• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • Miss Svensson

    Hmm får väl se om jag snart kan skriva in mig på den 10:e jag med eller om vi måste flytta på det..

    Vi skall kolla på några lokaler nu i veckan och lite beroende på om det är ledigt får vi sätta datumet efter det, men förhoppningsvis har de inte så mycket bokat nu.

    Men den lokalen som jag tror att jag är mest sugen på är det väldigt stor skillnad i priset på juli och augusti!!! Typiskt...
    Där finns även boende för alla gästerna, så man hyr hela stället från fre-sön, och det ligger jättenära havet... mysigt!
    Men i juli kostar det 22 000 och i augusti 15 000...

    Vi hade tänkt att gästerna skall få betala för boendet själva, för det får de ju ändå göra om de skall ta in på hotell el. likn. istället.. Och detta blir ju mycket billigare för dem.

    Jisses vad det är grejer att tänka på..

    Någon som köpt klänning än??

  • sajberpillan

    Även vi har kollat på lokaler idag. M2b chockade mig och sa att nu ska vi iväg och kolla på festlokal. Sagt och gjort. Det är friluftsfrämjandet som har den = billig. fre till sön kostar 2500kr. Ligger dock inte vid vattnet utan har en skidbacke till granne. Inte världens vackraste kanske, men helt ok. Det finns ett hus tvärs över en gräsmatta där 30 pers kan övernatta för billig peng =200kr/natt.
    Kan bli den. Känns mycket mera verkligt nu när man kollat in lokal och hur den ser ut och vad man kan göra. Ihhh..
    Vi har också berättat för mina föräldrar nu när vi var på semester hos dem. De blev glada och undrade om de kunde hjälpa till med nåt. Så ev. kommer de ner sista veckan och är barnvakter så vi kan duka och fixa det sista i lugn och ro. Perfekt. De kanske står för lite av maten med om vi har tur.

  • källerudd

    Vi kommer inte att skicka några save the date kort utan skickar istället inbjudningarna lite tidigare, typ februari...

    Jag fundera på att dra med en nära vän ut på klänningsjackt snart, dock förklätt till något annat, vill överraska :P Det blir då den enda jag kommer att berätta för, men oxå någon att ventilera med så känns skönt...Sen tror jag att jag kommer sy upp min klänning via nätet...en tjej i trelleborg (någon som anlitat henne) kommer inte på vad hon heter... skulle ta drygt tretusen för den klänning jag tror jag vill ha...har skickat bild..men vill ju prova något liknande först så man vet att man passar i det.

  • Amandi

    Vi också :) Fästmannen ska kolla på lokal imorgon, som vi förmodligen tar, min styvmor kommer att viga oss, och förhoppningsvis utomhus :)

    Malin och Joel skrev 2009-07-21 11:21:20 följande:


    Vi ska också gifta oss 10:e juli Vi ahr bokat lokal för festen men inte vigseln, mest eftersom det var ett väldigt populärt ställe. Eg. hade vi tänkt 30:e juli men trots att vi var ute över ett år i förväg var det redan bokat då... så ibland är det bra att vara ute i god tid :PVi har betalat en bokningsavgift på 2500 och den får vi inte tillbaka om vi ställer in.
  • sajberpillan

    Kollade på en lokal i går, bilder finns i galleriet.
    Den kä'ndes helt ok, lite mycket "fulfuru" men det går väl att dölja med dekorationer så man inte tänker så mkt på det. Tips på hur jag kan dekorera min lokal?

  • JollyO

    Tokisen:
    Det verkar helt galet bra att beställa från Kina. Hur billigt som helst och väldigt fina! Vilken sida har du kollat på?

  • kikki kikki

    Hittade ljuslyktor idag när jag var och skulle enbart panta flaskor....ler....ska se om jag kan få in dom i mitt galleri

  • Miss Svensson

    Var och kollade på den första lokalen idag, eller det är ett ställe med både festlokal och 3 hus som man hyr, jättefin tomt, lekplats... supernice!!
    Men det kostar ca 25 tusen på sommaren att hyra det..

    Fast då kommer de gäster som övernattar där betala kostanden för det själv, men det blir ju ändå en del för oss att betala... så jag vet inte.. Ska kolla på lita andra ställen först och se om jag kan "bli kär" i nåt annat istället

  • Miss Svensson

    Miss Svensson skrev 2009-07-23 22:06:24 följande:


    Var och kollade på den första lokalen idag, eller det är ett ställe med både festlokal och 3 hus som man hyr, jättefin tomt, lekplats... supernice!!Men det kostar ca 25 tusen på sommaren att hyra det.. Fast då kommer de gäster som övernattar där betala kostanden för det själv, men det blir ju ändå en del för oss att betala... så jag vet inte.. Ska kolla på lita andra ställen först och se om jag kan "bli kär" i nåt annat istället
    Har lagt in några bilder på stället, så kan ni se hur det såg ut...
  • sajberpillan

    miss svensson: fanns inget bildgalleri i din presentation så kunde inte kolla in lokalen?!

    Vår "fulfuru"lokal kostar ca 2500kr från fre till sön + 200kr /natt per person som vill sova över.
    Men det känns som ett lagom pris då vi vill ha en trevlig fest med fri dryck.

Svar på tråden JULI - 2010 del2