• anja16­61
    Äldre 26 Jan 19:14
    34765 visningar
    19 svar
    19
    34765

    vad kostar det att förminska en ring?

    jag har beställt och fått hem mina nya ringar nu...de är jättefina men tyvärr för stora!
    smyckenet där jag beställde de har sagt att det kommer kosta 750kr att förminska båda ringarna...e det bra pris?

    vad kostar det att förminska??? nån som vet?

    känns ju inget roligt att man beställde på nätet för att komma billigare undan och nu får lägga till 750kr ändå...

  • Svar på tråden vad kostar det att förminska en ring?
  • Luucie
    Äldre 26 Jan 19:17
    #1

    Åh, vad trist! Men 300-400 per ring låter inte helt orimligt...tyvärr.

    Men sen blir de jättefina, ska du se !

  • anja16­61
    Äldre 26 Jan 19:19
    #2

    jag funderar på att bara förminska den ena...den som ska sitta längst ut...då håller ju den ringen den andra på plats....funkar det tro??

  • Luucie
    Äldre 26 Jan 19:20
    #3

    Blir det inte glapp då...så att du riskrar att klämma dig?
    jag vet faaktiskt inte...Men om det inte är så mycket som skiljer så borde det ju funka!

  • anja16­61
    Äldre 26 Jan 19:23
    #4

    alltså min förlovningsring har jag ju på mig idag men jag e rädd att jag ska tappad en då jag kan ta av den utan problem. jag har inga knogar som tar emot lixom...
    så jag tror att det ska funka....för iså fall kan jag ju minska den innersta ringen senare...efter bröllopshysterins ekonomitjuvar försvunnit!

  • stinch
    Äldre 26 Jan 19:26
    #5

    Det sägs ju att ringen som sitter innerst ska vara lite större eftersom huden skjuts undan av den första ringen. jag kommer inte ha samma storlek på min förlovnings som på min vigselring!

  • MulleN­uh
    Äldre 26 Jan 19:28
    #6

    Hej! Får jag sno din tråd lite anja?!

    Jag måste ev förstora min lite! Den är ju nu i samma stl som min förlovningsring, men man är ju lite tjockar om finger ovanför förlovningsringen!

    Har alla samma stl på sina ringar?

  • MulleN­uh
    Äldre 26 Jan 19:28
    #7

    oj hihi! Men du säger ju tvärtom mot vad jag tror! Borde det inte vara den yttre ringen som är lite större??


    stinch skrev 2009-01-26 19:26:08 följande:
    Det sägs ju att ringen som sitter innerst ska vara lite större eftersom huden skjuts undan av den första ringen. jag kommer inte ha samma storlek på min förlovnings som på min vigselring!
  • stinch
    Äldre 26 Jan 19:31
    #8
    MulleNuh skrev 2009-01-26 19:28:41 följande:
    oj hihi! Men du säger ju tvärtom mot vad jag tror! Borde det inte vara den yttre ringen som är lite större??
    Nja, för den yttre ringen håller ju den större på plats dessutom? Eller? Kan ha fel? Minns inte ens vilken storlek jag ska ha på vigselringen just nu, haha....men jag tror att den är typ 15,75 medans min förlovningsring är 16...hmmm....
  • stinch
    Äldre 26 Jan 19:32
    #9

    nu jäklar!
    jag hade visst fel!

    www.brollopstorget.se/Forum-1-30/m2858589.html

  • anja16­61
    Äldre 26 Jan 19:34
    #10

    jo fast båda mina ringar är för stora...
    och jag tänkte att den yttersta ringen kan vara lite mindre så den håller innersta ringen på plats...förstår du hur jag menar? krångligt!

    jag har samma storlek på mina ringar....det beror ju på vad man har för fingrar....om knogarna står ut mycket eller inte alls...mina fingrar e typ tjockast längst in där ringarna sitter...

  • Luucie
    Äldre 26 Jan 19:34
    #11

    Jag har samma strl på mina...men jag får ju inte ha vigselringen än så jag kan inte säga om jag trivs eller inte. Men de verkade sitta fast iallafall när jag provade ut dem.
    Har heller inga knogar som stoppar...det hade ju varit praktiskt annars

  • stinch
    Äldre 26 Jan 19:37
    #12
    anja1661 skrev 2009-01-26 19:34:51 följande:
    jo fast båda mina ringar är för stora...och jag tänkte att den yttersta ringen kan vara lite mindre så den håller innersta ringen på plats...förstår du hur jag menar? krångligt! jag har samma storlek på mina ringar....det beror ju på vad man har för fingrar....om knogarna står ut mycket eller inte alls...mina fingrar e typ tjockast längst in där ringarna sitter...
    gör såhär, ta med ringarna till din lokala guldsmed! när jag skulle ändra om min vigselring som en gång i tiden tillhört hans mormor så fick jag minska och bredda den. kvinnan som jobbade hos guldsmeden hade värsta kollen! det skulle kosta 300 kr att ta in den, men jag fick göra ytterligare lite ändringar.
  • anja16­61
    Äldre 26 Jan 19:39
    #13

    300kr för en minskning? hmm...ja då har jag ju fått ett "normalt" pris...

    jag ska höra med guldsmeden när det närmar sig lite mer...(9maj)
    för jag tänker gå ner lite i vikt oxå...
    man vill ju inte riskera att tappa ringarna när man äntligen får ha de på sig!!!

  • MissTi­ny
    Äldre 26 Jan 19:48
    #14

    När jag var in till guldsmeden för att beställa vigselring så passade jag på att be honom förstora min förlovningsring eftersom den var lite för liten. Han sa att om jag hade köpt den hos honom så hade det varit gratis, men nu kostade det 150kr, vilket jag tyckte var väldigt billigt. Och det är helt klart värt det för ringen passar perfekt nu. Om jag vore du skulle jag gå till någon liten guldsmed, de brukar vara så måna om sina kunder att de fixar såna saker billigt.

  • Mrs Mommy
    Äldre 26 Jan 20:35
    #15

    Priset beropr alldeler på hur mycket som måste ändras.
    Vid  mindre töjjer man eller trycker ihop och då kostar det inte mycke.
    Men om det är mer måste de lägga till eller ta bort, att förstora bli då mao dyrare för det måste läggas till guld eller vad man nu har för material.

  • Kanske­snartf­ru
    Äldre 29 Jan 12:36
    #16

    Guldsmeden som gjort våra ringar tar in/ut dem utan kostnad.

  • puppis
    Äldre 31 Jan 11:57
    #17

    Jag pratade med en guldsmed i går, och hon sade att den yttersta ringen ofta ska vara lite större. Man är oftast tjockare kring leden än längst in på fingret. Sedan "lärde" hon mig också att den högsta ringen ska sitta längst in, för att inte skymmma den lägre ringen. Det var helt nytt för mig och det gör att jag nog kommer ha v-ringen längst in, som ju är lite högre.

  • anja16­61
    Äldre 31 Jan 12:01
    #18

    den yttersta ringen ska säkert vara större OM man har sådanna fingrar att de håller kvar ringarna. mina ringar ramlar nästa av! så därför tänkte jag spara lite pengar genom att bara förminska den ena och då måste ju det bli den yttersta så den kan hålla den andra på plats!

    eller tänker jag helt fel??
    ska gå till en liten guldsmed här i närheten och se vad de tar för att förminska...

  • 200907­25
    Äldre 31 Jan 12:10
    #19

    jag tycker det låter rimligt så som du tänker..

Svar på tråden vad kostar det att förminska en ring?