• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

    Ja, jag förstår att ni måste haft "samvaro" men jag är bara nyfiken på hur det sker så där oplanerat... säger kaninen som planerar och planerar men inget händer ändå.

  • Ore

    Nenne: Japp, det är superkul!

    Jag har bara litet beslutsångest angående i vilken ordning jag ska ta det... Men jag tror jag ska börja med att välja stensort och nyans till bänkskivorna i köket, sedan kakel och väggar, och sist golv. Eller tänker jag fel?

    Gästrummet blir blått, ska nog kolla på några häftiga fondväggar...

    Sovrummet är jag inne på att ha i mörkrött och grått (snygg färgskala!!!). Ett badrum i någon färg som matchar valnöt bra. Blått kanske? (Älskar blått). Det andra badrummet blir nog vitt/grått/svart. Ett gult och ett grönt rum för ev kommande barn. Inget rosa till mina barn, inte! (Men det blir nog målade rum, så man kan ändra ganska lätt... Måla på litet bårder och kanske måla litet rosa om det kniper...)

  • nennesjuttioåtta

    Lapinette
    OOH!
    *viskar* Nej, de kommer inte att ringa imorgon bitti, så sov sött du!

    Kängu
    Oj, grattis! Önskar att jag också kunde upptäcka det "bara så där" berätta!

  • Ore

    Lappis: Ja, men då bör det betyda att än så länge är allt väl. Håller alla tummar jag har för att alla ägg blev befruktade och nu delar sig och har sig precis som de ska.

    (tycker för övrigt att världen är skyldig att se till att det händer massa andra bra grejer när det regnar och vädret är kasst...)

  • nennesjuttioåtta

    Ore
    Vad som är rätt ordning tvista nog de lärde om.

    När vi gör om köket här så ska vi måla trägolvet i vita och grå rutor, ljusgrå pärlspont och bygga ett walk-in skafferi samt vita, rektangulära kakelplattor med fasad kant. Lite lantkök trots att jag aldrig mer tänker prenumerera på AlltiHemmet pga deras lantköksterror. Men jag vägrar vit porslinsho (hållbart som en bilkaross av äggskal)!

  • nennesjuttioåtta

    Lappis
    jo, jag har liksom för mig att aladåben alltid kommer dag 14. Men jag hade bestämt mig för att inte räkna utan bara låtsas som ingenting men hur lätt är det egentligen?

  • nennesjuttioåtta

    oooooh bubbla på, små ... öh.. (vad heter det nu när ägget träffat spermien??)

  • Ore

    I hear you, Nenne. Inga vita porslinshoar hos mig heller. En lång, praktisk rostfri bänk. Kommer matcha diskmaskin, spis, kyl, frys och annat...

    Köksluckor och köksapparater är ju redan beställda. Luckor i vitpigmenterad ek, apparaterna i rostfritt. Bänskivor är jag extravagant nog att vilja ha helt i sten... (Skyller på att huset ligger granne med ett stenhuggeri, så för grannsämjans skull så måste jag ju ha en massa sten i huset...!)

  • kängu

    Lapinette & Nenne:

    Räckte tydligen med en gångs oskyddat snabbsex i duschen medans svärmor var på ingång Så det är mitt tips. Tror liksom att de var de extrema omständigheterna som gjorde det

    Jag var helt chockad först, och kunde bara tänka negativt. Typ att det ändå skulle sluta i missfall osv. Tjatade till mig ett tidigt UL i v 10 (är i v 12 nu) och efter att ha sett hjärtat och sånt så blev jag lite lugnare.
    Tror jag blev så chockad också för att det inte alls fanns i min plan just nu... Men som sagt planer kan ju ändras.

    Nenne: OOOOOH hus, och köksrenovering.... *suktar* Längtar efter ett hus, men det är tyvärr inte aktuellt för oss just nu.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!