• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Fenixx

    nej med färgtema är det mer att själva bröllopet går i dem färgerna i tex trycksakerna, buketten, dekoration osv.
    så inget krav för gästerna så utan då är det en klädkod som man uppger som gäller.

    dock har jag sett bröllop där paret bjudit in och bett om att alla är klädda i svart/rött osv...lite fräckt.

    vi ska ju själva ha temabröllop och kommer önska att gästerna klär sig i temat, men att det är valfritt!

  • lill larsson

    okej då vet jag :)
    då kan man göra som man vill... folk får göra som dom vill, vill dom klä sig som dom vill får dom det :) hehe
    för det känns som lite jobbigt och ja vill ha silvere och rosa å sånt och sen ska dom klä sig efter det ?haha

    gud vad det är mycket att ta in och sånt? hehe

  • Fenixx

    men hade väl varit sött om herrarna kom i rosa kostymer. haha

    Ysolla>> vi har LOTR/medeltids-tema.

  • lill larsson

    hahaha det hade jag vela se :)
    ingen från våran kompisgäng eller familj tycker väl om rosa :P hahah

  • MissMijah

    God Morgon!

    Och välkomna in alla nya!

    Nu är jag hemma igen efter en hektiskt men mysig helg. Hunnit med en hel del.
    Lämnat in min klänning till sömmerska som ska sy upp den lite och fixa med släpet, hämtat vigselringarna såååå fina!, köpt martiniglas som vi ska ha på borden med blommor i, skickat in för hindersprövning osv osv. Känns bra. Men overkligt nära nu.
    Sen så var jag med min kära mamma på stan och hon hittade klänningen hon ska ha på sig på min stora dag. Hon var så vacker. Så båda två var helt tårögda när vi stod i våra klänning, väldigt overkligt.

    Något nytt här?

  • Fenixx

    MissM>> åh vad mysigt att du och din mamma var så fina ihop.
    skoj att det har hänt en hel del!

    min mamma hörde av sig häromdagen och ville att vi träffas snart så hon får reda på mer om bröllopet. vi släppte ju nyheten när hon fyllde år genom ett roligt brev, och sen fick hon hålla tyst när dem andra gästerna kom, men hon lyckades.

  • makupala

    hej tjejer!

    allt bra med er? har tagit det lite lugnt på planerings fronten, trots att det inte är speciellt lång tid kvar nu.. men känns som jag har det mesta under kontroll.. hihi.. väntar nu på att våra ringar ska bli klara.. nästa projekt är väl att köpa kostym till m2b.. ska bli så kul att se honom så finklädd!

    Kram på er!

  • Fenixx

    idag hade nya numret av "allt om bröllop" kommit ut, och som den tidningsslukare jag är, så kom den med hem.

    mycket med klänningar, smycken och sommarvigseln enligt framsidan.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6