• viktualia

    Barnkarusellen snurrar vidare

    " Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

    Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

    Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

    Tack för att ni finns!

  • Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Tinga

    Ore - spännande!

    Koko - om 2 år; är det inte då Conny ska börja spela hockey så att alla era pengar måste gå till det?

    Mrs B - vi ger Puff Laktulos i maten varje mål, för han har lite problem med hård mage. Vad trist att Malte är sjuk igen!

    BS - tack för tipset om att spara ner bilderna; ska definitivt göra det om huset blir vårt. Det är visning imorgon också och sen får vi se vad som händer. Mäklaren var ledig idag, så det har inte hänt något på budgivningsfronten idag.

  • Lapinette

    mugglan - jag har också i mer konjak än vad som står och visst var den enkel. Superbra när man har middagsbjudningar. Bara att ställa in i ugnen när det närmar sig dessert.

    BS - vi har bilderna kvar från vår lägenhet. Håller med om att det är kul att se innan och efter.

  • nennesjuttioåtta

    mugglan och BS
    Piggelin mailade ett kort på hennes man Magnum (eller var det Daimstrut??!?!) och då slank ett kort med på en väldigt vacker brud...

    alltså, det måste varit den lamaste delfinalen ever! Fast jag är iofs inte så där jätteengagerad... Vi avslutade kvällen med att kolla säsong 3 av Little Britain, PWAAAHAHAHAHHAHA!!!

    Maken kom hem kvittrandes igår efter att de två hade delat på en flaska rött, 3 flaskor cava och lite whisky. Han hade stoppat i passerkortet till jobbet i busskortsautomaten men fick följa med ändå. Jag var väl inte direkt little miss sunshine och uppskattade inte hans glada humör men han är ju för söt! Hoppas jag kan sova inatt utan att tungan skrumpnar ihop till ett torkat plommo eftersom nässprayen räcker inte hela natten.

    Jösses vad det snöade igår, över 1 dm! Så här har vi ett vackert vinterland!

    Här ska sovas. Eller nej, förresten. Jag tror ändå att ÄL är nu eller imorgon. Aladåben brukar komma 2 dagar före hos mig och då missar vi den ju. Men, men... Jag har haft fel förr!

    God natt ladies!

  • kängu

    God morgon i tråden!

    Håller med övriga om tråkig delfinal, men är tyckte nog att de låtarna som var bäst vann.

    Jag har börjat min morgon med att surfa fritidshus, efter allt husprat i tråden har jag blivit helt husfixerad
    Appropå det, Tinga, jag vill gärna kika på "ert" hus!!

    Näpp, nu är det frukostdags här! Maken och vovvarna sover fortfarande, ska låta dem göra det en liten stund till tror jag...
    Ha en härlig söndag allihopa!

  • Ore

    Godmorgon! (eller god förmiddag?).

    Håller helt med, delfinalen var tråkig... Tyckte Alcazars låt var bra (åtminstonde jämfört med övriga låtar), mer tveksam till Emilias låt. Även om den tog sig litet i andra halvan av låten. Jaja, minns att jag inte var så jätteimponerad efter första delfinalen förra året heller.

    Anågende hus så skulle jag egentligen gärna vilja kolla på era hus, men just nu står vårt eget hus mig upp i halsen... Har lovat maken att jag ska åka dit och rita kryss vart jag vill ha eluttagen... Hur många eluttag behöver man? Hur många har ni, och är det för mycket/för litet? Tre uttag i ett sovrum, t.ex? (med plats för två kontakter i varje).

    Ego: Känner inget just nu. Inga tecken på tant, inga tecken på graviditet. Sjutton vad jobbigt det är att vänta den här gången... Jag som tyckte att jag börjat lära mig att vänta.

    Ska nog städa litet medan jag klurar på kontakter...

  • nennesjuttioåtta

    Ore
    När är BIM nu igen? Angående eluttag. Vi har 4 i sovrummet. Två vid huvudändan på sängen, ett lamputtag ovanför fönstret (som styrs av lampknappen vid dörren), ett under fönstret och ett vid dörren. Och då är inte sovrummet särsklit stort. Men tänk vad du ska ha i uttagen så kaske det blir lättare? T ex sovrummet nu då. En lampa på var sida sängen, var sin klockradio. Lampa i fönstret. Dammsugare? Mobilladdare, hårblås eller annat som kan tänkas användas. Gör så rum för rum så kanske det klarnar? I köket är det bra att ha många vid arbetsbänken, även om man säger att man inte ska ha så många köksmaskiner framme så drar det snabbt iväg. Kaffebryggare, micro, vattenkokare, äggkokare och lampor är alltid i hos oss.

  • nennesjuttioåtta

    alltså 4 eluttag och ett lamputtag (sånt där litet plupphål).

  • Ore

    BIM är senast på tisdag (såvida min cykel uppför sig som den ska, den har hittills varit mellan 25-29 dagar lång, senast var den 26 dagar...) Fick böj på ÄL-testet på söndagen för 14 dagar sedan, så jag har litet förvirrat räknat med att ÄL kom senast på tisdagen (vilket i så fall skulle bli på dag 15), och för att utgå från något så har jag räknat 14 dagars lutealfas... Det ger ju 29 dagars cykel i så fall, vilket är det längsta jag haft (någonsin, tror jag...)

    Tack för tipset om mobilladdare...
    Om jag tänker på vad ev. barn någon gång kan vilja ha i eluttagen (mer eller mindre samtidigt), så får vi nog räkna med mobilladdare, dator, fönsterlampa, sänglampa, klockradio, stereo, dammsugare och hårfön. 8 grejer alltså, så plats för åtta kontakter måste nog finnas i varje sovrum. Då ska jag placera in litet mer.

  • muggles

    Tinga: jag vill se på "ert" hus!

    Ore: slösa med eluttag!!! Vi har ett på varje vägg i stort sett - mkt bra. Sätt ännu fler där ni vill ha tv/stereo mm, där behövs många. Sätt ev några där ni kanske vill ha adventsstjärnor (nära fönster, över fönster?). Ett på varje vägg är bra för då slipper man dra sladdar kors och tvärs.

    Ett annat tips - kör mkt spots, tex i kök och badrum. Själv hatar jag lysrör och plafonder - blir så fult och kallt ljus. Vi har bytt våra std-plafonder mot spots och det blev så mkt bättre! Vi har även spots under köksbänken med dimmer - det är jag såå nöjd med!

  • Lapinette

    Vet inte vilka som vann igår men mina favoriter var nog Emilia (heter hon så) och Alcazar. Är inget fan av Melodifestivalen x 5 (eller hur många gånger de nu kör den). Tycker det räcker med en.

    Gällande spots - me love! Vi har satt in spots både i badrum och vardagsrum och jag är så jäkla nöjd och glad över det även arbetet i vardagsrummet blev lite väl långdraget (ja, ni kanske minns).

    I övrigt har jag åter igen ont i magen och jag testade PLUS imorse ! Blir så himla ledsen ... varför ska det vara så här? Tog en alvedon och la mig på soffan. Vill ha mitt liv tillbaka.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare