• Rispor­t
    Äldre 6 Jan 21:02
    20830 visningar
    41 svar
    41
    20830

    Inga barn. Hur skriver men det fint på inbjudan??

    Som sagt, hur skriver man att man inte vill ha med barn på bröllopet? Ska man skriva de i inbjudan? Hur i så fall? Eller tar man för givet att de man bjuder förstår det om det bara står föräldrarnas namn? Hur har ni andra gjort??

  • Svar på tråden Inga barn. Hur skriver men det fint på inbjudan??
  • älskar­livet
    Äldre 6 Jan 21:03
    #1

    Vi kommer lägga med en extra lapp till de som har barn.
    Däremot kommer vi inte linda in det i fina ord utan skriva rakt ut att barn inte är bjudna men mina syskonbarn och ev ammandes barn kommer vara där, så att de som har barn vet det redan från början.

  • Tessth­emess
    Äldre 6 Jan 21:06
    #2

    Min vän skrev något i stil med: "Som ni vet så älskar vi barn, men just denna dag är för oss vuxna..". Kommer inte exakt ihåg hur dom skrev men det var något sådannt iaf... lite mer välformulerat bara! :)

  • ullis3­3
    Äldre 6 Jan 21:22
    #3

    Om man inte vill linda in utan vara rakt på sak så tycker jag att följande är bra.
    Vi ber er respektera vår önskan om en barnfri kväll" eller
    Vid vigselakten är alla välkomna, men festen är barnfri

  • WifeJu­ne2009
    Äldre 6 Jan 21:30
    #4

    Vi skriver "Barn är en gåva, men denna kväll får de vara hemma och sova. Om de inte behöver vara nära sin mamma, för att kunna amma.?

  • WifeJu­ne2009
    Äldre 6 Jan 21:30
    #5

    PS: Vi hoppas att alla förstår att bebisar är ok, men att större barn får bli hemma. Vill egentligen ha barnfritt...

    Lycka till!

  • stina7­7
    Äldre 6 Jan 21:31
    #6

    Jag har varit på många bröllop dom senaste åren. Alla har varit barnfria o det har inte stått något om det på inbjudan. Eftersom inbjudan har varit adresserad till mig o min sambo istället för till familjen förstår man redan där att barnen inte är inbjudna. Vi ska ha med våra egna barn samt deras kusiner.

  • älskar­livet
    Äldre 6 Jan 21:47
    #7

    Fast alla förstår inte det, tro mig. Det kom flera barn på min systers bröllop, trots att de bara skrivit de vuxnas namn på kuvertet..


    stina77 skrev 2009-01-06 21:31:24 följande:
    Jag har varit på många bröllop dom senaste åren. Alla har varit barnfria o det har inte stått något om det på inbjudan. Eftersom inbjudan har varit adresserad till mig o min sambo istället för till familjen förstår man redan där att barnen inte är inbjudna. Vi ska ha med våra egna barn samt deras kusiner.
  • johann­a30
    Äldre 7 Jan 15:28
    #8

    Tyvärr kan man inte utgå från att folk "förstår" att deras barn inte är bjudna till festen. Vi skrev t om ut att barn var välkomna i kyrkan men "kvällen vill vi fira endast med våra vuxna vänner" och folk ringde iaf och frågade om de fick ta med sig deras barn...vi sa nej men tror ni inte att ett barn dök upp på festen iaf..."hon kan ju sitta i mitt knä". Tilläggas kan att de var kvar till efter 24.00...

    Var tydlig!

  • emw
    Äldre 7 Jan 15:52
    #9

    Vi la med ett infpblad i inbjudan med massa information för bla längväga gäster osv. där skrev vi:
    Barn får stanna hemma denna kväll då detta är en vuxenfest. Är det omöjligt att få tag på barnvakt så önskar vi hellre att ni kommer med barn än att ni inte kommer alls.

    Kort, enkelt och inte inlindat på något sätt

  • Sååå lurade
    Äldre 7 Jan 15:58
    #10

    Vi skrev. Barn är en gudagåva, men denna kväll mår de bäst av att stanna hemma och sova. ammande/flaskbarn är undantaget

    Sen har vi ett par som vi har JÄTTEsvårt att få barnvakt och i deras kuvert la vi i en lapp om att vi vet deras situation men att vi gärna ser att de kommer med eller utan barn.

Svar på tråden Inga barn. Hur skriver men det fint på inbjudan??