• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • FruHögstadius

    vi kommer att boka en fotograf för att ta bilder på oss före vigseln alt. efter vigseln.vad tror ni ärbäst?
    man kanske är väldigt nervös inför och har svårt att slappna av, men man slipper stressa och känna att gästerna väntar. men om man tar efter så har kanske nervositeten släppt och det är lättare att slappna av men man kanske måste skynda på lite eftersom gästerna väntar på en.

    sen kommer jag att be min syster att ta mingelbilder och under festen, hon är riktigt duktig, och sen kommer vi att köpa cd-skivor till de gäster som använder digitalkameror så de kan bränna ut bilderna och sedan skicka dessa till oss.

  • Fenixx

    ja vi vill ha en proffs-fotograf som inte är känslosamt engagerad som ens släkt/vänner är. så hon kan ta bilder på oss innan och under vigseln.
    känns bra med nån som är van som kan lätta upp nervositeten och har flera kameror osv ifall nåt strular.

    sen har vi flera duktiga hobbyfotografer i familjen, men dem lär ta en massa åt oss ändå.

    vet andra som berättat att sammanlagt har man fått ihop 1000-tals bilder när man fått av alla gäster. kanonskoj ju.

  • lill larsson

    Maj2010: ni gifter er en vecka före oss :) roligt.
    Hur känns det? har ni kommit långt med planering?

    asså det hära med klänning, jag vet inte hur ja ska göra? om ja ska hyra eller vad? men känns inte roligt och köpa å sen ligger den bara där i skåpet å dammar :)

    Hur gör ni efter bröllopet? har ni lokal där ni äter och sen festa? eller vad? många frågor vet ni :)

  • lill larsson

    är det nån som ska ha brudtärna eller så??...
    vad gör dom och så? vet ingenting? ska man bara ha dom som brudtärna? ska jag stå för deras klänningar eller vad??? =) hehe

  • mysifer

    man måste inte ha nån tärna =)
    tärnan är nog mest tänkt som ett stöd under dagen och överhuvudtaget. sen beror det ju på hur mycket de engagerar sig själv och hur mycket du vill ha tärnans stöd.

    men många tärnor är nog mest med under den stora dagen med förbereldserna t ex och hjälper till att lugna nerverna.

    något min tärna får göra dagligen nu när allt går i turbo

    lill larsson skrev 2009-05-15 14:08:40 följande:


    är det nån som ska ha brudtärna eller så??...vad gör dom och så? vet ingenting? ska man bara ha dom som brudtärna? ska jag stå för deras klänningar eller vad??? =) hehe
  • lill larsson

    okej men hur är det annars? står du för tärnans klänning å det? som man ser i filmer eller hur är det? ska tärnan köpa egen klänning?

    för jag känner att ja har två nära vänner som ja vill ha som tärna tror ja? men har andra kompisar med men umgås inte med dom alls nånting, nån gång per år! haha men känner att dom som jag är dagligen med å så ?

    vi ska ju ha brudnäbb, det ska vi :)

  • suzem

    lill larsson skrev 2009-05-15 15:03:56 följande:


    okej men hur är det annars? står du för tärnans klänning å det? som man ser i filmer eller hur är det? ska tärnan köpa egen klänning?för jag känner att ja har två nära vänner som ja vill ha som tärna tror ja? men har andra kompisar med men umgås inte med dom alls nånting, nån gång per år! haha men känner att dom som jag är dagligen med å så ?vi ska ju ha brudnäbb, det ska vi :)
    Vi kommer att stå för tärnornas och för bestmans kläder.
    Bestman är min killes allra bästa vänner (han kunde inte välja en)
    och tärnor är mina systrar.
    näbb kommer mina 2 syskonbarn att vara =)
  • Fenixx

    vi kommer ha en tärna och en bestman. man får göra lite som man känner för med antal osv.

    jag pratade med min tärna och hon kommer köpa klänningen själv. verkar så på bestman också. men vi kommer ge dem present som tack sen istället.

    annars ger ju en del klänningen till tärnan som present. eller smycken att ha under bröllopet, hår, smink...ja möjligheterna är oändliga.

    som tärna ska man en någon man tycker mycket om och som är självklar känner jag. kortfattat så brukar tärnan vara den som stöttar och hjälper bruden på morgonen innan vigseln. har ofta ett tal under middagen. och den som arrangerar möhippa och lite sånt.

  • Bettertogether

    Angående fotografen... jag tror, och hoppas, att vi kommer billigt undan där eftersom jag själv har varit med och startat en fotoklubb här i staden och på det viset har bekanta i branchen (eg hobbyfotograf med proffsutrustning, men som tar hyfsade porträtt)... Dessutom har jag ett brödrapar i bekantskapskretsen, som är sjukt duktiga på att fånga ögonblicksbilder! :D

  • Bluebride

    jag hoppas vi får vår dotters doppräst, han har hennes gudfar konfimerat sig och sen döpt systerdöttrar osv, jättekul

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6