• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • MSW

    var och träbade igår, för första gången på typ 4-5 årf... dessutom vägde jag 15-20 kg mer då! finns inte mycket att välja på här, så passet är inte så hårt, men det kändes skönt iaf!

    Dessutom fick juh maken ta hand om sonen själv för första gången, vilket kändes ännu bättre än att träna.. Är juh hans son också!

  • MSW

    ..jag kan nästan redan sakna när A var alldeles nyfödd, även om det är roligare nu när han börja "prata" och så! Men så himla mysigt med en riktigt liten bebis.. Kommer väl bli helt knäpp till våren när kompisarna fått barn..

  • Fru E

    Koko, Lapinette, muggles- i början var min inställning att jag inte skulle vara så "stissig" utan ta det som det kommer men det var en stooooooooooooor lögn när vi väl "bakat" ett par månader. Inte hjälps det av av att kollegorna på jobbet är riktiga frögurkor som Cissi och Frullan och nu är gravida i v.16 och v.10 och försökte inte ens utan det "bara hände"....

    Julklappar-usch de har jag inte börjat med än....roligt när man sätter igång men ska bara komma på vad man ska köpa också.

  • fru AM

    Hej och välkommen EA&MJ!

    Håller just nu på att nätshoppa som en galning, såväl kokböcker som barnkläder, barn- & vuxenleksaker ( ) slinker ner i den virtuella kundvagnen ...

    Livia fyller ju år på söndag och jag upptäckte en sajt med bra leksaker (eftersom både br:s och toys'r'us:s sajt var nere var jag tvungen att googla runt) och jag och maken kunde sitta i soffan och beställa hela presentladdningen tillsammans (vi hade ju inte hunnit springa runt i affärer och göra detsamma). Nu hoppas jag bara att leksakerna kommer fram till på söndag ...
    www.hikmet.se

  • Ore

    CV: Det kan ha varit för mitt första "riktiga" jobb som de på fackförbundet (inriktat mot studenter) tyckte det räckte med CV på en sida... Men jag minns i alla fall att de poängterade att ett CV inte ska ta upp för mycket detaljer, vilket det lätt gör om det blir för långt, det skulle anpassas efter jobbens relevans för det nya jobb man sökte ifall det blev för långt... Dvs inte detaljbeskriva jobb som inte är så relevanta, de är mest med för att inte ha några luckor i ens jobb-bakgrund.

    Frisyr: Glömde jag kommentera igår, jag är extremkonservativ och har haft håret likadant i en herrans massa år. Har inte haft lugg sedan jag gick på lågstadiet, vare sig håret har varit i en jättekort pagefrisyr eller en bit nedanför axlarna har det varit långt hela vägen runt. Har att göra med träningen också, avskyr att få håret i ansiktet och tycker att "allt hår i en hästsvans" är en alldeles utmärkt lättfixad frisyr...

    Blodgrupp: SOm jag har lärt mig så är RHD faktorn något som man har (+) eller inte (-). Har man minus tål man inte +blod, men har man + så tål man -blod. Litet samma med A, B och 0. Antingen har man A-saker, B-saker, båda två eller inget. Man kan inte ta emot någon bokstav/siffra man inte har. Har man AB+ kan alltså ta emot vilken blodgrupp som helst, har man 0- kan man ge till vilken blodgrupp som helst...

    Frejis: Håller tummarna för att du är gravid!

    BIM: har jag på fredag (kanske lördag). Utnyttjar all viljestyrka jag har och tänker inte ens köpa ett test förrän jag vet att hela lördagen har gått utan att jag fått mens. Så då återstår att se om jag hittar ett söndagsöppet apotek, och kan prova på måndag eller om det blir prov på tisdag...

    Eller säljs grav-test någonannanstans än apoteket?

  • fru AM

    Ore: Grav-tester säljs i mattaffärer också och pressbyrån - fast jag skulle tycka det var litet pinsamt att köpa av någon finnig tonåring ...

    Lugg: Om jag inte byter frisör så kommer jag aldrig mer ha lugg ...

  • fru AM

    Angående att vara cool under barnavlande ... Vi hade ju en väldigt cool grundinställning jag och maken - "händer det så händer det". Men när det inte "hände" första månaden så blev vi båda väldigt prestationsinriktade ... Så bra gick det med den coolheten

  • BrudSommar2006

    Klockan är redan över tio och lille Victor är hos läkaren, hoppas att han får hjälp!

    Ore, jag förstår inte riktigt, varför ska du testa på måndag om du skaffar test på söndag eller tisdag om du skaffar test på måndag???

    AM, vilken massa leksaker, ska genast börja titta! Hinner nog inte jobba något mer idag nu...

  • Ore

    BS: Ska man inte testa på morgonen??? *Var läste jag det någonstans?*

  • Lapinette

    Ore - en av anledningarna till varför min frissa inte fått klippa upp mitt hår för kort och det tog lång tid innan hon övertalade mig till kort page. Jag måste kunna sätta upp det när jag tränar. Liksom dig hatar jag när jag får håret i ansiktet. Det går bara inte! Men jag har lyckat få till det, lite trixigt var det i början.

    Jag sitter och letar på hur länge man måste spara kvitton och kontoutdrag. Håller ju på och rensar och gör fint i vårt kontors/gästrum. Hittade att kvitton och räkningar ska sparars i 3 år, deklarationspapper 8 år, lån 10 år och husköp/renoveringar för alltid men hur är det med lönespecar och kontoutdrag? Jag har nog alla sen jag började jobba ...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!