• h a
    Äldre 7 Dec 14:11
    5490 visningar
    23 svar
    23
    5490

    am4 i Göteborg

    Skall åka till Am4 i Göteborg, för att se om det är en bra lokal att ha festen i.

    Vet ni någonting om detta? Är det fint? Får man ha egen alkohol? osv...:)

  • Svar på tråden am4 i Göteborg
  • froven­a
    Äldre 4 Jan 13:00
    #1

    Vad är detta för ställe, har du varit där ännu? Är på jakt efter lokal där man kan ta med egen mat och dryck och där man kan vara fler än 50 personer men inte måste vara ute kl 24.

  • Ab fab
    Äldre 4 Jan 13:07
    #2

    Jag har varit på bröllop där men det var ett tag sedan. Det är mässen du menar antar jag. Stor altan med utsikt över älven. Vet inte om alkohol eller så men det var en helt och lokal men fint läge. Får vem som helst hyra den?

  • Emmas syster
    Äldre 4 Jan 13:32
    #3

    mässen får man så vitt jag vet inte hyra om man är privatperson

    de har utskänkningstillstånd så man får inte ta med alkohol
    och mat tror jag att man måste ta från köket där

  • h a
    Äldre 4 Jan 16:20
    #4

    Tack för era svar!

    Ja det är mässen jag menar. det verkar vara en fin lokal, jag har lite kontakter där inne och jag vet inte om det är det som krävs. Skulle vara intressant att höra om det är fler som varit där...

  • Emmas syster
    Äldre 4 Jan 21:13
    #5

    tror att din kontakt får stå på kontraktet

    om jag minns rätt fick det plats 85 pers sittande
    om man dukar med E bord så brukar det bli 10-15% mindre

  • h a
    Äldre 5 Jan 13:42
    #6

    ok, det verkar jättebra,
    Emmas syster, jag förstod inte riktigt, du har alltså varit där på fest?
    Som jag förstod det fick det bara plats 70 pers. som max.

  • ullis3­3
    Äldre 5 Jan 19:40
    #7

    h a skrev 2009-01-05 13:42:02 följande:


    ok, det verkar jättebra, Emmas syster, jag förstod inte riktigt, du har alltså varit där på fest?Som jag förstod det fick det bara plats 70 pers. som max.
    Skall du åka och kolla stället? Du kan väl skriva när du vet mer om det ,pris och hur det funkar med mat och dryck och så.
    Eller så skriver jag när jag vet mer
  • Emmas syster
    Äldre 5 Jan 21:06
    #8

    ja jag har varit på fest på mässen en gång och vi var 85 men det var tråååååångt

    ska man duka med E bord tippar jag på 65 och om man vill ha förhållandevis gott om plats med vanliga så 70

  • h a
    Äldre 5 Jan 22:18
    #9

    Jag skriver så fort jag får reda på mer. Nu är det bara ett prel. datum. Men sedan kommer all övrig planering. Tur för oss att två nära kompispar gifte sig nyligen och har lovat att hjälpa till

    Ullis33 funderar du med på detta ställe? Var tänker ni andra gifta er?

  • Emmas syster
    Äldre 5 Jan 23:00
    #10

    Ullis
    alkohol vet jag att man inte får ha med sig eftersom de har utskänkningstillstånd

    maten tror jag att kompisarna som var där kollade men de var tvungna att ta det från köket...
    Om inte annat brukar det alltid vara så eftersom miljö och hälsa är efter alla matställen som hökar... Så oavsett om det är de som lagar eller inte så är det de som är ansvariga och då tar man inga risker...

Svar på tråden am4 i Göteborg