• Lycklig81

    Luleå brudar 2010

    Hej
    Alla vi lyckliga som ska gifta oss i Luleå traken 2010.
    Gör listan lång nu ;)

    Lycklig81 17/7 2010

  • Svar på tråden Luleå brudar 2010
  • l8ol

    Tack

    Jag har tänkt att efterlikna min mors brudbukett. De firar guldbröllop 2010. Den består av röda rosor, liljekonvaljer och ormbunksblad. Ganska stor och gles.

    Ja just det, Ringen är hittad men inte köpt :))

    Och Sönernas kostymer är hittade så nu ska jag hem och mäta.

    Mat...Vi ska inte ha buffé, menyn är inte spikad och Tårta vill jag inte ha (gillar inte köpes) men det vill gubben...

  • Lycklig81

    vad vill du ha istället för tårta??
    vad ska du ha för ring??

  • saga 2010

    Hej I80l, kul att se att tråden växer :)!

    Låter som att er gästlista är relativt lik vår. Kommer bjuda runt 80 gäster varav 20 är barn/ungdommar.
    Var ligger Druidgården? Vilket cateringföretag kommer ni att använda er av? Vi har varit i kontakt med Lottas samt Xanadu. Tittat lite på deras kostnadsförslag och menyer. Xanadus meny lät god men inte helt säker ändå. Lottas verkade inte särskilt intresserade då jag ringde och ställde lit frågor. Det lutar nu mot Örnvik som har duktig kock på plats och även personal. Vi var där på bröllop denna sommar och det var klockrent!

    Idag har vi varit på stan och kollat runt på vigselringar. Min M2b kommer endast ha sin förlovningsring, ingen vigsel. Hur gör ni allihopa? Föll för en Schalins ring samt en Engelbert men det är relativt stor prisskillnad. Finns en rätt kul sida på nätet med massor med vackra ringar www.lamastone.se frågan är bara om man törs beställa ring från nätet. Det är viktigt att vigselringen passar ihop med förlovningsringen anser jag, och då är det svårt att avgöra då man inte kan prova på plats...

    Vilken tid kommer era bröllop äga rum? Vi har valt klockan 16 men efter lite funderingar kommer vi nog att ändra till 15. På så sätt finns det mer tid för att röja på dansgolvet senare ;0). Vi hoppas verkligen på en fest med mycket drag. Någon som kommer att hyra band eller dj? Detta är inte bestämt för vår del än, dyrt med band men det vore samtidigt askul!!!

  • l8ol

    Hej
    Druidgården ligger i Boden bakom Nordpoolen.

    Vi gifter oss kl 15

  • Lycklig81

    Ja ha ska ni ha festen där..inte så långt ifrån där jag bor..vi va oxå och tittade på den lokalen, men föll oss inte i smaken.

    Vi ska oxå gifta oss kl 15 :)
    Min m2b har ingen förlovningsring utan får en vigselring då istället..jag kommer ha 2 och han 1, men bara för att han inte vill ha 2..tycker sj de ser snyggare ut med en ring på en man. Smak sak :) Tycker oxå de är viktigt att ringarna passar ihop.

    Våran bestmans tvillings bror har egen DJ-firma så han spelar på våran bröllop gratis, väldigt uppskattande :)

  • saga 2010

    jaha... är det den dj firman som Ove är inblandad i?

    Bra att ni kan utnyttja ert kontaktnät.

  • ALLIMA

    Hur har ni tänkt vad gäller vigseltiden? Vi vill gärna ha mörkt då för efteråt ska vi ha fackeltåg till festlokalen som bara är ca. 5 min. bort. Är kl. 15 för tidigt i februari? Tänker att fördrinken blir redan strax efter kl. 16 då...? Hm, om vigseln är kl. 16 så måste vi väl sluta fota utomhus redan strax efter kl. 14 antar jag pga. ljuset. Blir lång väntan mellan. Tips tack!

  • Mars2010

    Hej alla norrlänskor!!
    Svårt att hitta den här tråden :(
    Men nu är jag här :)

    Är skelleftebo som skall gifta mig i luleå i mars, det blir en utomhus vigsel för oss. Är det någon som har ett bra tips vart man kan vara utomhus? Vi skall hålla till i rutviks byagård. Vi har pratat om att vara i stadsparken eller hermelinsparken.

    Vi pratar om att gifta oss runt 1500, i skymmingen innan det blir för mörkt ute. Man vill ju hinna med en lång och trevlig fest:) För oss är festen den stora grejen.

    Har köpt min drömklänning, bokat smink och frisör. Inbjudningarna är dock inte skickade ännu. Har beställt materialet till dem, så det blir väll lite pysslnde nästa helg:)

  • ALLIMA

    Mysigt med utomhusvigsel. Vill dock varna lite för stadsparken eftersom det är ett tillhåll för a-lagarna. Jag vet dock inte hur aktiva dom är under vintertid. Kanske är Hermelinsparken mysigare, lite mer undanskymd...

Svar på tråden Luleå brudar 2010