• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • fromheretoeternity

    Ja, då kanske det blir viktklubb ändå.

    Jag har verkligen inte tid att vara slö och må dåligt detta halvåret, ska läsa sista terminen på läkarprogrammet med en dundertenta i slutet så det blir nog plugg dygnet runt. Det är jättejobbigt att banta samtidigt för man orkar inte så mycket då.

    Idag har vi förresten kommit fram till att vi ska hyra jättefina tält med golv, bord, stolar och stolsöverdrag och ha bröllopet i mina föräldrars trädgårs. De bor i ett superfint gammalt hus precis bredvid kyrkan så det passar perfekt.
    Vi kommer ha 60gäster och en budget på 50 000kr.
    Tror ni det är genomförbart?

  • makupala

    en liten fråga..
    har ni berättat för släkt och vänner att ni planerar ert bröllop?

    vi har valt att hålla tyst om det tills det är ca 1 år kvar tills bröllopsdagen..

  • fromheretoeternity

    Vi har berättat för mina föräldrar eftersom vi ska ha bröllopet i deras trädgård.
    Sen har vi pratat med min festmans syskon då en av bröderna ska gifta sig nästa sommar och vi bytte lite idéer och så.
    De flesta vet nog om att vi planerar, det kommer fram då och då:)

  • fromheretoeternity

    Nu har jag också gått med i VK! Jag har varit med en gång förrut och visst gick jag ner men jag tröttnade på att skriva i jämt men denna gången SKA jag klara det! Det är väldigt motiverande att ha ett bröllop och en brudklänning som mål!

    15kg på ett år blir första steget. Sen ska jag unna mig en fettsugning på avbetalning och sen få vi se om det ev krävs 5kg till.

    Vi kan väl hålla varandra upprättade och se hur det går?

    LYCKA TILL även om jag tycker att du ser fantastisk ut på bilden!


    MissMijah skrev 2008-12-30 13:00:23 följande:
    Nu gjorde jag slag i sak och anmälde mig på viktklubb.se igen from 1 jan. peppad är jag!
  • svartvitabruden

    Vår släkt och familj vet om vårt planerande för vi redan hade datum satt till tidigare Så de väntar bara på inbjudan

  • rosesarered

    Vad ni har skrivit orkar inte läsa ikapp allting men ser att ni diskuterat klänningar.
    Jag kommer nog att vänta med det. Finns ju så mycket fint och vet inte om jag kommer att beställa Kinaklänning eller inte.

    Många i tråden som ska gå ner vikt ser jag.. hihi även jag
    fick ju träningskort till julklapp vilket gäller hela 2009 så soffliggardagarna är över för min del.
    Har 6-7 kilo till min målvikt men stirrar mig inte blind på vågen, det är centimetrarna som räknas


    Nja alltså sambons syster vet om att vi tänkt gifta oss 2010 men jag vet inte hur seriöst hon har tagit våra planer. Sen frågade min lillebror förra veckan när vi tänkt gifta oss och då sa jag 2010. Men han är en partyglad nittonåring så jag tror att det gick in genom ena örat och ut genom det andra hehe.
    Vill nog helst hålla det hemligt så länge det bara går!

  • rosesarered

    Jag har också varit medlem på viktklubb men tröttnade på att fylla i allt man ätit helatiden.. men säkert ett super bra sätt om man är beredd på att sitta mycket vid datorn.

  • ullis33

    Vi har inte berättat för ngn,tänker vänta tills vi bestämt exakt datum och bokat kyrka. Men visst vill man berätta


    makupala skrev 2008-12-30 21:39:00 följande:
    en liten fråga.. har ni berättat för släkt och vänner att ni planerar ert bröllop?vi har valt att hålla tyst om det tills det är ca 1 år kvar tills bröllopsdagen..
  • ullis33

    Jag gick ner 12 kg på 6 månader med hjälp av viktväktarna så det funka för mig, lagom takt på viktnedgången som gjort att jag hållt vikten +-1kg i 3 år nu.
    Om ngn skulle vilja prova detta så tycker jag att det var super man lär ju sig äta rätt,inte så svårt att följa och inte så svårt att hålla vikten när man lärt sig hur man skall äta och röra sig.
    Allt som rör viktnedgång år jobbigt i början efter som man ju lägger om hela kosten,mot vad man är van vid.

    Lycka till alla som kämpar

  • Fenixx

    det är bara några få nära vänner som vet om våra planer.(bla tärna och toastmadame) resten vet inget ännu.

    men igår var jag på bio med min mamma och så kom vi in på filmer och ARN-filmen och försökte komma på vad samhället hette där arn-byn ligger då det är ca en timme från oss. så tyckte mamma att dit kan vi ju åka med barnen i sommar och jag sa att vi har planerat det med barnen och 2 vänner till oss. och att jag hade även nu köpt kläder till barnen att kunna ha på sig på medeltidsarrengemang.
    DÅ KLÄCKER MAMMA: "jaha som dem kan ha på bröllopet sen då?"

    jag blev helt paff...för vi har ingenting sagt eller visat och är inte helt fanatiska i vardagen med sånt tema, så jag blev väldigt överraskad av hennes kommentar, kom på mig att stå tyst några sekunder, sen slank det väl ut nån bortförklaring. kändes inte rätt tillfälle och plats att berätta det på och vill ju ha med min M2B när vi berättar.

    men hmm... känner min mamma mig så bra mer än vad jag trodde? man kan ju undra.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5