• Emma och Marcus
    Äldre 1 Jan 21:09
    5695 visningar
    17 svar
    17
    5695

    Vill ha tips på lila bröllopstema

    Hej!

    Vi skulle gärna vilja ha tips på lila bröllopstema. Allt ifrån blommor till dukning, tärnklänning, inbjudningskort osv.
    Om ni har bilder från ert "lila" bröllop som ni vill dela med er av så är vi väldigt tacksamma.

    Mvh Emma & Marcus

  • Svar på tråden Vill ha tips på lila bröllopstema
  • SoffeJ­P
    Äldre 1 Jan 21:16
    #1

    Vi ska också ha lila tema! =)
    Finns jättefina ljuslila rosor och vi tänkte även ha lavendel i buketten.

  • Blivan­defrue­riksso­n
    Äldre 1 Jan 21:17
    #2

    vi ska med ha lila men sen också turkost och silver

  • Emma och Marcus
    Äldre 1 Jan 21:18
    #3

    Trevligt =)
    Vad heter de ljuslila rosorna?

  • ar1005­22
    Äldre 1 Jan 21:28
    #4

    Vi ska också ha lila blommor och murgröna på borden. jag funderar på tulpaner.

  • Emma och Marcus
    Äldre 1 Jan 21:28
    #5

    Wow låter verkligen spännande. Härligt med mycket färg. För oss blir det nog lila, vitt och silver. Känns svårt att få allt i samma lila nyans.


    Blivandefrueriksson skrev 2010-01-01 21:17:55 följande:
    vi ska med ha lila men sen också turkost och silver
  • Vaness­aB
    Äldre 1 Jan 21:51
    #6

    Vi kommer också ha lila inslag, letar just nu efter lila dukar. Mörklila! =)

  • Thewed­ding
    Äldre 1 Jan 21:53
    #7

    Jag hade lila vitt och silver. Vill bara säga att när ni beställer brudbukett fråga flera gånger om ni ska ha lila rosor. Jag hade bilder som dom fick och jag frågade 100 ggr om dom kunde få tag på lila rosor och det kunde dom. Sen på bröllopsdagen så fick jag en rosa bukett då dom inte kunde få tag på lila rosor och trodde inte att det gjorde nåt.

    Lila är en underbar färg

  • Emma och Marcus
    Äldre 1 Jan 22:04
    #8

    Tack så mycket för tipset. Jag vill också ha lila rosor men det verkar som sagt svårt att få rätt lila nyans. Sen är jag så jäkla petig också och vill att det ska matcha exakt. Man gör det inte lätt för sig.
    Har alltid älskat lila. Folk omkring mig kombinerar alltid mig med lila så det känns ju tvunget att man ska ha ett lila tema. =)


    Thewedding skrev 2010-01-01 21:53:44 följande:
    Jag hade lila vitt och silver. Vill bara säga att när ni beställer brudbukett fråga flera gånger om ni ska ha lila rosor. Jag hade bilder som dom fick och jag frågade 100 ggr om dom kunde få tag på lila rosor och det kunde dom. Sen på bröllopsdagen så fick jag en rosa bukett då dom inte kunde få tag på lila rosor och trodde inte att det gjorde nåt. Lila är en underbar färg
  • Blivan­defrue­riksso­n
    Äldre 1 Jan 23:52
    #9

    jag hoppas det finns lila gerbera när vi ska gifta oss. annars blir det en annan lila blomma ihop med vit orkidee i buketten.

    jag kommer/har påbörjat att göra ljulyktor inklädda i lila och turkos dekorväv se mitt galleri om ni är nyfikna

    Jag kommer även ha en vit klänning med lila broderier på.

  • Blivan­deFruP­etters­son
    Äldre 2 Jan 13:13
    #10

    Har inga bilder än, men har hittills fått in det lila i temat (vi har vanilj och guld också) i mina skor, omslag till vigsel- och festprogram, ljuslyktor, servetter och lite andra smådekorationer .

  • Casmel
    Äldre 2 Jan 16:42
    #11

    Vi ska oxå ha lila som tema. Har lite i mitt galleri

  • Blivan­defrue­riksso­n
    Äldre 2 Jan 16:52
    #12

    Idag har jag köpt en lila färgad tapet bård som ska användas till inbjudningskort

  • Josseb­osse
    Äldre 2 Jan 17:00
    #13

    Cool Water och Ocean song är rätt så vanliga hos dom grossister som vi(Västra Småland)köper av. Cool Water är lite mer rosa/lila medans Ocean song är mer lila.

  • Casmel
    Äldre 2 Jan 18:37
    #14

    ????????


    Jossebosse skrev 2010-01-02 17:00:56 följande:
    Cool Water och Ocean song är rätt så vanliga hos dom grossister som vi(Västra Småland)köper av. Cool Water är lite mer rosa/lila medans Ocean song är mer lila.
    ????????
  • Blivan­defrue­riksso­n
    Äldre 2 Jan 18:42
    #15

    tror hon menar de lila rosornas namn, annars vet inte jag heller

  • Blivan­defrue­riksso­n
    Äldre 2 Jan 18:49
    #16

    la in bilder på de 2 olika sorterna..

  • Emma och Marcus
    Äldre 2 Jan 20:31
    #17

    Ja jag var själv i två olika blomsteraffärer idag och fick se vad det fanns för lila blommor. De visade mig cool water men de är ju mer rosa känns det som. Ocean song såg jag på bild och de är ju väldigt ljus lila. Sedan tipsade dom om prärieklocka som finns i både ljus lila och mörklila. Kanske blir det bra med en blandning av ocean song, prärieklocka och vita rosor och mycket grönt runt omkring.


    Jossebosse skrev 2010-01-02 17:00:56 följande:
    Cool Water och Ocean song är rätt så vanliga hos dom grossister som vi(Västra Småland)köper av. Cool Water är lite mer rosa/lila medans Ocean song är mer lila.
Svar på tråden Vill ha tips på lila bröllopstema