• Bröllo­p på gång
    Äldre 25 Mar 17:01
    12861 visningar
    29 svar
    29
    12861

    Möhippa i Göteborg: gör egna smycken o spa?

    Hejsan!
    Vi har bestämt oss för bröllopsdag o eftersom det ligger nära i tiden tänkte jag underlätta lite för mina vänner som (förhoppningsvis) planerar möhippa för mig...
    Har hört om att man kan göra egna smycken (som man kanske kan ha på bröllopet?) vilket vore roligt, är nog mest sugen på att pyssla ihop med stenar o pärlor, alltså inte silversmide...
    Är det någon som vet var man kan göra detta till en skapligt billig peng?
    Vill ju inte skinna mina kompisar då de ej haft möjlighet att spara/planera... *ler*

    Undrar även om någon har tips på om man kan hyra typ bastu / jacussi några timmar någonstans?
    Tror jag läste nån hemsida som har sånt i Göteborg men kommer ju inte ihåg var...

    Jättetacksam för svar!

  • Svar på tråden Möhippa i Göteborg: gör egna smycken o spa?
  • Hubba
    Äldre 25 Mar 17:06
    #1

    Du kan hyra jacuzzi och bastu på hotel Panorama i Gbg... toppenfint...

  • emi82
    Äldre 25 Mar 17:49
    #2

    Jag var på en möhippa med tillverkning av smycken. Bruden fick då smida tillsammans med smeden och vi andra deltagare fick Pärla egna halsband/armband i enklare glaspärlor. Det var trevligt. Kommer ej ihåg vad stället hette men det låg nära Röda sten.

  • gusjma
    Äldre 25 Mar 20:24
    #3

    För mig, både som brud och möhippeplanerare, är hela poängen att det blir en överarskning för bruden vad som kommer hända på en möhippa. Om du berättar för dem nu när bröllopet är har de ju precis samma möjligheter som du att hinna boka aktiviteter. Och då kan vännerna dessutom bestämma HELT själva precis hur mycket de har råd att lägga...

  • Hallan­dstjej
    Äldre 26 Mar 12:50
    #4

    Jag tycker att meningen med möhippa är att möhippegänget träffas och planerar möhippan och sen överraskar bruden!!!

  • Lina_K
    Äldre 26 Mar 12:54
    #5

    Jag håller med... det är dina kompisar som ska göra detta. Inte ska du lägga fram idéer till dem vad du vill göra. Låter jättekonstigt och lite påtvingande. Men men, vad vet jag vilka överenskommelser ni har. Skulle dock själv bli rätt sne om bruden kom och talade om för mig som möhippeplanerare vad hon ville göra. Man planerar ju alltid det bästa man bara kan utifrån den ekonomi som finns och det måste ju vara upp till vännerna att göra ett eget program.

    Ja ja, lycka till i alla fall.

  • Ore
    Äldre 26 Mar 13:06
    #6

    Säger samma som övriga, skulle vara jättetråkigt att planera en möhippa om bruden lägger sig i och försöker styra upp det. Även grova hintar skulle kännas tråkigt, då går ju överraskningsmomentet förlorat.

  • Bröllo­p på gång
    Äldre 27 Mar 08:52
    #7

    Godmorgon!
    Först vill jag tacka de som förstod syftet med det här inlägget och har hjälpt mig o mina vänner på traven, nämligen de två första inläggen; Hubba och emi82! Tack!!!
    Resterande av er kan väl starta en egen tråd om ni har behov av att skriva hur missnöjda ni är med såna här initiativ istället för att fylla upp min tråd...???
    Ni vet ju inte alls något om hur min personliga situation är och hur initiativtagande o påhittiga mina vänner är, om jag nu vill hjälpa dem på traven med att hinta lite (o inte "lägga mig i" eller "styra upp" som ni fått för er att jag försöker göra)så är det ju faktiskt upp till mig som känner mina vänner, för det tror jag faktiskt att jag gör bättre än vad ni gör...!?

    Ha en underbar dag!

  • Ore
    Äldre 27 Mar 10:26
    #8

    Visst, men min systers väninna trodde nog också att hon kände sina vänner väldigt väl, och att det skulle vara välkommet att ge grova hintar om sin möhippa, vilket gjorde vännerna väldigt ledsna eftersom de upplevde att det de planerat inte dög...

    Smyckestillverkning: www.jiskadesign.se har sånt, och finns i Göteborgstrakten.

  • Troll1
    Äldre 27 Mar 10:30
    #9

    Bröllop på gång skrev 2009-03-27 08:52:15 följande:


    Godmorgon!Först vill jag tacka de som förstod syftet med det här inlägget och har hjälpt mig o mina vänner på traven, nämligen de två första inläggen; Hubba och emi82! Tack!!!Resterande av er kan väl starta en egen tråd om ni har behov av att skriva hur missnöjda ni är med såna här initiativ istället för att fylla upp min tråd...???Ni vet ju inte alls något om hur min personliga situation är och hur initiativtagande o påhittiga mina vänner är, om jag nu vill hjälpa dem på traven med att hinta lite (o inte "lägga mig i" eller "styra upp" som ni fått för er att jag försöker göra)så är det ju faktiskt upp till mig som känner mina vänner, för det tror jag faktiskt att jag gör bättre än vad ni gör...!?Ha en underbar dag!
    Tråkigt att du upplever det så. Tänkte faktiskt samma sak som de du upprördes över.
    Gör som du vill, men bli inte arg på de som i all välmening skriver inlägg.
  • lillab­ruden
    Äldre 27 Mar 12:00
    #10

    jag tycker det är viktigast att framföra sånt som inte är ok för en möhippa (som brud dvs.) Jag sa till min tärna vad jag inte vill och resten får hon sköta. Men skulle jag ha ordnat min egen möhippa hade jag nog velat betala själv också....

    Du kan ju söka på nätet TS, prova lite olika sök ord. Eniro har faktiskt blivit riktigt bra sökmotor nu!

Svar på tråden Möhippa i Göteborg: gör egna smycken o spa?