• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • källerudd

    Mrs Opp skrev 2009-08-03 16:20:10 följande:


    Åh, jag bor ju i Göteborg och skulle gärna ha fikat med dig, men har börjat jobba den här veckan och har ett jobb det det är lite svårt att komma ifrån dagtid tyvärr. ( för jag antar att du och sambon gör något tillsammans tisdag kväll...)Hör av dig om du vill fika efter klockan 17 imorgon, men som sagt jag förstår att det nog inte passar.
    Jo det antar jag oxå, annars är det ju inte så stor mening att följa med :) Men däremot har jag ingen aning om hur länge de arbetar. När han är iväg i sthlm så brukar han jobba till 19-tiden, men å andra sidan har han ju inget bättre för sig då heller så..Men visst jag slänger iväg ett meddelande här om jag är "ledig" då. Tack för tipsen...

    Någon som vet hur My cards & home är i utbud??
  • CeKe

    Åh herregud, va långt ni har kommit med allt! Jag inte ens börjat fundera på dukar, inbjudningskort etc ännu, men det kanske är dags. Min m2b börjar ändå redan skämta om att jag blivit en bridzilla bara för att jag sitter o sufar runt o kikar på klänningar och ringar =)

    Det är ingen av er som bor i Gävle som har lust att ta en fika och prata lite bröllop? Mina kära vänner (killkompisar) börjar bli lite smått less på mitt drömmeri, är jag rädd =)

  • källerudd

    kikki kikki skrev 2009-08-03 17:24:43 följande:


    jag bor lite utanför gbg men är där jämt. jag börjar inte jobba förän på torsdag.jag skulle också behöva kolla på papper
    Tyvärr såg jag aldrig ditt inlägg igår :S Ser nu att mitt inlägg är publicerat efter ditt, vet hur det kommer sig, men det fanns inte där när jag skrev :(

    Svårast tycker jag det är att inte ha någon att prata med, eftersom vi håller det hemligt.

    Nu har jag iaf köpt en massa papper, dock var det betydligt svårare att hittade det jag behövde än vad jag trodde, och ändå fick jag inte med mig allt.

    Men beställa lite från nätet sen är det hem och klippa och klistra =)
  • LyckligTjej

    Källerud: Vi håller också det hemligt och håller med dig om att det är lite småtrist att inte ha nån att prata bröllop med.
    Men tur att Bröllopstorget finns

  • Everton

    Vi har fått reda på att vi kan boka kyrkan nu.
    Så nu sitter vi & funderar på vilken tid vi ska gifta oss! Jag vet inte egentligen vad som är bäst, men tror det lutar åt 15:30-16:00.

    Är det några som har bokat kyrka redan? och vilken tid har ni satt då? skulle vara kul att höra lite olika resonemang kring hur ni tänker när ni satt/sätter tid!

  • kikki kikki

    vi bokade kyrkan kl 14:00 för jag vet att jag kommer att vara skitnervös och vill få det gjort...ler....vi har bara betättat det för några stycken så våra föräldrar vet inget än och jag vet inte hur vi ska berätta det heller.

  • CeKe

    vi har också preliminärbokat kyrka och det blev kl 15.00, tänkte det är lite lagom, vi hinner med förberedelser på förmiddagen och så är det lagom att middagen börjar runt 17-tiden, så får gästerna (och vi)lite tid på sig att ta sig till lokalen som ligger ett par mil bort etc.

  • KatjaB

    vi ska gifta oss utomhus så vi bokade vigselförrättare redan nu och kl 14 tänkte vi, ska dessutom vara ute vid en gammal ruin så då vill jag vara i god tid med att ingen annan tänker samma tanke just samma dag, oddsen för det kanske inte är så stora men iallafall.
    har kollat idag på lokaler, eller ja, ringt runt. Vad ger ni för era lokaler. Finns en jättefin som vi tänkte förmodligen boka, den kostar 2000 kr för lördag och så får man söndag på sig att städa. Eller 3000 kr för hela helgen, vilken kan vara att föredra, jag vill ju dekorera i lugn och ro dagen innan.

    En annan kostar 2500 kr, men då tror jag att man fick lägga till för hyra av porslin mm.

  • kikki kikki

    vi betalar 2400:- och då får vi nyckeln på torsdagen och lämnar söndag eller måndag.....skönt om jag kan pynta torsdag och fredag så att det är klart

  • Juli100724

    Vi betalar 1500.
    Vi har den från fredag till söndag, kan få den på torsdag om vi vill. Det finns allt bestik talklrikar vin glas till 55 personer.. =)

Svar på tråden JULI - 2010 del2