• Pingst­dagen2­010
    Äldre 16 Jul 07:50
    39256 visningar
    14 svar
    14
    39256

    Lyxiga servetter?

    Jag vill helst inte ha tunna pappersservetter till vårt bröllop men tycker att det är för dyrt att köpa 100 st linneservetter. Är det någon som vet vara kan köpa stora och lite finare servetter, som kan upplevas lika lyxiga som riktiga linneservetter eller billiga tygservetter?

  • Svar på tråden Lyxiga servetter?
  • Holmbr­ide
    Äldre 16 Jul 08:00
    #1

    jag tycker ju personligen att Ikea har finfina stora pappersservetter, i 100pack!!:) som går att göra fina brytningar med också!:)

  • noodi
    Äldre 16 Jul 08:01
    #2

    Vi beställde graverade pappersservetter med våra namn och datum, det tyckte jag var lyxigt :)

  • 200908­22
    Äldre 16 Jul 08:10
    #3

    Vi har beställt Dunilinservetter, är gjorda av papper men med en linnekänsla.

    Beställde härifrån (men utan tryck): www.kattisproduktion.se

    Det gick finfint!

  • Svanbo­et
    Äldre 16 Jul 08:26
    #4

    Jag gillar också Ikeas servetter för de är lite tjockare i kvalitet - svårt om man inte kan åka dit och handla själv elelr om det är "fel färg" bara.

  • konsti­gabara­lillaj­ag
    Äldre 16 Jul 09:02
    #5

    Vi köpte från IKEA när vi var där senast. Utgående modell, stora och med tygkänsla. Servetten hette ARV BRÖLLOP...

  • Kallem­ero79
    Äldre 16 Jul 09:20
    #6

    Dunilin från Duni är väldigt fina

  • Hawaii­ii
    Äldre 16 Jul 11:51
    #7

    Dom har rea på Ikeas tygservetter Ritva just nu (i Uppsala iaf. 4 st för 15kr istället för 49kr, dom är utågende ur sortimentet.
    Blir jättefina att rulla ihop, kolla i mitt galleri. Annars är ARV fina, men dom börjar försvinna.

  • alleha­nda
    Äldre 16 Jul 11:58
    #8

    Hos vår lokala kemtvätt så kan man hyra linneservetter till ett vettigt pris.

  • Pingst­dagen2­010
    Äldre 17 Jul 00:30
    #9

    Tack för alla bra tips!

  • nissan­gyt
    Äldre 6 Aug 22:45
    #10

    Vi beställde från kortdesign med namn och datum på, supersnygga tycka jag...

  • Flygan­de taxen
    Äldre 7 Aug 11:31
    #11

    En idé jag spånat kring är att köpa sånadär engångsdukar från Duni. De är ju av papper, men med tygkänsla. sen klipper man helt enkelt till servetter av dom. Billigare än att köpa linservetetr (som man sen inte har nån användning för, tänk på det också!) men lyxigare än pappersservetter.
    Men kanske dedär Dunilinservetetrna är ungefär samma sak?

  • Kirsto
    Äldre 9 Aug 16:51
    #12

    Vi köpte också på IKEA, men tygservetter. 4 st för under tjugan, helvita med vävt rutmönster.

  • Kallem­ero79
    Äldre 10 Aug 20:09
    #13
    Kirsto skrev 2009-08-09 16:51:32 följande:
    Vi köpte också på IKEA, men tygservetter. 4 st för under tjugan, helvita med vävt rutmönster.
    Det gjorde vi oxå å det blev supersnyggt!
  • Äldre 6 Dec 21:54
    #14

    www.diteretailer.se/bords-dekoration/ finns det jättemånga servetter och bordsdekorationer. Fina och prisvärda! Bilden är på servetter till ex dop.


Svar på tråden Lyxiga servetter?