• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

    Vad är egentligen problemet med albumet för jag kommer åt det precis som vanligt?

  • BrudSommar2006

    En intressant sak jag fick lära mig idag är att jag brutit svanskotan som liten och att den läkt konstigt så att de nu är böjd. Jag minns att jag hade ont men inte vad som hände och inte fick jag gå till någon läkare då heller. Frågade pappa idag, mamma var inte hemma när jag ringde, och han mindes inte alls. Antagligen hade jag väl ramlat av någon häst eller så.

  • BrudSommar2006

    Kängu, strålar det ned i ena benet? Om det är riktigt ischias så beror det på en disc som hamnat ur läge, om det är falk ischias så är det enbart musklerna som det är problem med. Har jag fått lära mig idag. Hur som så är det vila som gäller men det borde då gå över på ja jag minns inte hur många veckor, tre kanske? Nu kan du väl inte gå till en naprapat heller gissar jag?

  • FruCicci

    Hej kokosen!
    trist med katten, jag förstår verkligen att du inte har hört av dig, det ska inte alltid du behöva göra, kan lika gärna jag göra!
    Jag vet inte vad jag ska säga ag katten, man har liksom inte ord, men jag förstår hur ledsamt det har varit för er!

    Jag mår ok, har pratat med BM idag igen. De vill att jag ska träffa läkare innan ev remiss, och det är inte lätt att få en tid nu i december, allt är ju lite brottom. Det lutar nog åt att jag skippar FVPet och går hos psykolog under närmaste tiden för att berarbeta hela alltet.
    Allt verkar bero på endast aborten iaf, tråkigt nog.
    Min man vill inte att vi ska göra FVP han var nöjd med siffrorna sa han....

    BS, vad skönt att det verkade vara ok iaf, och inte ngt framfall. Nu måste du nuppa till en bebis till!
    Tänk vilket gäng vi komer bli nu till sensommaren och hösten!

    Nu ska jag hem till min magsjuke make (som inte har fått det från Sturehof utan antagligen kollega, det går skit på hans jobb) och till min lille son!

    KRAM

  • kängu

    BS: Ja, strålar ner i benet, gör framförallt ont när jag går. Gör ont även om jag bara går 10 min. Känner inte av det när jag sitter och ligger.
    Vet inte hur det är med naprapat faktiskt?

    Skönt att du fick besked idag, även om det verkar varit en jobbig undersökning!

  • Ore

    Finns det ett album???

    koko: Vet inte om jag kommenterat eller om jag glömt det, men jättetrist med katten. Har haft katt under hela min uppväxt och det är hur sorgligt som helst när de dör, speciellt så oväntat...

    Kängu: Har inte specialläst så mycket om graviditets-träning, men att träna mage och rygg ska vara bra. Tror inte det är så farligt att börja styrketräna, be om hjälp på gymmet med ett träningsprogram som är baserat på många repetitioner med lägre vikt, snarare än få repetitioner med maxvikt. Då bygger du styrka, inte muskler... Så länge det känns bra att träna ska det inte vara farligt. Man ska dock inte träna med för hög puls har jag läst mig till, men det får man inte av styrketräning...

    Simning är jättebra träning. Långpromenader är också väldigt bra (dessutom kommer det vara lätt att fortsätta med dem när barnet är fött, och du är ute med barnvagnen...)

    GI: Var inget för mig... Trodde det skulle vara bra, i och med att jag tränar mycket. Men nej då, jag lyckades inte få i mig tillräckligt med mat och kunde vara helt tom på energi och svimfärdig efter ett halvt träningspass...

  • Ore

    Kängu: Om du behöver träningsmotivation så tänk på att du nu ska träna så att kroppen orkar med den stora magen, och sedan ska du också orka bära på bebis, och vagn och massa andra grejer... Därför är det bra att träna innan.

    Men först vore det nog bra att få en diagnos på om du har äkta ichias eller inte...

  • Lapinette

    Ore - tränar man mycket måste man äta kolhydrater! Själv höll jag upp helt i två veckor men lyckades ändå träna men det blev många mellanmål. Men generellt så är det inte bra och inget jag rekommenderar. Jag äter kolhydrater idag fast i avsevärt mindre mängd än tidigare.

  • BrudSommar2006

    Kängu, ifall det nu verkligen är ischias så har jag läst rätt mycket om det på sista tiden och man ska vara försiktig med träning för nerven behöver vila för att läka.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!