• Rispor­t
    Äldre 6 Jan 21:02
    20827 visningar
    41 svar
    41
    20827

    Inga barn. Hur skriver men det fint på inbjudan??

    Som sagt, hur skriver man att man inte vill ha med barn på bröllopet? Ska man skriva de i inbjudan? Hur i så fall? Eller tar man för givet att de man bjuder förstår det om det bara står föräldrarnas namn? Hur har ni andra gjort??

  • Svar på tråden Inga barn. Hur skriver men det fint på inbjudan??
  • mion
    Äldre 9 Mar 08:05
    #31

    Vi har inte själv barn och vill alltså nämna på inbjudan att folk inte ska ta sina barn med sig. MEN vi kommer att bjuda in våra syskonbarn... borde man nämna det? eller går dessa syskonbarn under benämningen "vänner"?

  • MulleN­uh
    Äldre 9 Mar 08:12
    #32

    Jag tycker det är väldigt fräckt att inte bjuda med ammande barn! Det blir som någon här skrev. Då bjuder ni inte in mamman heller, för INGEN mamma som ammar kommer att sitta på en lååång middag och fest.

    Vem vll ha barnvakt till en spädis?!

  • MulleN­uh
    Äldre 9 Mar 08:13
    #33

    Jag tycker man kan skriva att syskonbarnen ska komma. Kanske det annars sticker i någons ögon om den fått kämpa röva av sig för att hitta barnvakt och sen ser dom ungar ändå springer runt på festen.


    mion skrev 2009-03-09 08:05:30 följande:
    Vi har inte själv barn och vill alltså nämna på inbjudan att folk inte ska ta sina barn med sig. MEN vi kommer att bjuda in våra syskonbarn... borde man nämna det? eller går dessa syskonbarn under benämningen "vänner"?
  • joanna­75
    Äldre 13 Mar 23:34
    #34

    Kort och gott:

    Vi önskar ett barnfritt bröllop!

    Jag måste bara få säga att jag tycker det är sjukt konstigt att man inte kan respektera sina vänners önskan. Ungefär som att bröllop är någon slags allmän egendom där maa som gäst tror att man får göra hur man vill och annars blir man stött! Fattar inte heller hur man ens kan tänka tanken att bli stött bara för att ens BARN inte blir bjudna! Sjukt ju!

    Hela hysterin. Det dyker upp vänner med barn utan att meddela brudparet? Fyraåringar som springer omkring och skrattar, klampar omkring mitt i vänninnans tal! Hur tänker man som förälder undrar jag bara?

    Om någon skriver att man önskar ett barnfritt bröllop skulle jag själv ALDRIG släpa med mig min kotte bara för att jag VILL, eller bara för att jag inte FICK TAG I barnvakt. Då får man väl ringa och fråga eller att en stannar hemma med barnet.

    Vad tänker ni?

  • Sveast­ockhol­m
    Äldre 15 Mar 15:12
    #35

    Självklart ska det inte vara barn med på bröllopet. Vi har 15 års gräns på vårat. Eftersom bröllop är en tillställning där det ofta förekommer alkohol och vi dessutom kommer tat ha en sittning, inte så kul för barn. Och att sätta dem i ett särskillt rum med barnmat och dvd känns jättetråkigt, då har de roligare ngn annastanns. Till vigseln är de välkomna även om våra vänner med barn deklarerat att de inte vill ta med dem ( av hänsyn vilket är trevligt) sjunger i kör och det finns inget respektlösare än föräldrar som trots att barnen gallskriker inte går ut ut kyrkan. Så barnfritt. Sedan är nyfödda välkomna om deras föräldrar orkar att komma. Dessutom har vi haft många vänner som ju har påpekat , att det är väl en barnfri fest? Vi ringde runt till dem med barn, det var självklart för alla.

  • ario
    Äldre 15 Mar 15:18
    #36

    jag är så trött på all tjat om barnfritt bröllop, varför ska man som föräldrar ta med sig sina barn? när jag var liten så var det självklart att jag inte skulle följa med mina föräldrar till ett bröllop eftersom endast vuxna skulle vara där. Men när mina kusiner gifte sig så var det självklart att jag skulle följa med.

    jag har valt att inte skriva barnfritt för jag förväntar mig sunft förnuft att familjer med barn inte tar med sig sina ungar (undatag kusiner eller syskons barn)

  • MulleN­uh
    Äldre 15 Mar 15:19
    #37

    Fast det är farligt att förvänta sig!!


    ario skrev 2009-03-15 15:18:09 följande:
    jag är så trött på all tjat om barnfritt bröllop, varför ska man som föräldrar ta med sig sina barn? när jag var liten så var det självklart att jag inte skulle följa med mina föräldrar till ett bröllop eftersom endast vuxna skulle vara där. Men när mina kusiner gifte sig så var det självklart att jag skulle följa med.jag har valt att inte skriva barnfritt för jag förväntar mig sunft förnuft att familjer med barn inte tar med sig sina ungar (undatag kusiner eller syskons barn)
  • anja16­61
    Äldre 15 Mar 15:43
    #38

    vi skrev: bröllopet är barnfritt med undantag för brudföljets egna barn.

  • GalnaB­ruden
    Äldre 15 Mar 20:39
    #39

    Vi skrev namnen på de inbjudna, d.v.s. de vuxna, på inbjudan. Än så länge har det funkat, har hört att flera skaffat barnvakt.

    Däremot har sambons 17-åriga kusin mage att ta med sin pojkvän som ej är bjuden... Håller just nu på att ta reda på hur jag ska sätta stopp för det på snyggast sätt, tydligen tycker min svärmor att det är jättekul att hennes kille följer med??? På vår intima fest med bara föräldrar, syskon , mostrar och de kusiner vi umgås med... Suck!

  • Hubba
    Äldre 15 Mar 20:53
    #40

    På vårt bröllop så kommer våra söner att vara med men för övrigt är det bara ammande som är välkommna... så har nästan alla haft det i kompiskretsen... plus att jag vill gärna ha med våra pojkar på den vackra dagen... mina bröder, föräldrar och svärföräldrar har sagt att det är inga problem utan att de hjälper till och tar barnen...
    Ska ha med Dvd, böcker och täcken till dem så de kan mysa till det i ett angränsande rum...

  • norpan­s mamma
    Äldre 15 Mar 22:16
    #41

    Vi skrev att alla är välkomna till kyrkan men festen vill vi tillbringa med våra vuxna vänner (20 år). Naturligtvis får barn som behöver ammas följa med.

Svar på tråden Inga barn. Hur skriver men det fint på inbjudan??