• viktualia

    Barnkarusellen snurrar vidare

    " Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

    Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

    Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

    Tack för att ni finns!

  • Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • BrudSommar2006

    Nenne, ja absolut, det klart att ni ska ta de försöken först!

    Här är mensen precis slut, jag hade en helt vanlig mens den här gången, icke försenad, icke utdragen, utan spottings i fem dagar innan. Det är ju oroväckande om det är så här jag upplever min vanliga mens.

  • BrudSommar2006

    Varje gång vi kör hämtsallad så blir jag risig i magen direkt med magknip och toalettbesök som följd. Måste vara så att min mage inte klarar av så mycket sallad och råa grönsaker på en gång. Trist, för det är ju väldigt gott.

  • kängu

    Nenne- tycker med att det är dags att någon lyckas med inseminationen nu, jag tror det blir du! (det rimmade ju till och med )

    Här är det redan lunchdags, jag är superhungrig idag!

    MrsB- tråkigt att magen inte klarar stor sallad, det är ju precis som du säger supergott.

  • Zozo

    Hmmm.. ja och här far man da ett UL per manad minst under hela graviditeten. Hjärtljud görs lika ofta och sedan fick jag lyssna pa det tre ggr om dagen de sista tre veckorna när jag lag inne... Har svart att tänka mig att det verkligen skulle göra illa.. men sa vet jag a andra sidn inte riktigt hur det fungerar.

    Här rader just nu stor diskussion om huruvida man ska vaccinera bebisar eller ej, iom risker som finns i själva vaccinationen.. Vaccinering KAN leda till allvarliga sjukdomar pga nat ämne som finns i vaccinen... Suck! Hur F-N ska man veta hur man ska göra i en sadan djungel?

    Inte sjutton kan man heller ga och vara rädd för allting! Visst kan man försöka sänka riskerna sa gott man kan, men som mamma sa - det har gatt lite troll i allt om risker.

  • fru AM
    Zozo skrev 2009-02-03 11:19:23 följande:
    Här rader just nu stor diskussion om huruvida man ska vaccinera bebisar eller ej, iom risker som finns i själva vaccinationen.. Vaccinering KAN leda till allvarliga sjukdomar pga nat ämne som finns i vaccinen... Suck! Hur F-N ska man veta hur man ska göra i en sadan djungel?Inte sjutton kan man heller ga och vara rädd för allting! Visst kan man försöka sänka riskerna sa gott man kan, men som mamma sa - det har gatt lite troll i allt om risker.
    Jag försöker väga riskerna med sjukdomen man vaccinerar mot, mot de kända riskerna med vaccineringen ... Men det är inte lätt!
  • MSW

    Kängu: finns länk till huset.. Ska jag inboxa?

    Väkommen Gifta Li!

    Zozo: roligt att se dig! Så söt hon är lilla Lea!

    DollyLolly: Vad jobbigt! Känns nog bättre efter VUL! Håller tummarna! Välkommen!

    MrsB: Att han kan hinna med att slå sig så!! det får bli koppel till honom!!

    Vickan: Om det blir mer än drömmar att bygga hus lovar jag att be om tips!

    Tinga: Makens släktingar brukar säga "vad han är lik dig(maken)" och sen snabbt lägga till "men han har juh säkert likheter med dig också, vi vet juh inte hjur du såg ut när du var liten".. Förstår inte riktigt.. Borde jag tycka det är jobbigt..? Har inte det minsta ont av det!

    Muggles: Kram!

    Mäklaren ringde nyss" på tisdag ska vi kolla på huset! Spännande!

    Dags att byta bajs blöja!

  • Zozo

    MSW.. Mmm men hon var sa lagom söt kl 4 imorse när hon tyckte det var morgon NU sover hon den rackaren!

  • _koko_

    muggles - Vet vad du går igenom. Kram!

    telis - Fast jag tycker inte det går att jämföra t ex alkoholintag med ul. Det är väl knappast någon gravid som dricker alkohol av medicinska skäl? Jag håller helt med dig om att folk alldeles för lättvindigt gör ul till höger och vänster, men vi är ändå mycket restriktiva i sverige jämfört med andra länder (vilket zozo är inne på, har för mig att sweetan skrivit om det också). Jag tycker inte heller att artikeln visar på några forskningsunderlag, utan bara som vanligt "man vet inte säkert att det är helt riskfritt" .

    Nu ska jag försöka få i mig lite lunch innan mastodontmötet allan ( = hela eftermiddagen)!

  • MSW
    Zozo skrev 2009-02-03 11:32:14 följande:
    MSW.. Mmm men hon var sa lagom söt kl 4 imorse när hon tyckte det var morgon NU sover hon den rackaren!
    Haha, nä det kan jag tänka mig... men det onda med det goda..
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare