• Fröken Skrutt­is
    Äldre 19 Jul 14:17
    59168 visningar
    4 svar
    4
    59168

    Bröllop i Mariestad..Tips någon?

    Hejsan!

    Min sambo kommer ifrån Mariestad och vi funderar på att gifta oss där. Jag har bara varit där några få gånger och känner inte till staden alls. Någon som vet om det finns någon bra kyrka och lokal? Florist? Fotograf? frisör? Osv. Vore tacksam för svar!

  • Svar på tråden Bröllop i Mariestad..Tips någon?
  • Lakrit­sbåten
    Äldre 19 Jul 16:29
    #1

    Blommor - Cattleya! Jätteduktig tjej som är inspirerande och gör saker utöver det vanliga!

  • Tingli
    Äldre 21 Jul 17:07
    #2

    hej!
    jag är från mariestad, är uppvuxen här och bor här...så lite tips kan jag kanske ge.
    blommor ska ni absolut kolla på cattleya!
    kyrkor finns de en del mysiga. jag föredrar leksbergskyrka, den är riktigt fin(ligger som på en kulle) till den finns en lokal att låna till fest osv. sen har ni ju domkyrkan som ligger mitt i staden, även där kan man låna lokal.
    bildmagasinet är riktigt bra vad gäller fotograf osv.
    vet inte vad ni tänkt för mat...men köttex i götene är riktigt bra och billigt! annars finns det x-baren i mariestad som är riktigt bra med catering.

    är de nått mer du undrar så är de bara att fråga
    jag håller själv på att planera bröllop i mariestad!

  • Erdna Nord
    Äldre 10 Dec 17:49
    #3

    Jag bor och arbetar som bröllopsfotograf i Mariestad. De jag bara hört gott om är:

    Blommor=Cattleya. Frisör=Självkfallet. Fotograf=Mig! :) Lokal=Laxhall (dock ute på torsö) alt. något hotell eller liknande om det ska vara inne i stan.

    Men självklart finns det fler, det finns lika många frisörer som pizzerior i den här staden :) (och det är många!)

  • Äldre 9 Sep 15:10
    #4
Svar på tråden Bröllop i Mariestad..Tips någon?