• viktualia

    Barnkarusellen snurrar vidare

    " Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

    Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

    Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

    Tack för att ni finns!

  • Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Zozo

    Lappis; ja ngt av det dummaste jag sett! Arf.. na jag rodnade nog en del ända.. jag var lite väl upprörd när de inte ville tro mig, och sa visade det sig vara stämpeln..

  • _koko_

    åh, vad mycket mysig läsning det var att läsa ikapp idag!

    Mat - Jag och liten har ju samma favvorestaurang, men nu var det säkert ett halvår sedan vi var där... Men jag gick igenom vår hög med presentkort vi fått det senaste året, och där låg presentkort på både gondolen och dollys steakhouse, trevligt! Vi fyllde ju 30 i fjol båda två och då fick vi en hel drös presentkort, trevligt!

    Dassiga hantverkare - Don't get me started... Heja muggles!

    Lappis - På lördag är alltså första gången jag kommer att hoppas på ett minus för dig då. Aldrig mer.

    Kängu - Jag skulle inte rekommendera att resa efter v28. De flesta försäkringar täcker nämligen endast så länge. Dessutom skulle jag vilja vara hemma OM det nu skulle hända något. Jag reste under v25-27 (till florida och spanien) när jag var gravid med conny och det gick utmärkt!

    Mrs B - Jobbigt med blåsorna, hoppas de läker snabbt! och förkylning på det också, du har det inte lätt!

    Liten - Krya på dig ordentligt nu, och hoppas det reder upp sig på jobbet också. Inte alls kul att känna sig ensam! Ang rösten lärde jag mig använda magen på gymnasiet (när jag, håll i er nu, tävlade i cheerleading!), så jag blir ALDRIG hes. Vilket jag tycker är tråkigt, för jag tycker det låter så roligt när man pratar då... Man är aldrig nöjd, liksom.

    Vänner - Vi ställde de befintliga garderoberna i connys rum i stället, men det där kan man ju ändra allteftersom, det är det som är så bra med skjutdörrar.

    Nu ska jag passa på att njuta lite av lugnet, sambon är på ÖF med conny, jag är fortfarande rätt däckad av förkylningen.

  • kängu

    koko- nej, det var det jag misstänkte (och har hört på andra håll också). Rackarns då... nåväl får väl njuta av våren på landet istället
    Ta det lugnt du och vila!!

  • Ore

    Kängu: Det finns ju en del "tåg-charter" till typ Italien och så... Har i alla fall läst om det i någon tidning, vet jag.

    Ego: Inga direkt tydliga symptom, även om jag säkert skulle hitta några... Vet inte om de var för att frejis skrev om litet lätt molvärk som jag började känna sådan?

    Jag är väldigt bra på att inte känna smärta på rätt sätt. Det innebär att jag kan tänka bort smärtan från mjölksyra som nästan sprutar ur öronen, men det innebär också att jag kan tänka fram vaga smärtor på olika ställen... Litet hypokondrisk i det fallet, alltså...

  • Frejis

    Kängu - då är ju du väldigt duktig som blir klar så fort. Ämnet här är ledarskap och organisation, med nackdelen att det är så förfärligt mycket litteratur. Men med bra internetuppkoppling kommer det att ge sig (typ jag blir klar ett halvår senare eller något

    Ore - jaha, det var först nästa vecka, då väntar jag med spänning.
    Molvärk i äggstockarna är annars ett symptom här, har aldrig förstått hur det känns.

    Koko - skjutdörrar, vad är det för märke ni har? Är ni nöjda? Jag funderar nämligen på att göra om sovrummet här hemma och vi har ju vanliga garderobber, 7 dörrar och ett skåp från IKEA; det hela tar rätt mycket plats och skulle kunna se lite mer enhetligt ut om man säger så.

  • kängu

    Frejis- jag har tyvärr inte så mycket val, det är liksom så inom min utbildning att vi går upp tidigt, och vill jag ha ut min examen och leg. i juni så är det mitten av april som gäller. Vi är ju iofs två som skriver tillsammans, så det underlättar ju också.

  • Liten med Mindre

    koko - jag tror helt enkelt att jag pratar för lite i friskt tillstånd - så musklerna är i uselt skick och kroknar fort vid sjukdom. För stödet är det inget fel på vad jag vet (har sjungit mycket sen högstadiet).

    Och det var sista året på gymnasiet som jag tappade rösten ordentligt första gången. Hmm...är det månne så att studentskrålandet skedde utan magstöd?? Någon var utan röst större delen av maj månad det året.

    Och nu har det plötsligt blivt väldig panik här att det inte finns böcker till utbildningar de glömt nämna att de ska hålla. Så nu ska resurser tillsättas till höger o vänster för att få ihop något. Gissar att i slutänden är det någon säljare som missuppfattat vad kunden behöver, och en utbildare som inte vill utbilda i vad ledningen bestämt att vi ska utbilda i.

    Klassikern! Synd att det inte bara går att luta sig tillbaka och beskåda spektaklet.

  • Grodan12

    Kängu - känner igen det som Koko säger angående försäkringar. Annars är det nog inga problem, jag var ute och seglade i somras och kom hem tre veckor innan BF.

    Muggles - besvärligt med krånglande vitvaror, hoppas våra håller länge till.

    Det var någon som pratade om Familjen annorlunda som gick på TV. Jag tittade på det, måste vara ett ganska speciellt liv att ha så många barn. Verkar jobbigt att behöva åka i två minibussar bara och tänk så svårt att komma iväg när någon måste kissa och en blöja behöver bytas så fort man ska åka.

  • Liten med Mindre

    koko - kan nog minsann tänka mig dig skuttandes upp och ner med pompoms.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare