• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • KatjaB

    ska kolla runt lite mer. Fast det blir nog den första trots priset.. tycker den är så fin och ligger precis vid skogen så det är naturreservat i närheten och hästhage o så.. rätt idylliskt faktiskt och inne i stan så folk kan åka buss hem enkelt efter festen om de inte vill bry sig om att vara chaufförer osv.

  • Mrs Opp

    Vi bokade kyrkan till klockan 15. Vi fick välja på 15,16 eller 17 och vi hade inte alls pratat om detta innan vi ringde. Fast jag tror att 15 blir bra för oss, vi båda älskar lekar, spel mm och vill ha lite sådant innan middagen så då finns det tid till det.

    Blir lite nervös när alla ni andra har lokaler som ni kan dekorera redan dagen innan. Församlingshemmet som vi har bokat får vi tillgång till först på lördagen. Min familj har redan sagt att de kan sköta dukning och pyntning och att det löser sig. De vet ju dock inte om hur mycket jag planerar att pyssla till detta . Vi skall åka upp och titta på lokalen i september så får se då om vi kan smyga till oss lite extra tid.

  • LoveA

    Vi har bokat kyrka till kl 15.30, fick välja mellan lite olika tider men den här kändes bäst på något sätt.

    Vår lokal kostar 4000, vi har den från fredag kväll till söndag kl 12. Det ingår porslin för 70 pers samt städning, grovstädning får vi självklart göra själva.

  • Juli100724

    Ja jag tycker själv att det är skönt att jag får va me att duka. Lider av väldigt stor petighet =) Ja vi har oxå 15.00 tycker det är rätt lagom. Tycker ni inte att tiden går långsammmmt???

  • källerudd
    LyckligTjej skrev 2009-08-04 18:10:22 följande:
    Källerud: Vi håller också det hemligt och håller med dig om att det är lite småtrist att inte ha nån att prata bröllop med.Men tur att Bröllopstorget finns
    Ja det är en himla tur..annars vet jag inte vad jag hade gjort, ska dock berätta för en vän snart, hon som ska hjälpa mig att leta klänning.

    Vi har inte bestämt någon tid, men tror att det blir vid 15-tiden.. Vi har ju tur så att vi ska vara i mina föräldrars sommarhus, lär inte vara någon mer som är där och vi kan fixa i ordning allt när vi känner för det, men det behövs ju eftersom vi ska låna bord, stolar, porslin och glas. Har ju inte sånt till 50-60 pers.
  • NightElf

    Hej på er! Jag ska också gifta mig nästa sommar, den 3 juli i Göteborg. Vi har bokat St:a Birgittas kapell i Klippan och vi ahde himla tur som gjorde det när vi gjorde för två tider var redan tagna samma dag. Vi fick iallafall tiden vi ville ha, kl 16. Vi har även bokat lokal, Såsen i Kalvsund, ska ut och titta på den idag. Klänningen har jag beställt och ska hämta den nu i veckan eller nästa, har algt upp en bild på den i mitt galleri :D

  • Hante

    Hej igen - vi har bokat kyrka 16.30 för de andra tiderna var upptagna redan. dock är festlokalen inte löst ännu.... men snart... hoppas jag. har börjat jobba igen efter semestern och nu får man ju inte lika mycket tid att ordna saker...
    Barnen pockar mycket på uppmärksamheten med!

  • Mrs Opp

    Välkommen NightElf och grattis till bokningen av den populära fina kyrkan. Vi är en hel hög här som gifter oss den 3:e, kul med en till från Göteborg också!

    Vill gärna kika på din klänning, men ditt galleri är inte synligt. Gå in under inställningar på startsidan i din profil och kryssa i rutan för bildgalleri för att göra det offentligt.

Svar på tråden JULI - 2010 del2