• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • FruHögstadius

    vi försöker komma under 40 000:- på budgeten, önskar mig så mycket som möjligt kring födelsedagar och jular, för att "slippa" vissa kostnader, vi har inte börjat spara än, men handlat lite har vi.
    men jag kan nämna att sitta här innan har hjälpt oss att få ner våran budget med 25 000:- !, att leta och fråga är nog det bästa man kan göra. Min mormor ska fixa våra blommor, hon är florist, foto kommer göras minst en timme av riktig fotograf men sen kommer jag att be min syster /tärna att ta bilder under mingel och fest, då hon är super på detta.

    hår och smink fixar jag själv.
    Våra största kostander blir maten, alkohol och tårta.
    även ringen, men annars tycker jag att vi har rimliga priser på allt, vi kommer att hamna på 65 gäster.

  • tesand

    hej får man hoppa in här=).. Vi ska med gifta oss sommaren 2010..guud känns så långt bort bara=)haha.. Men man har ju redan börjat planera för att det e ju såå skoj..vi ska gifta oss på Teleborgs slott i växjö och ha festen där. så vigseln blir i deras trädgård och sedan festen inne på slottet=).. Vi räknar med att hela bröllopet går på max: 50 000kr...helst under det.. jag kommer köpa en del saker redan nu för att man inte ska känna att det blir så dyrt..=) igår sa min sambo att en ring till dig behöver vi iaf inte köpa..Hmm nehe sa jag.. han ville att jag skulle ha hans mammas ring..(Hon dog för 5 år sedan) han ärvde den så det tycker jag var väldigt finr sagt=)

  • tesand

    hej får man hoppa in här=).. Vi ska med gifta oss sommaren 2010..guud känns så långt bort bara=)haha.. Men man har ju redan börjat planera för att det e ju såå skoj..vi ska gifta oss på Teleborgs slott i växjö och ha festen där. så vigseln blir i deras trädgård och sedan festen inne på slottet=).. Vi räknar med att hela bröllopet går på max: 50 000kr...helst under det.. jag kommer köpa en del saker redan nu för att man inte ska känna att det blir så dyrt..=) igår sa min sambo att en ring till dig behöver vi iaf inte köpa..Hmm nehe sa jag.. han ville att jag skulle ha hans mammas ring..(Hon dog för 5 år sedan) han ärvde den så det tycker jag var väldigt finr sagt=)

  • lill larsson

    tesand: det var fint, att få hans mammas ring :)

    Vi kommer att göra så mycket som möjligt själva så et inte blir så dyrt eftersom jag pluggar och karln jobbar :)
    Så det blir mycket själv, men kommer att anlita en vi känner att göra frisyren :) oh smink vet jag inte ännu :)

    Men kyrkan är bokad och lokal snart :)
    Oj, det är så mycket att tänka på och vad som ska göra till nästa år, vi ska ju börja köpa saker å sånt redan nu, som smycken och skor för att minska kostnaden lite. men mina föräldrar och karln föräldrar har prata om att hjälpa å betala en del saker så :)
    ska man vara riktigt gammelmodig så ska ju brudens föräldrar betala hela kalaset :) hahaha

    hur gör ni??

    en sak till? jag har så svårt med färgtema alltså.. och sen med tärna.. vill ha tärna men kompisar kommer att bli så sura dåå :(
    lite tips å hjälp?

  • Fenixx

    lill>> vi började ju redan förra året att spara så vi ska hinna få ihop pengar då vi samtidigt bygger på huset. vi kommer inte få någon hjälp av våra familjer. men vi har köpt saker lite då och då för att sprida kostnaderna.

    vad är det som gör att dina kompisar blir sura angående att du vill ha tärna??

  • workoutgirl

    Usch jag känner mig lite deppig just nu. När jag började jobba för två månader sen hade jag 5 kilo kvar till min målvikt och sedan dess har jag gått upp 2 kilo!! I fredags fick jag hem kläder som jag hade beställt (i min vanliga storlek) och allt satt som korvskinn . Så nu känner jag mig tjock och ful och har ingen lust alls att prova brudklänningar om två veckor. Dags att börja ta tag i vikten igen antar jag om jag ska bli en fin brud nästa år.
    Lite OT ville bara beklaga mig...

  • tesand

    lill: Mina föräldrar brukar ge lite pengar brukar vara mellan 5000-10 000kr.. min syster ska gifta sig nu och då ska mina föräldrar köpa drickat och sen ge dem pengar i present för att inte hans mamma ska ta illa upp så jag vet inte hur mycket hjälp vi får av dem men vi räknar med inget för då blir man gladare sen=).. Vi ska med köpa en del redan nu. Som tex inbjudningskort och lite småsaker. Min klänning ska jag köpa snart med fast i en större storlek eftersom vi ska ha en bebis till nu i september så vet jag inte hur mkt ja kommer gå ner till näsya sommar så ja köper en lite större storlek och sen syr jag in den=)... min syster som gifter sig ska ha mig och mina två systrar till tärnor så vi ska ha vinröda tärnklänningar så ja fundera på att dem får ha dem klänningarna då med för min klänning kommer vara vit/vinröd så dem passar bra till min klänning då. Tycker nästan allt e svårt med bröllop=)men det är bra att man är ute i god tid..sen kan man slappna av lite senare.

  • Ysolla

    Vi ska också försöka hålla oss under 40.000
    Det ska nog gå och ingen av oss vill ha ett bröllop med massa onödigt lullull hehe

  • FruHögstadius

    kommer de bli sura om itne alla får vara tärna? jag valde min syster i första hand så om du har en syster alt. killes tjej som du känner bra, kanske hon kan vara tärna ?

    svårt om man har många nära vänner om man ska välja ut en, men jag skulle ha valt min "bästa av de bästa", min kille har ett sånt problem då hans bästa inte är den han kännt längst, men han är väldigt nära alla sina kompisar. Han har itne valt någon än, men det lutar åt den "bästa" av hans vänner, den han har umgåtts mest med och har roligast med.

    vi sparar allt själva, vill de bidra så ack tack, men vi räknar itne med något från någon av våra föräldrar. Ska kolla med min far om han kan filma och redigera den sen, det skulle vara kul.

    vi valde tema efter årstid, hösten, först hade vi ALLA höstfärger, men insåg att det skulle bli rörigt, så vi har vitt, brunt och orange nu med inslag av grönt eftersom vi kommer att försöka hålla "skogen" som tema.

    - har ni några favorit färger kanske de är toppen, musik, film etc ?

    workoutgirl- vad tråkigt med vikten jag vet hur det känns, har också gått upp ett par kilo som jag hade tappat, visst jag har itne tagit varken mat eller träning på allvar nu den sista tiden så jag får skylla mig själv, hoppas kunna börja igen snart för att komma ner till 55 kilo.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6