• viktualia

    Barnkarusellen snurrar vidare

    " Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

    Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

    Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

    Tack för att ni finns!

  • Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

    Tack men här värker det fortfarande och knappt något blod. Åker troligen till Uppsala imorgon IGEN.

  • kängu

    Åh, Lappis. Stackars dig att det aldrig vill gå över Tycker ändå det är bra att du blir kollad ytterligare en gång, även om det känns jobbigt. Du är verkligen en kämpe, helt otroligt vad mycket du fått stått ute med det senaste. Tur att maken din verkar vara duktigt på att ta hand om dig lite extra.
    Jag håller tummarna för att allt går bra imorgon och att de hittar en lösning på problemet. Styrkekramar!!!!!

  • Fru E

    *skickar lite chokladtryffelkaka pa 70%ig choklad till Lappis*

    Var nog tur att jag spinnade ikvall om jag ska kranga i mig lite chokladtryffelkaka med maste ju provbaka infor i helgen

  • viktualia

    kära NÅN vad ni har skrivit idag!!!

    liten - tack för kramen!

    Lappis - läbbig åkomma!

    MSW - OM ni planerar att bygga hus på dina pärons mark - hör av dig så ska jag tipsa om hur regelverket funkar kring sånt

    DollyLolly - välkommen och trist att du är med i mf-klubben...

    MrsB - din make borde inse vad han utsätter sig för och offra en helg för din skull så att du kan dra iväg!!!! VERKLIGEN!!

  • viktualia

    Själv har jag jobbat idag.. hm... har väl varit på bättre humör... stackars kollegorna.. hm... Förklarade dock, utan att berätta något mer, att jag har haft en misärhelg och att de måste haka på på after work på fredag.. det verkade lyckas!!!

    Här rinner fortfarande blodet och ibland kommer det även små klumpar. Sorgligt hemskt och allt... usch... besvikelsen är verkligen enorm.....

    Och så tänker jag att uttrycket "hon är i ett välsignat tillstånd" börjar bli mer begripligt... konstigt att inte jag blivit välsignad än...

    .. jag SKA ringa vården.. ska bara... en annan dag...

    Tur att maken är världens bästa! Även om han är hemskt ledsen han också....

    jag lyckades förresten leka bambi på hal is på cykel... textilbromsar gör ont... attans..

  • Izzie

    Lappis - Att det inte ger med sig... Din stackare! Förstår att du tycker det är jättejobbigt att åka fram och tillbaka till Uppsala i tid och otid, men du behöver verkligen lite extra hjälp och omvårdnad just nu. Jag tycker du ska åka, sen får de plocka fram den bästa utrustningen de har och finkamma området för att se var problemet egentligen är. Har de inget annat ställe i Stockholm som de samarbetar med förresten? *kramar om*

    Vänner - Men tack! Vad gullig du är, så snällt skrivet! Tack för tipsen ang spa med förresten! Jag är helt tokig i spa och min högsta dröm är att driva ett eget

    Zozo - Vilken gullunge Lea är! Så näpen! Kul att ha en sådan sida så far- och morföräldrar (och andra med förstås) kan hänga med ordentligt i utvecklingen. Ang din taskiga kompis, så tror jag de flesta haft någon taskig kompisrelation och tagit mer skit än vad man borde. Trist, men det är tur att man kommer på sig till slut och rensar ut energitjuvarna...

    Ore - Låter hoppfullt den här gången, jag håller med dig! Jag hoppas innerligt att din magkänsla är rätt. Ska jag vara ärlig hade jag samma känsla veckan innan jag plussade. Men men, vi får se!

    Nenne - Härligt! Nu händer det åtminstone grejer!

    EA - Du har mina sympatier ang din sviktande medkänlsa för maken och hans förkylning Jag har ju själv de problemen emellanåt då min make blir fruktansvärt ynklig så fort han blir yttepytte-förkyld. Det är bara att bita ihop och hoppas att han piggnar till fort som rackarn...

    Vickan - Skickar en jättestor varm kram!!! Känns som du behöver det idag

    Mrs B - Jag blev helt matt av att läsa om din dag... Stackars Malte och stackars dig! Hoppas ni får en bra natt med ite välbehövlig sömn och en nya friska tag till imorgon.

    På tal om att bli matt, så fastnade jag för 4:ans serie "Familjen Annorlunda" om familjerna med alla barnen. Någon som såg avsnittet el kanske trailern? Herregud. Jag fattar inte hur de orkar. Och så gnäller man över ETT barn ibland... Ja, allt är verkligen relativt

    Nähä, nu ska jag fixa en kopp te och sätta mig framför femmans nya standup-serie... Hoppas på lite skratt innan det är dags för sängen.

    Kram o gonatt

  • Lapinette

    Vickan - vet att det är hemskt med missfall men var glad att du får ut skiten ... sorry mina hårda ord men jag skulle bli så glad om jag kunde bli av med envisa cellerna som håller sig kvar. Hellre ha ont, blöda rejält och sen är det över. Det här tar verkligen på psyket. Vet inte hur många gånger jag gråtit idag och nu senast tackade jag maken för hans support och sa att jag snart skiter i allt som har med barn att göra. Är så jäkla trött på allt!

  • viktualia

    Izzie - kram tillbaka!!!

    nu ska jag skutta mot sängen... är lagom blåslagen på armarna efter min landning...

    *KRAM på er alla*

  • Tinga

    Åh Lappis, vilken dag! Hoppas verkligen att du får ordentlig koll på magen imorgon, så att alla bekymmer kan redas ut en gång för alla. Jättekram! Tycker verkligen att du kämpar tappert.

    Nenne - vad bra att de faktiskt var flexibla med sprutstart den här gången, så att inte den här cykeln "går förlorad". Har du gjort något nytt gravtest, förresten?

    Vänner - vad kul att ni bokat resan till Rom nu! Hoppas verkligen att ni tycker att det funkar bra med Prinsen när ni väl är där; annars får jag dåligt samvete.

    Muggles - enligt bedömare "i verkligheten" är Piff mest lik maken och Puff mest lik sin morfar. För att folk ka vara snälla mot mig säger de då också att eftersom Puff är lik morfar är han ju följdaktligen också lik mig! Ha, de är väl rädda att "mammamonstret" i mig ska komma fram om de inte säger att någon av dem är lik mig! Jag bryr mig inte särskilt mycket om vilket, för jag vet ju att de är mina barn.

    BS - tycker att du är en riktig tuffing som kämpar på med matlagning! Starkt jobbat!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare