• Nässjö­Brud
    Äldre 29 Mar 18:32
    12554 visningar
    79 svar
    79
    12554

    Brudar kring Nässjö/Jönköping

    Halloj! Finns det några brudar där ute omkring Nässjö/Jönköping som ska gifta sig nästa år?! Vore kul att dela planerings-resan och få tips av varann!

  • Svar på tråden Brudar kring Nässjö/Jönköping
  • brides­illy
    Äldre 29 Mar 21:29
    #1

    Ska inte gifta mig i år, gifte mig i samma område för ett halvår sedan så jag bidrar gärna med tips och råd om det är någon som vill ha det

  • gittis­86
    Äldre 1 Apr 10:21
    #2

    Jag ska gifta mig nästa år i Januari, är gärna med och delar med mig av vad jag kommit fram till och få hjälp och tips.

  • brides­illy
    Äldre 1 Apr 12:16
    #3

    ja hjälper gärna till om det är något ni undrar

  • Nässjö­Brud
    Äldre 1 Apr 20:22
    #4

    Hej Bridesilly! Hur känns det såhär i efterhand när du äntligen fått gifta dig?! Jag kan tänka mig att det känns lite tomt på nåt sätt när allt är över med planering och allt?

  • Nässjö­Brud
    Äldre 1 Apr 20:25
    #5

    Hej Gittis! Vad fint med ett vinterbröllop i januari! Hur långt har ni hunnit i planeringen?

  • brides­illy
    Äldre 3 Apr 20:00
    #6

    ja lite tomt känns det faktiskt. Vi hade så mycket kul med planeringe och den var ju ändå en del av vårt liv i ett helt år men det känns bra att vara gift minsann


    NässjöBrud skrev 2009-04-01 20:22:23 följande:
    Hej Bridesilly! Hur känns det såhär i efterhand när du äntligen fått gifta dig?! Jag kan tänka mig att det känns lite tomt på nåt sätt när allt är över med planering och allt?
  • brides­illy
    Äldre 5 Apr 22:02
    #7

    Hur långt har ni kommit i planeringen båda två? allt klart eller är det saker som inte är bokade än?

  • Nässjö­Brud
    Äldre 6 Apr 21:12
    #8

    Oj vi har inte alls kommit långt, det enda som är bokat är kyrkan. Vi håller på för fullt med att hitta en festlokal, tyvärr är de flesta som vi tittat på för dyra :(

  • brides­illy
    Äldre 9 Apr 10:09
    #9

    har ni kollat med odd fellows? vi hade våran fest där och jag var så nöjd när vi hittade den. Den är så himla fin så det är väldigt lite som måste göras med dekorationer och sådär. 90 pers tror jag den tar som mest men då är det trångt iof. vi var bara 30 så vi hade väldigt gott om plats för matbord och dansgolv med mera


    NässjöBrud skrev 2009-04-06 21:12:12 följande:
    Oj vi har inte alls kommit långt, det enda som är bokat är kyrkan. Vi håller på för fullt med att hitta en festlokal, tyvärr är de flesta som vi tittat på för dyra :(
  • Nässjö­Brud
    Äldre 14 Apr 19:34
    #10

    Tack för tipset! Den lokalen måste jag kolla upp. Vi har mest tittat på restauraunger/värdshus där det finns möjlighet till boende eftersom det blir många långväga gäster. Eftersom vi tyckte att det var lite dyrt så räknade jag på vad catering med serveringspersonal skulle kosta istället och skillnaden var tyvärr inte så stor :( Hade hoppats på att vi kunde spara en del genom att ha catering istället. Så nu vet jag inte riktigt om det lutar mot en restaurang ändå - man slipper ju städningen dagen efter då med.

Svar på tråden Brudar kring Nässjö/Jönköping