• viktualia

    Barnkarusellen snurrar vidare

    " Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

    Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

    Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

    Tack för att ni finns!

  • Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • _koko_

    lappis
    vilken skit du går igenom just nu!!! alla kramar till dig!

    bs
    svårt att motivera sig vidare när det går åt fel håll! Har du ingen möjlighet att få remiss till en dietist? eller kontakta en privat? håller tummarna för att det vänder för dig snart.

    frullan
    är så ledsen att det känns som det gör för dig. undrar också om inte köns-ul vore bra. jag tror inte du kommer hata magen om det är en kille, utan hinna vänja dig vid tanken och börja älska det barnet också. alldeles oavsett är det ert mirakel.

    am
    visst går du på mamamia? är någon bm bättre/sämre där? jag har bokat inskrivning där, men fick ta förstå bästa tid eftersom jag är så sent ute.

    vänner
    varför stommar bakom? de tar rätt mycket yta. vi har elfa-hyllor o malm-byråer, och får dessutom plats med tvättkorgarna. när det gäller djupet vet jag inte riktigt, ska se om jag får tag i en tumstock utan att väcka hela huset. är hur som väldigt nöjd med lösningen!

    sen var det en massa mer jag skulle kommentera, men som vanligt har jag glömt.

  • Liten med Mindre

    koko - går du fortfarande på jet-lag klocka?

    Lappis - hoppas det känns jättemycket bättre idag! Jag förstår faktiskt att du känner dig bitter på celluslingarna som gått vilse. Om du får jätteont igen så tycker jag att du åker in bums. Så får de ge dig morfin eller annat ohälsosamt bedövande samt göra en grundlig undersökning till. Ny spolning kanske?

    Själv tillhör jag de förkyldas skara, med dålig röst som följd. Ska smita iväg och koka ihop lite ingefärsgucka o dricka.

  • muggles

    Oj, fortfarande jetlag koko?!

    Lappis: jäkla skit du har åkt på. Hoppas att detta var sista stöten...

    Nenne: GÖTT att du fick sprutstarta ändå!!! Vilket bra tips du fick att faxa

    Tinga: barnens utseende ändras ju också. Har alltid fått höra att Moa är så lik sin pappa men hittade kort på mig själv som liten nyligen och nu är hon även lik mig. Inte för att det kanske spelar så stor roll men...

    Vänner: glömde kommentera - vad mysigt med Prinsens dagiskompis! Hoppas att Moa får en sådan så småningom. Igår hade iaf gått jättebra hela dagen, jag tror hon börjar trivas.

    Var på HYFS-föreläsning (HYFS=HYgien i FörSkolan) igår. Jättebra faktiskt. Ett projekt de kör i Göteborg för att försöka komma till rätta med sjukfrånvaron och smittspridning på dagis. De har anställt en hygiensjuksköterska som gör hygienrond och ger utbildning till varenda förskola i hela Gbg. Man fick en mkt större förståelse för varför personalen vill att man håller barnen hemma 48h efter tex att de blivit friska fr magsjuka mm.

  • _koko_

    Fniss, nja, kanske lite, men mest tycker jag det är lika bra att utnyttja att jag är morgonpigg, så nu står klockan på halv 6. Somnade före 9 igårkväll...

    Är även jag förkyld dock, hoppas det inte blir värre. Conny snörvlar och hostar och hade 38.5 igårkväll. Hans värsta förkylning hittills, så jag klagar inte (dvs det är inte så farligt, han är pigg på dagarna och sover hyfsat på nätterna), men jag tycker ändå synd om honom förstås.

    nenne - Grymt att ni inte behövde sumpa denna månads insemination! Undrar så vad det är som ställt till det för dig, om det är progget, eller om det är något annat.

    muggles - Tänker mycket på det här med hygien på dagis eftersom vi kommer ha en nyföding när conny ska skolas in (om vi inte skjuter på inskolningen, men jag tror faktiskt han skulle behöva dagis...). Känns inte superkul förstås, lär gå åt mycket alcogel!

    Måste leta reda på länken till nya galleriet!

    Telis - Låter som att ni haft det härligt, blir lite avis!

    Nu ska jag rycka tag i min dokumentation tror jag. Är fortfarande ensam här, men lite måste jag nog jobba ändå.

  • Telemarkgrrl

    Åh, Lappis, nu räcker det verkligen med skit för dig! Hoppas verkligen att det där var sista omgången! Dom där örterna du fick av akupunktören skulle ju driva ut det, det kanske funkade lite väl bra bara?

  • Telemarkgrrl

    Ojdå, så illa mitt inlägg kom! Vad skönt att du mår mycket bättre idag, Lappis!!

  • muggles

    koko: de sa på föreläsningen igår att 38,5 (jag trodde gränsen var 38,1 förut) är gränsen för feber hos barn De kommer lätt upp i 38 gr bara de rör på sig lite.

    Ego: vi har haft en krånglande tvättmaskin och en gubbe som tittat på den flera ggr. Igår morse var han där för nörtonde ggn och igår kväll såg jag en stor buckla på fronten på TM Förmodligen har det hänt när maskinen skjutits tillbaka in under tvättbänken. Ringde nu men är tveksam om de kommer att göra ngt, de ska höra av sig. Inte så kul för den syns jättetydligt. Jag skiter väl i det men om man ska sälja ngn gång så är det ju inte skoj. Men blir väl svårt att bevisa att bucklan inte var där innan. Jag tycker dock att firman borde ha en försäkring för sådant. Ngn som vet vad man har för rättigheter i ett sådant här case?

  • fru AM
    _koko_ skrev 2009-02-03 06:02:39 följande:
    am visst går du på mamamia? är någon bm bättre/sämre där? jag har bokat inskrivning där, men fick ta förstå bästa tid eftersom jag är så sent ute.
    Koko: Jag går på MamaMia Karlavägen, mycket riktigt. Min barnmorska heter Helena Tillberg och är en helcool fyrabarnsmamma. Jag gillar hennes barmorskeri om man kan säga så. Nu känner vi varann lite grann sedan tidigare - min son och hennes tre äldsta barn var dagiskompisar en gång i tiden - men jag tror jag hade gillat henne även om hon varit helt ny för mig.
    Vem har du fått?

    Lappis: förstår att du är helt utled på de där trilskandes cellerna! Och att få beskedet att vänta och se hela tiden! Hoppas du kan få någon vettig hjälp idag - i Uppsala eller på annan ort! Kram!

    Vickan: Kram!

    Nenne: Gick det bra med sprutorna? Testade du igen innan? Nyfiken i en strut!!!
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare