• Kiaa
    Äldre 24 Apr 20:39
    5103 visningar
    3 svar
    3
    5103

    Bröllop i småland (Vimmerby/Hultsfred/Mariannelund)

    Hej,
    är ute i väldigt god tid men...

    Vi ska gifta oss juli 2010. Vill ha ett utomhusbröllop i budgetklass. Mina föräldrar bor i Mariannelund och jag skulle gärna vilja hitta ett bra ställe i närheten. Vi vill ha både vigseln (borglig) och buffé utomhus (ev. tält vid regn). Men frågan är vart? Nån som har förslag?

    MVH
    Kristina

  • Svar på tråden Bröllop i småland (Vimmerby/Hultsfred/Mariannelund)
  • Bröllo­pfest i Smålan­d
    Äldre 16 May 12:43
    #1

    Hej!
    www.salsnss.se hittar du en fantastisk gård för bröllop. Ligger strax utanför Målilla och rymer ca 70 övernattande gäster.

  • Bröllo­pfest i Smålan­d
    Äldre 16 May 12:44
    #2

    adressen skall vara www.salsnas.se
    skrev fel i förra inlägget.

  • Sesamy
    Äldre 16 May 13:38
    #3

    Kul! Är själv uppväxt där och har mina föräldrar där, men gifter mig där vi bor nu.

    Först tänker jag att det måste finnas en hel massa bygdegårdar och dylikt som går att hyra som ligger vackert....
    Sen är ju det ju frågor om ni vill göra egen mat eller köpa... Egen sprit eller bar... Möjlighet att gå in....
    Kanske även är värt att kolla upp stugor och gårdar som hyrs ut under sommaren - kan vara billigt om ni bokar i förväg och då får ni kök, toaletter och kanske till och med rum för bröllopsnatten på köpet. Kanske finns det en sommarstuga ni kan låna av några bekanta?

    Annars tänker jag spontant på Kröngården utanför Vimmerby. Ägs iofs av kyrkor men går att hyra privat och ligger grymt vackert.

    Lycka till! =)

Svar på tråden Bröllop i småland (Vimmerby/Hultsfred/Mariannelund)