• viktualia

    Barnkarusellen snurrar vidare

    " Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

    Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

    Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

    Tack för att ni finns!

  • Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • viktualia

    EA&MJ skrev 2009-02-04 21:43:00 följande:


    men då skickar jag över en chokladmuffins med mangofrosting istället Får ta hand om dig och skämma bort dig lite extra
    ååååå det lät vansinnigt gott!! Tackar!!!

    Och jag fryser också... tror att det beror på att jag rör mig för lite.. men hur ska man kunna röra på sig ute i det här vädret.... har ju fortfarande ont efter min textilbromsning i måndags... dock mer på temat "blåslagen" än ont.

    Maken ägnar sig åt representation för andra kvällen i rad... attans vad trist! Själv borde jag skutta mot sängen men jag klarar inte av att somna på riktigt förrän han är hemma.... hm.....

    Hur är det med dig då, EA?
  • Fru E

    Nemas problemas har ätit alldeles för många själv så bjuder gärna

    Inget att klaga på mer än att det fortfarande är för långt till helgen *fniss*

    Ja man kanske skulle ägna sig åt sängen lite, klockan börjar bli mycket om man ska orka upp imorgon.

    *hoppar upp ur soffan till sängen*

    Godnatt!

  • Liten med Mindre

    Nenne - krya på dig! Hoppas febern går ner. Om det får dig att känna dig mer uppåt så kan jag ju tala om att jag hade en sjutusan till influensa månaden innan Mindre blev till. Den flyttade lite på ÄL (en vecka senare), men annars blev ju kroppen bra motiverad...

    Vänner - det låter så gulligt med Prinsen och hans skugga! Glömde förresten berätta - jag träffade en vän som jag inte sett på flera år. Det visade sig att hans fru jobbar på samma företag som du, fast runt hörnet från mitt jobb. Han blev lite impad av att jag kände till företaget.

    Sällar mig för övrigt till skaran som inte vill ha någon form av skumpa när jag är sjuk. Hönsbuljong i soppa o örtte/ingefärsgucka går ner. Tur att jag kör sojamjölk på mornarna, annars hade det blivit torr-gröt, för mjölk går bort helt.

    Gotto go!

  • Liten med Mindre

    EA förresten, ibland tycker jag "amerikanska" recept ger rätt bleka kakor. Det är nog tänkt att de ska gömmas i frosting.

    Själva lyckades vi med en perfekt misslyckad sockerkaka i söndags. Minns att mormor gjorde en sån för en väldig massa år sen. Och efter det försökte jag på alla sätt sabba sockerkakorna så de skulle bli så där härligt knapriga utanpå men kompakta och sega inuti. Tror ni jag lyckades?

    Men nu gick det bra, och vi vet inte varför förstås. Har gjort samma recept förut och lyckats. Visserligen är ugnen lite konstig, men det har ju gått förr. Typiskt!

  • Liten med Mindre

    Rösten - jo den är nog tillräcklig för att cykla försiktigt i kväll. Får låtsas att jag bor i en stad där man måste cykla hem från jobbet, oavsett krasslighet.

  • muggles

    Jahapp så har frysen också pajat, nästan humor det här. Tur i oturen så har vi ju garanti kvar på grejerna tom april, så det är ju bra att det händer nu och inte senare. Men tröttsamt, det ska komma gubbar som ska in i lägenheten, och de ska göra bucklor osv...

    AM: jajamän precis så lät han "den kan ju ha varit där innan utan att ni har sett den". Jo tjena.

  • start september

    Alltså - nu har jag tröttnat på sjukor. Först evighetsförkylning med bihålor och nu magsjuka. Blä. Inget kul att vara sjuk när man har magsjuk bebis som dessutom ska ammas mer än vanligt. Lägg att maken också insjuknade på det.

    För en gång skull är jag inte sugen på cup cakes Lät annars supergott EA - vad duktig du är.

    Morr. Fast alla vitvaror är än så länge hela, så det är jag tacksam för. Och mycket annat bra finns det att vara glad av över, tex Frejis plus. Tjoho en gång till!

  • Liten med Mindre

    Muggles - blir det bilder före och efter på frysen?

    Tur i oturen med garantin i alla fall.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare