• viktualia

    Barnkarusellen snurrar vidare

    " Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

    Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

    Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

    Tack för att ni finns!

  • Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • start september

    Dotterns nya favoritsak att äta på är kontakter (alltså den del som sticks in i vägggen). Min mobilladdare kan sysselsätta en halvtimma. Än så länge har hon inga tänder, men sen blir ju sladdar no, no så jag låter henne hållas. Kanske korkat.

  • Ore

    Måste ni sedan slita sladdar från henne så kanske det inte är så lyckat... Men förhoppningsvis går det då att intressera henne för något annat. Mina syskonbarn har älskat att suga/tugga på min klocka (i metall, som tvättats med tvål och vatten innan då får fara fritt med den)...

  • Fru E

    September-är nog ingen fara med kontakterna eftersom de gärna vill sutta på vad som helst, tror hon hittar någon annan ny favoritsak snart

    AM-jag skriver gärna ner recepten när som helst, älskar att baka och hitta nya kombinationer har hur många recept som helst men hinner inte prova alla. Maken tyckte att han kunde få med sig ett provbak till imorgon till jobbet så vi vet att iaf en sort blir bra på söndag

  • Izzie

    EA - Låter smaskens! Jag vill oxå ha recept! Älskar maffiga saker med frosting...

    Muggles - Tycker oxå bucklan var rejäl. Mitt råd är att hänga i. Ge dig inte, utan se till att skriva ner ditt krav skriftligt och skicka till högsta chefen på företaget. Att låta dem ta ställning och se hur de ska ersätta är sällan bra. Jag har ju ansvarat för reklamationer i flera år, och min erfarenhet säger att de som är trevliga men bestämda får sin vilja i genom om de bara inte ger upp för tidigt. Vissa företag är dåliga på reklamationer och har inga uttalade regler. Då kan det ta tid. Som sagt, skriv ett brev, tänk över hur du vill bli ersatt (vad är rimligt enligt dig) och referera till personer du pratat med redan och ange datum för detta. Skicka med kontouppgifter och liknande med en gång om du begär en ekonomisk kompensation. Bigoga även foto på skadan.
    Lycka till!
    (Själv hade jag en reklamation mot ett gym i min hemstad, tog 2,5 år innan den var klar, men i somras ramlade 10 000kr in på kontot. Det lönar sig att vara envis )

    BS - Tack för länken! Satan vad sugen jag blev på Wii fit nu!

  • Lapinette

    Min make är som en pitbullterrier i klagosammanhang. Tror det ligger mer i hans natur att klaga (fransman) än för mig (mesig svensk-japanska). Han går på och ofta så får vi något igen pga detta som t ex prishöjningen hos Langley där vi gick halva vägen var. Så på dem bara Mugglan!!!

  • Fru E

    *fniss* maken han vågade knappt pruta när vi var i Thailand eftersom priserna redan var så billiga omräknat i svenska kronor

  • Izzie

    September - Matilda var helt hopplös med kontakter innan, men det är bättre nu. Om det inte innebär en uppenbar fara kan ta det lilla lugna tycker jag. Ju mer otillåtna saker är, desto mer intressanta blir de i regel. När hon fått tänder får ni snyggt ta bort intresset genom att avleda uppmärksamheten till något annat roligt (och mindre farligt).

  • Liten med Mindre

    EA, jag lärde mig pruta i Indonesien, även om det tog emot. Det är lättare att fixa om man ser det som en del av spelet, och att den andra kanske blir "förnärmad" om man tar ifrån dem endel av det roliga med att sälja.

    Fast jag är usel på att strida här hemma... Inte som min mor som ska ha rättvisa vare sig hon kan språket eller ej.

  • Fru E

    Liten-jag prutade mer än gärna och gick ifrån försäljarna många gånger så till slut prutade jag åt maken med. Här hemma är det dock maken som får ta striden om det behövs för jag fegar ur...

  • Izzie

    Man behöver väl inte vara så tuff för att reklamera? Ett vänligt sätt går betydligt bättre hem än en som är agressiv och gapig.

    Förklara varför och begär rimlig ersättning/kompensation/byte eller vad man nu är ute efter, krångligare behöver det inte vara.

    (Att ha lite koll på konsumentköplagen och produktansvarslagen kan oxå hjälpa, men bör knappast vara ett krav...)

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare