• Pingstdagen2010

    Lyxiga servetter?

    Jag vill helst inte ha tunna pappersservetter till vårt bröllop men tycker att det är för dyrt att köpa 100 st linneservetter. Är det någon som vet vara kan köpa stora och lite finare servetter, som kan upplevas lika lyxiga som riktiga linneservetter eller billiga tygservetter?

  • Svar på tråden Lyxiga servetter?
  • Holmbride

    jag tycker ju personligen att Ikea har finfina stora pappersservetter, i 100pack!!:) som går att göra fina brytningar med också!:)

  • noodi

    Vi beställde graverade pappersservetter med våra namn och datum, det tyckte jag var lyxigt :)

  • Svanboet

    Jag gillar också Ikeas servetter för de är lite tjockare i kvalitet - svårt om man inte kan åka dit och handla själv elelr om det är "fel färg" bara.

  • konstigabaralillajag

    Vi köpte från IKEA när vi var där senast. Utgående modell, stora och med tygkänsla. Servetten hette ARV BRÖLLOP...

  • Hawaiiii

    Dom har rea på Ikeas tygservetter Ritva just nu (i Uppsala iaf. 4 st för 15kr istället för 49kr, dom är utågende ur sortimentet.
    Blir jättefina att rulla ihop, kolla i mitt galleri. Annars är ARV fina, men dom börjar försvinna.

  • allehanda

    Hos vår lokala kemtvätt så kan man hyra linneservetter till ett vettigt pris.

  • nissangyt

    Vi beställde från kortdesign med namn och datum på, supersnygga tycka jag...

  • Flygande taxen

    En idé jag spånat kring är att köpa sånadär engångsdukar från Duni. De är ju av papper, men med tygkänsla. sen klipper man helt enkelt till servetter av dom. Billigare än att köpa linservetetr (som man sen inte har nån användning för, tänk på det också!) men lyxigare än pappersservetter.
    Men kanske dedär Dunilinservetetrna är ungefär samma sak?

  • Kirsto

    Vi köpte också på IKEA, men tygservetter. 4 st för under tjugan, helvita med vävt rutmönster.

  • Kallemero79
    Kirsto skrev 2009-08-09 16:51:32 följande:
    Vi köpte också på IKEA, men tygservetter. 4 st för under tjugan, helvita med vävt rutmönster.
    Det gjorde vi oxå å det blev supersnyggt!
Svar på tråden Lyxiga servetter?