• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Frejis

    Vinkar till Sweet och Frullan

    Brudsommar - så trist med Rasmus, stackars kisse

    Koko - grattis till den nya familjemedlemmen

    Hm, har en känsla av att jag glömt kommentera massor, men minnet är kort. Dessutom sitter jag på ett internetcafé då min dator har pajat. Bra när man skriver uppsats, tur att jag har en fil sparad på min hotmailadress.

  • Lapinette

    AM - STORT GRATTIS! och en hälsning från min kollega rummet bredvid - så klart han ska heta Hector (han heter så i efternamn)!

  • Ore

    AM: Ååååh vad skoj att läsa din förlossningsberättelse. Blir alldeles rörd här. GRATTIS till hela familjen i alla fall!!!

  • FruCicci

    AM underbart att höra din berättelse. Skönt att ni är hemma och alla är glada, stolta och mår bra!
    ÅÅÅ vad jag längtar nu!
    finner inte fler ord - SUPER GRATTIS!

  • Piggelin1

    Alla andra har völ halvdag en sån här dag, men här i grottekvarnen knegas det minsann på som vanligt, trots att det är Valborg. APTRIST Jag vill fira våren & picknicka - speciellt idag när vädret är GRYMT!

    Jaja, nog om detta - tänkte passa på att hoppa in en stund innan jag smiter från jobbet.

    AM - superduperstort grattis! TACK för att du delade med dig av din berättelse, håller med *vem det nu var som sa* att det var länge sen vi fick en förlossningsberättelse här!

    Frejis - hade inte Omsan planerat snitt? Tror att det var ngn av dem som fick barn ungefär samtidigt som jag som hade planerat snitt - Storasyrran, Omsan & så var det en tjej till vars namn/nick jag fullständigt glömt bort. Ngn som minns? Ngt på F? Äsch, minnet sviker mig.

    Liten & MrsB - här är det massor med röda kläder också!!

    Ore - grattis till att ha sett det pickande hjärtat! Det är en sådan häftig känsla!!

    Zozo - kul att du kikade in (om du läser detta)! Du får hålla oss underrättade om i vilket land ni hamnar!

    BS - sorgligt med Rasmus men vad bra att Iris trivs på dagis & de braiga besöken hos läkare/sjukgymnast!

    Blivande - vilken grej & vilket antiklimax! Sicken tur att din man stod på sig! Ni får hitta på ngt roligt för alla pengarna som ni "tjänade" nu

    Tinga - kanonfin kjol! Gillade den skarpt, fastän den var från Kriss

    Sweet - måste vara grymt skönt att slippa pendlingen! Måste kännas som om du har hur mkt mer tid som helst nu! Vad mkt personal det är på dagiset förresten - på Amandas dagis är det 3 personer på 16 eller 17 barn. Fast då är det ju barn i alla åldrar, de äldre klarar ju sig mkt mer själva - & framför allt så är de så himla rara & omhändertagande gentmot Amanda! Hjälper henne att ta av jackan/skorna, vill hålla henne i handen, sitta bredvid henne på lunchen etc. Senast idag var det en Vincent som hojtade "Amanda kommer, Amanda kommer" när vi kom Känns gott i modershjärtat

    Lappis - grattis i efterskott till de sju åren med maken! Kul med en flaska bubbel igen på jobbet!

    Liten - modigt att du kom till skott & gjorde ögonoperationen!

    Snaily - jag har också lite koppling till staden Ö - ska dit i juni för att vara med när min brorsdotter tar studenten! Fast de bor inte i Ö, utan sju mil nordväst om stan. Det är min svägerska som kommer därifrån, men eftersom jag varit där så många ggr vid det här laget, så klappar hjärtat extra varmt för Jämtland.
    Pirr vet jag har också lite koppling till de trakterna - mao rätt många här som har koppling till det landskapet!

    Hmm, var det ngt mer? Lika bra att posta detta innan jag trycker på fel tangent & raderar alltihopa...

  • Liten med Mindre

    Trevlig Valborg Piggelin!
    Vad mysigt att barnen bryr sig så om Amanda. På dagiset vi först fick plats var det 16 barn i 1-2års åldern, och 2,5 personal. Just nu känns det mycket bättre med dagmamman där det är 7 barn i blandad ålder. Som du säger så är de ju lite mer självgående, och vill gärna vara stora och "ta omhand".

    Skål och ha det så skönt i helgen! Börjar så smått av sluta mina sysslor, och det känns dumt att påbörja något som jag avslutar i juni. ÄR LEDIG HELA MAJ!

    (Så vill någon annan ledig ses o fika för-/eftermiddag så ses jag gärna med lilla vilddjuret i släptåg.)

  • Liten med Mindre

    Frejis - skönt att du hade filen i posten i alla fall.

    Hur går det med förvärkar och annat? Har det lugnat sig?

  • Telis

    Grattis igen, AM! Det där lät ändå inte så läskigt som jag föreställt mig. Gulligt att Livia är så entusiastisk!

    Trevlig valborg på er allihopa!

Svar på tråden Livets stora och små frågor