot pink, men vi kommer att ha inbjudningar i samma rosa med vita prickar (liknande den bakgrund som är på honeypies hemsida) så då tycker jag det blir bättre med ljusrosa och så väver man ihop det lite gran.

    Jag passar mer i kalla färger så då är nog vit bättre för mig. Jag har varit på någon butik bara för att kolla men ivory är verkligen ett brett spektra... och de flesta ivory har jag inte riktigt passat i.


    Junebug skrev 2010-03-10 21:58:01 följande:
    ja 2010; jag har fått tygprov i ivory, den är klassisk ivory dvs inte kritvit på något sätt, men inte direkt gulaktig på nåt sätt heller. Det beror väl på vilka färger man passar i, jag är en blek brunett som klär bättre i lite varmare nyanser :)Vad fint det låter med ljusrosa petticoat, visste inte att man kunde specialbeställa! Vad får du betala för den? Jag beställde vit petticoat till ivory klänning. Ska bli spännande!!
  • teak

    Nu har jag fått mail av Mejan på Matildas fest. Mina skor har kommit till henne, så när mina pengar kommit in på hennes konto skickas skorna till mig. Jag har skyndat mig att betala och vill bara ha skorna nu på en gång :)

    Hoppas jag kommer att bli nöjd.

  • Erese

    Nu har jag bokat för att få ha Cupkakes på bröllopet Det var i grevens tid som jag ringde, bara dagen innan hade en kvinna hört av sig och visat intresse för samma datum som vi. Men som tur var hade hon varken bokat eller preliminärt bokat datumet så det var ledigt kvinnan skulle nämligen återkomma i veckan..snopet för henne om hon gör det. Hoppas hon inte väljer att ha cupkakes. Ska bli jätte spännande den här tjejen gör fantastiska cupkakes, vet inte i fall ni har spanat på hennes hemsida men gör det om ni inte har gjort det www.hellosugar.com (kan vara .se eller.nu på slutet)

  • ActDontTalk
    Erese skrev 2010-03-15 18:59:46 följande:
    Nu har jag bokat för att få ha Cupkakes på bröllopet Det var i grevens tid som jag ringde, bara dagen innan hade en kvinna hört av sig och visat intresse för samma datum som vi. Men som tur var hade hon varken bokat eller preliminärt bokat datumet så det var ledigt kvinnan skulle nämligen återkomma i veckan..snopet för henne om hon gör det. Hoppas hon inte väljer att ha cupkakes. Ska bli jätte spännande den här tjejen gör fantastiska cupkakes, vet inte i fall ni har spanat på hennes hemsida men gör det om ni inte har gjort det www.hellosugar.com (kan vara .se eller.nu på slutet)
    ÅH! Vad avundsjuk jag blir erese! Jag hade så himla gärna velat ha hennes fina cupcakes till vårt bröllop, men vi bor inte i närheten av stockholm tyvärr. Det blir varje fall bakat från ett av hennes recept och en annan tjej som är konditor ska hjälpa mig att göra dem. (Blir kanske nästan lika bra?)
  • ActDontTalk

    Ska ni förresten köra på det där: "something old, something new, something borrowed, something blue"?
    Jag vill försöka få med alla fyra bitar. Något nytt är mina pärlörhängen jag köpt, och blått blev strumpeband. Nu är jag ute efter gammalt och något lånat. Tänkte fråga svärmor eller så om hon har något pärlarmband, så slår man kanske två flugor i en smäll där. Hur gör ni?

  • Erese

    Jag är super glad över att hon var ledig det datumet. Hade tänkt göra det själv eller slopat hela tanken på bröllops tårta och bara köra på tre rätters. Men nu kommer vi nog ha två rätter och cupkakes. Blir för mycket med två efterätter enligt oss.

    Vi kommer inte köra på something old....det har inte ens paserat mina tankar om jag ska vara ärlig. Men kör på.verkar skoj och det viktiga är att man gör det man VILL göra och inte vad andra vill eller gör. eller hur?

  • annaochmias

    Erese, hjälp så läckra cupcakes! Vad tar hon per muffin ungefär?

  • KatjaB

    åh, deras cupcakes ser ju ut som små smycken, helt underbara vad kostar de per st?

Svar på tråden 50-talstråden - igen!