• DanKat

    Ny tråd för alla julibrudar!

    Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

    (Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

  • Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • Fjällbruttan

    Halloj!

    kuliJuli... du har fel
    Det är saksenvardo i bakgrunden, fotot är taget på Saksensjön
    Jag är inflyttad hit till Kittelfjäll från Stockholm, för sådär 17 år sen...

    Har ett förslag till "brudvals" till dig, varför inte
    -Kristina från vilhelmina

    Vi ska ha -When you say nothing at all som ingångsmarsch,
    -Du är allt, solosång
    -You are the rose of my heart, solosång
    -Jag ska följa dig genom eld och vatten, solosång till m2b som han inte vet om
    och sen Ockelboo 300 som utgångsmarsch... lite udda
    (m2b jobbar som pistvakt....)

    Brudvals blir Margareta... bara för att det är en plojlåt oss emellan

  • Kajsalisan

    Kul i juli; vi ska också har för kärlekens skull som duett i kyrkan och Joshua Radin.. och.. ehh.. hon den andra som sjunger med honom.. (hjärnsläpp) Deras låt Paperweight.

  • F A M E

    Vi kommer att ha änglagårdens musik ut och in.

    psalmerna har vi inte hunnit tittat på ännu.

  • Maria87

    Hej alla julibrudar! :)

    Jag är helt ny till denna tråden, kände att jag ville lämna ett litet avtryck :)

    Jag börjar bli nervös! Mindre än två månader kvar och vi har en hel del kvar att göra... fick dock besked igår på att min klänning är färdig! Så den ska provas nästa vecka nångång :D Håll tummarna för att den sitter som den ska! :)

    Angående ingångsmarsch m.m tycker jag att det är en ren djungel! Det enda vi vet är att vi vill ha "Du är Allt" med Sonja Aldén som solosång i kyrkan.... tycker den är så perfekt :)

    Nu ska jag fortsätta "youtuba" låtar som kan tänkas passa som ingångsmarsch ;)

  • bongen80

    Pratade med solisten igår, o hon tycker att jag ska "kuppa" lite under vigseln o sjunga själv för min älskade m2b, med komp från henne.

    Ingång till näbbar o tärnor är inte bestämt, lutar åt "som en vind" av Shirley Clamp (har bakvänd ingång)
    Sen kommer vi in till Mendelhson
    Solosånger: För alltid av Sara Löfgren o Den här stunden svensk text till Shania Twains From this moment
    Utgång....ja det vette faaaaaaaaaaan. Kan inte bestämma oss för någonting. Jag vill ju ha alla marscher o visor o fina låtar.....suck!

  • Princess4aDay

    Här kommer en 11/7-brud till!
    Har de mesta klart, fick klänningen för två veckor sen, lååångt innan leveransbeskedet jag fick! Så de känns ju bra. Har/ska ägna veckan åt att kolla upp med präst och kantor och dubbelkolla att alla bokningar stämmer..:)

  • Fjällbruttan

    Halloj brudar

    Min klänning ligger i tullen nu i Malmö
    På rätt sida atlanten i alla fall!!

    Helt underbart , jag var på ett bröllop där bruden gjorde så, men min mascara smet så jag såg ut som en tvättbjörn sen!! Var så vackert!! Dock sa bruden efteråt att hon nästan ångrade sig och var tvungen att titta i väggen och inte på mannen för att det var så känslosamt, och hon är en van kyrkosångare.
    Klarar du det blir det succé tror jag!


    bongen80 skrev 2009-05-06 22:18:46 följande:
    Pratade med solisten igår, o hon tycker att jag ska "kuppa" lite under vigseln o sjunga själv för min älskade m2b, med komp från henne.
  • TinkerBelle

    God morgon,

    Här går det långsamt!
    Väldigt långsamt samtidigt som jag börjar bli väldigt stressad.

    Vi lyckades boka kläder för m2b och sönerna i helgen. Känns skönt att kunna bocka av det från listan.

    Spenderade hela dagen igår med att jämföra forografer, deras olika paket och skicka förfrågningar.
    Jag vet att jag är sent ute, men vilken djungel!
    Flera av våra gäster är duktiga amatör fotografer så nog kommer det att dokumenteras, men jag vill ju ha bra ?porträttbilder? också efter vigseln

    Igår kom bubblor och pussklockorna, som vi ska använda som ?placeringskort?.
    Stod och tittade på dem i morse och funderade på om jag skulle börja göra dem i ordning eller inte eftersom dem kommer att ta en sån plats.

    Positivt är dock att alla nu har lämnat OSA. Så det problemet är ur världen.

    Klumpen i magen bara växer ? ska det vara så?

  • DanKat

    TinkerBelle: vad jobbigt att det känns stressigt för er! Har ni kollat listan här på BT med allt man ska tänka på inför bröllopet, det är jättebra att ha en överblick över allt som ska fixas så man kan planera när man ska ta tag i vad! Hoppas klumpen i magen försvinner!

    F A M E skrev 2009-05-12 07:15:52 följande:


    Hur går de för er, hur långt har ni hunnit allesammans?
    Här går det framåt, inte toksnabbt men nån grej nu och då iaf Vi har precis sambeställt hjärtris med två kompisar som ska gifta sig, så det är på väg Och så ska vi hem till mina föräldrar i helgen och lämna in klänningen på en ateljé så dom får fixa det som ska sys på den, plus att jag ska köpa underkläder samtidigt
    Hur går det själv?
Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!