• Nässjö­Brud
    Äldre 29 Mar 18:32
    12552 visningar
    79 svar
    79
    12552

    Brudar kring Nässjö/Jönköping

    Halloj! Finns det några brudar där ute omkring Nässjö/Jönköping som ska gifta sig nästa år?! Vore kul att dela planerings-resan och få tips av varann!

  • Svar på tråden Brudar kring Nässjö/Jönköping
  • Ysolla
    Äldre 8 Jun 09:55
    #61

    hmm...skrev ett lååångt inlägg här i går men det verkar ha försvunnit?

    Jaja, det jag skrev var iaf att vårat bröllopsdatum har ändrats från 29 maj till 5 juni.
    Vi visste inte att det var pingst den helgen när vi sa att 29 maj lät bra
    Det var givetvis redan fullbokat!

    Ja, 2 veckor semester är lite, men jag har bara en tjänst på 50% (och mer vid vid behov) så jag känner att jag måste passa på att jobba när det finns tider.
    Fast visst känns det surt när sambon har 5 veckor och jag ynka 2...

    Inbjudningskorten är jag så sugen på att göra själv!
    Fast jag har inga direkta idéer än...
    Har ni börjat fundera nått på hur dom ska se ut?

    Vi har nog nästan fixat pianist och en kille som ska sjunga en solosång i kyrkan.
    En kompis bror och hans bästa vän.
    Jag har sagt att dom får resekostnad och så att lite till. men hur mycket brukar man betala?
    Dom har aldrig gjort nått sånnt här innan.
    Sen kan jag ju fråga kyrkan också om dom har nån duktig som dom brukar rekomendera.

  • Nässjö­Brud
    Äldre 8 Jun 19:12
    #62

    Var det kyrkan som redan var bokad då? Visserligen är det inte pingst den 29 maj 2010, pingsten infaller helgen innan den 22 maj. Men det är ju en populär period ändå slutet av maj.

    Förstår att det är trist med bara 2 veckor semester, men eftersom du jobbar 50% hinner du nog njuta av sommaren ändå på dina lediga dagar!

    Jag har också funderingar på att göra inbjudningskorten själv. Min fästman är inte så pysslig av sig så han har överlåtit den biten till mig, bara det inte blir för dyrt ;) Men jag vet inte riktigt hur de ska se ut än, men de ska nog gå i färgerna rosa eller grönt ialla fall. Vet inte riktigt hur pass tidigt man kan skicka ut dom, vill gärna göra det redan nu men det är ju lite tidigt :)

    Jag är också sugen på att börja prova klänningar snart!!

    Vi har fixat två solister till kyrkan med. Två av mina vänner som är duktiga på att sjunga har tackat ja så det känns kul! Vi ska be kantorn spela piano till.
    Vad man ska betala vet jag inte, det är svårt det där tycker jag.

  • Ysolla
    Äldre 9 Jun 11:27
    #63

    jaa det var kyrkan som var bokad då.
    Det var dom på mitt jobb som sa att det var pingst då så då hade dom fel
    Fast det blir himmla bra med 5 juni känner vi.

    I sommar blir det ju heltidsjobb för mig eftersom jag jobbar för dom som har semester då. Men jag är glad för det innebär att jag kan spara rejält till bröllopet

    ååh jag vill också prova klänning!
    Jag ska beställa min från kina, men vill ändå prova så man ser vilken modell som är snyggast på och så.
    Den klänningen jag blivit kär i är en från Maggie Sottero och den modellen säljs inte i sverige!
    Den finns inte ens med på deras hemsida längre så jag är glad att jag han spara bilder och infon om den som dom hade där...
    Den är ganska enkel och det har varit min drömklänning i över ett år nu så jag hoppas att det inte ändar sig...det blir så jobbigt då! Börja leta efter en annan och så haha

  • brides­illy
    Äldre 10 Jun 10:00
    #64

    ja svarar gärna på frågor kring planering och sådant om ni vill inte säkert jag kan svara iof men jag kan ju försöka

  • Nässjö­Brud
    Äldre 10 Jun 11:49
    #65

    Hej Bridesilly,

    Jag har lite funderingar på när man kan skicka ut inbjudningar. Vad jag har läst på lite olika planeringslistor så står det senast 2 månader innan bröllopet hör jag för mig... men så sent vill jag ju inte skicka dom. Vi håller bröllopet lite hemligt tills inbjudningarna kommer ut, därför vill jag ju skicka ut dom så fort som möjligt :) Men ett år innan är lite väl tidigt.. funderar på att skicka ut dom i september - 8 månader innan bröllopet. Är det för tidigt?


    bridesilly skrev 2009-06-10 10:00:00 följande:
    ja svarar gärna på frågor kring planering och sådant om ni vill inte säkert jag kan svara iof men jag kan ju försöka
  • SaraPa­yam
    Äldre 10 Jun 11:54
    #66

    Nässjöbrud: Det låter lite väl tidigt. Jag tyckte att vi va tidiga, vi skickade ut dem 6 månader innan bröllopet, å folk svarade ändå inte förrän den sista veckan innan OSA gick ut.
    Så ha lite is i magen innan du skickar ut dem

  • brides­illy
    Äldre 10 Jun 18:26
    #67

    vi skickade ut våra inbjudningar efter nyår och gifte oss i augusti så det tycker jag inte är för tidigt. man vill ju inte att några ska utebli för att dom bokat in resa just då helst. vårat bröllop var också hemligt fram till att inbjudningarna dök ner i lådan hos alla


    NässjöBrud skrev 2009-06-10 11:49:31 följande:
    Hej Bridesilly,Jag har lite funderingar på när man kan skicka ut inbjudningar. Vad jag har läst på lite olika planeringslistor så står det senast 2 månader innan bröllopet hör jag för mig... men så sent vill jag ju inte skicka dom. Vi håller bröllopet lite hemligt tills inbjudningarna kommer ut, därför vill jag ju skicka ut dom så fort som möjligt :) Men ett år innan är lite väl tidigt.. funderar på att skicka ut dom i september - 8 månader innan bröllopet. Är det för tidigt?
  • brides­illy
    Äldre 10 Jun 18:27
    #68

    skulle det vara så att de flesta vet om att man tänker gifta sig och ungefär när är det väl tidigt men som sagt har man hållt det hemligt kan det vara smart att vara ute i god tid om man inte vill missa massa gäster pga semester

  • Ysolla
    Äldre 13 Jun 20:11
    #69

    Jag har också en fråga Bridesilly
    Gjorde du din brudmakeup själv eller blev du sminkad av någon?
    Om du blev sminkad så vart? blev du nöjd? m.m

  • brides­illy
    Äldre 14 Jun 17:37
    #70

    jag gjorde sminket hos min frissa, hon&han i nässjö. det blev kanonbra. Det är helt klart värt att få både smink och hår gjort av ett proffs och bara luta sig tillbaka och ta det lugnt på bröllopsdagen


    Ysolla skrev 2009-06-13 20:11:15 följande:
    Jag har också en fråga BridesillyGjorde du din brudmakeup själv eller blev du sminkad av någon?Om du blev sminkad så vart? blev du nöjd? m.m
  • Ysolla
    Äldre 19 Jun 22:26
    #71

    Trevlig midsommar på er tjejer
    Vi har haft en soft kväll med sambons familj i Huskvarna.
    Massa god mat så nu rullar jag typ fram här haha

    tack för svaret Bridesilly.
    Jag tror jag ska fjäska lite för min kusin som är utbildad make up artist så kanske hon kan gör mig fin på den stora dagen

  • Nässjö­Brud
    Äldre 22 Jun 19:43
    #72

    Tack för svaret! Skönt att höra att andra tänker som jag. Vi vill ju att alla ska kunna komma. Det är hemligt för alla förutom de som kommer vara involverade i bröllopet.


    bridesilly skrev 2009-06-10 18:27:51 följande:
    skulle det vara så att de flesta vet om att man tänker gifta sig och ungefär när är det väl tidigt men som sagt har man hållt det hemligt kan det vara smart att vara ute i god tid om man inte vill missa massa gäster pga semester
  • Nässjö­Brud
    Äldre 22 Jun 19:48
    #73

    En annan fråga. Jag har två bekanta som är frisörstudenter, eller den ena är precis klar nu och den andra blir klar nästa vår. Jag har frågat en av dom om hon vill göra mitt hår och smink och tänkte fråga den andra med om hon vill hjälpa till med tärnorna. Frågan är vad jag ska betala? Vad är en rimlig summa med tanke på att de är nyexaminerade?

  • brides­illy
    Äldre 23 Jun 19:51
    #74

    gör dom det hemma hos dig så ska det väl inte behöva bli så väldigt dyrt om det är dina vänner dessutom? tycker det är jättesvårt att säga men max 1000kr för en brudfrisyr iaf om den är avancerad. tärnorna kan väl vara allihopa för samma summa? fast som sagt är ni bekanta så kanske det räcker med 500-600 för bruden?


    NässjöBrud skrev 2009-06-22 19:48:26 följande:
    En annan fråga. Jag har två bekanta som är frisörstudenter, eller den ena är precis klar nu och den andra blir klar nästa vår. Jag har frågat en av dom om hon vill göra mitt hår och smink och tänkte fråga den andra med om hon vill hjälpa till med tärnorna. Frågan är vad jag ska betala? Vad är en rimlig summa med tanke på att de är nyexaminerade?
  • brides­illy
    Äldre 23 Jun 19:52
    #75

    ja just eftersom det är hemligt så skulle jag rekommendera dig att vara ute i väldig god tid. anar folk att det är på gång kanske dom inte bokar upp sig men mina gäster anade inget förräns dom öppna posten den dagen


    NässjöBrud skrev 2009-06-22 19:43:57 följande:
    Tack för svaret! Skönt att höra att andra tänker som jag. Vi vill ju att alla ska kunna komma. Det är hemligt för alla förutom de som kommer vara involverade i bröllopet.
  • brides­illy
    Äldre 23 Jun 19:57
    #76

    är det någon av er blivande brudar som kommer använda sig av samma ställen som jag när jag gifte mig eller vilka har ni anlitat? lite nyfiken bara om ni använder de flesta som ligger lokalt eller om det är längre bort?

    tårta-thimons
    frisyr och smink -hon&han
    naglar-tittis
    blommor-nilssons
    fotograf-clickphoto
    mat-aneby wärdshus
    en del av våra kläder-speciella stunder
    bil-bfm
    hotell-högland

  • Nässjö­Brud
    Äldre 28 Jun 19:53
    #77

    Tack för svaret. Känns som man vill ha något att gå på i alla fall. Det låter nog rimligt som du skrev.


    bridesilly skrev 2009-06-23 19:51:28 följande:
    gör dom det hemma hos dig så ska det väl inte behöva bli så väldigt dyrt om det är dina vänner dessutom? tycker det är jättesvårt att säga men max 1000kr för en brudfrisyr iaf om den är avancerad. tärnorna kan väl vara allihopa för samma summa? fast som sagt är ni bekanta så kanske det räcker med 500-600 för bruden?
  • Nässjö­Brud
    Äldre 28 Jun 20:01
    #78

    Tårtan blir från Thimons, vilket beror på att Ullinge, där vi ska ha festen, har ett samarbete med dom.
    Smink och hår fixar en vän
    Foto fixar en släkting
    Maten blir Ullinge, likaså hotell.
    Kläder har vi inte hunnit titta på än
    Bil fixar vi nog också genom bekanta.


    bridesilly skrev 2009-06-23 19:57:22 följande:
    är det någon av er blivande brudar som kommer använda sig av samma ställen som jag när jag gifte mig eller vilka har ni anlitat? lite nyfiken bara om ni använder de flesta som ligger lokalt eller om det är längre bort?tårta-thimonsfrisyr och smink -hon&hannaglar-tittisblommor-nilssonsfotograf-clickphotomat-aneby wärdshusen del av våra kläder-speciella stunderbil-bfmhotell-högland
  • brides­illy
    Äldre 29 Jun 06:51
    #79

    tårtan kommer du inte bli besviken på. våran var så fin så fin och han hade verkligen lyssnat till hur jag önskade att den skulle se ut Dom har med den i fönstret bland bilder på bröllopstårtor på har jag sett Finns även bild i mitt galleri.


    NässjöBrud skrev 2009-06-28 20:01:34 följande:
    Tårtan blir från Thimons, vilket beror på att Ullinge, där vi ska ha festen, har ett samarbete med dom.Smink och hår fixar en vänFoto fixar en släktingMaten blir Ullinge, likaså hotell.Kläder har vi inte hunnit titta på änBil fixar vi nog också genom bekanta.
Svar på tråden Brudar kring Nässjö/Jönköping