• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

    Nenne-hehe jag kommer att vara mååååååååånga veckor efter er

  • viktualia

    rotigt hemma - hm... det händer i stort sett aldrig här.. men så är både maken och jag ordningssamma av oss... och dessutom blir vi frustrerade över ev tendens till oordning samtidigt och brukar säga i mun på varandra att "nu städar vi" och så gör vi det..

    MrsB - grattis!

    Lisa - tjohej och välkommen!

    Parnassia - lurigt att maken rymmer till andra sidan jorden! Jag hade gärna tagit lite semester och studsat över och bidragit till eldning och annat skoj.. men tydligen ska jag hålla mig hemma på helt egna grunder.. ehum... Annars känns en lagom lång vistelse hemma hos er mer än inbjudande!!!

    EA - vi ältar då och då några av våra misslyckade husaffärer.. även om vi egentligen hittade RÄTT hus... men särskilt ett av dem kan jag inte låta bli att promenera förbi ibland.. hm... SÅN utsikt... mysigt hus.. och om vi hade bott där hade jag på allvar kunnat GÅ till BB!

  • viktualia

    Snökaos - njaaa.. nån decimeter snö kanske det har kommit men jag bor ju i snörikeland.. i alla fall i en landsdel där snön hanteras rätt hyfsat. Alltså tog sig bussen hem från jobbet med bara 10 mins försening (på en bussresa som tar 1 h 15 min)

  • snaily

    Hej Bliv fru L, måste fånga dig innan du försvinner igen, sen läsa ikapp!

    Känner igen dina symptom ganska precis - stötiga rörelser eller vridrörelser gör mer ont. Mätte min högra äggstock till ungefär 7 cm igår. Fick du någon behandling, annat än vila? Hur lång tid tog det innan svullnaden började ge med sig för dig? Borde väl vara lindrigare när man inte är gravid, stämmer det? Har du någon aning om hur det kan påverka våra planer på nytt IVF-försök relativt snart? (innan det här tillstötte var planen v. 10)

  • snaily

    Blivande fru L skrev 2010-01-27 20:35:39 följande:


    Kram på er, vi ses väl om tre veckor ungefär.
    Nähäähääääj, gå inte! *gråter blod*
  • MSW

    Hej!

    Här blev det avbrott i ikapp läsningen av att A vaknade och kräktes!! Inget dagis imorn alltså, vilket resulterar i att jag får slita med skolarbetet i helgen ist! Han har dock inte kräkts mer (ännu) så kanske är det ingen maginfluensa.. Får se hur det går i natt, om han inte kräks mer får vi väl höra hur det blir med dagis på fredag...

    Tack för städtips, la sidan som liten tipsade om bland favoriter och ska kika in den senare!

    Lisa: Välkommen!

    Annars är dagen positiva att vi fick VG på vårt jul-grupparbete! Och minus att jag blir så stressad och får ångest av att ha ny kurs, ingen ordning ännu.. Inte på böcker och vet inte vad som förväntas av mig! Skit jobbigt att ha tre år kvar av denna känsla!

    Nu ska jag krypa i säng, vem vet om det behövs dusch och sängklädes byte i natt?!

    Godnatt!

  • start september

    Min kuk - det var det bästa idag alla gånger. Ha ha!

    Tack för springmaskråd, det är medicinerat och jag har tvättat en mängd maskiner. Lilla tjejen som avskyr att klippa naglar har aldrig varit så korthuggen som nu. Nu hoppas jag bara att vi är av med det och att det inte går runt runt på dagis.

    MSW, stackars A, Kräksjuka är inte alls kul.

    Fru Muffins, kul att se dig! Skönt att det käns bra nu.

    Välkommen till Lisa och Smint också.

  • start september

    Just det ja, ÄL dök upp på dag 14 så ingen försening denna gång. Vi får ser hur det går, min stressnivå är så hög för tillfället så jag är tveksam till chanserna.

  • passionsblomman


    *garvar ihjäl mig*

    Tack Nenne och Koko för ett välbehövligt asgarv.
    _koko_ skrev 2010-01-27 20:05:25 följande:
    Men kraftpaket i arslet kan nog de flesta av oss vara utan.
  • passionsblomman

    Har tillbringat ca 2 timmar i storsnack med sonens båda fröknar. Sedan avrapporterat till far i huset som såklart undrar vad som händer. *hes*

    Kan ju sammanfattas med att min son fick nog och lite mer än så idag och bestämde sig för att spöa skiten ur alla jävlar för att sedan DRA från den förbannade skitskolan. Typ.

    Nu blev det ju inte riktigt så, men det blev alldeles tillräckligt dramatiskt för att det skulle stå klart bortom allt tvivel för hela klassen att det nu var allvar och jättehemskt.

    Alltså pratades det hela resten av den dagen och min son har fått personliga uttalanden av alla i klassen där de i enrum men med fröken med har sagt till honom vad de känner och tycker.

    Nämligen att de är ledsna att han inte känt sig välkommen och att de vill ha honom i klassen och tycker om honom. de som varit taskiga har bett om förlåtelse och nu är nog luften rensd, saken utredd och både sonen, en och annan av de andra, och jag är helt slut. Men nu kan vi gå vidare.

    Nu är det ju inte idealt att han gick till handgripligheter, men jag måste säga att jag är väldigt glad att han har visat självbevarelsedrift och att han har gränser man inte kan kränka hur som helst. Han valde att prata och försöka gå undan och alla andra sätt utan frmgång. Nu blev det så här långt det gick innan de andra hajjade.

    Det känns otroligt skönt att det är bra personal som jag kan ha en sund dialog med. Då kan det förmodligen bli jättebra i förlängningen.

    Så, nu ska jag sluta älta om den här saken.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge