• janos

    Äntligen fredag del 15

    Nu är det dag för en till! Välkomna!

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd nr 1-14= 26981 inlägg.......nu tar vi 27.000!!

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 15
  • anne på grönkulla

    Man får inte ta åt sig av allt helt enkelt - då orkar man itne med.

    Denna veckan är fredag kl 18 inte bra för mig, tyvärr. Men om vi gör det till tradition så ska jag försöka få ordning på tekniken så jag kan delta!

  • Fru Hilde

    Jag är också lite skeptisk till att jag kan på den här fredagen. Ska återkomma om det.

    IDag är min första riktiga arbetslösa dag. hmm känns ok faktiskt. Ska åka till arbetsförmedlingen om en liten stund.

  • janos

    Fredagsträff kl 18 låter trevligt, men jag vet av erfarenhet att det är svårt innan sonen har lagt sig kl 20. Vi får se om jag kan dyka upp då.

    Äpv, det finns många nötter på FL. Hoppas att ni får en mycket bättre erfarenhet än vad denna person verkar ha gått igenom. Vet ni när det är dags igen? Du behöver inte säga något om du inte vill. Du vet att jag tänker på er!!!!

    Hilde, lycka till på af! Det är verkligen ett ställe för sig.

    Nu ska jag gå och byta rent i sängen medans sonen sover! Tjing

  • Fru Hilde

    Kram tillbaks

    Janos jag måste numera tyvärr använda beteckningen arbetsförnedring... precis som MC Det var en fantastiskt störd människa som jag mötte den här gången. Hon klarade också av att klaga på att jag hade med mig min dotter dit. Hallååå hon har inte dagis på måndagar och jag skulle ju bara in och visa min nuna för AF så de kan intyga att jag är arbetslös, jag hade med mig en massa intyg och Cv m.m. men inte sjutton ville hon ha dem... min dotter skötte sig fullständigt exemplariskt också. Stod tyst och försynt bakom min stol hela mötet igenom. Som om hon kände på sig att hon inte var välkommen .... för hon brukar ju vanligtvis pladdra åtminstone lite grann.

  • janos

    *kramas tillbaka*

    Hilde! Vad ska man säga?!?! Dom är hopplösa på af och lever i sin egen lilla värld. Om man är arbetslös så sitter man bara hemma och söker jobb hela dagarna och skriver nya cv´n varje dag om hur duktig man är och alla nya saker man har lärt sig, sen dagen innan. *suckar högt*

    Undra om NÅGON någonsin har fått hjälp av af???? Jag tycker att du ska vara stolt över din dotter som var så duktig. Hoppas att det löser sig snart för er. Kram

  • janos

    Nu har sonen sovit en timme och jag har RÖJT i köket och faktiskt hittat en bänkskiva. Det ni!!!!

  • mammacatta

    *tittar in*
    Hur är det med er damer?
    Såg att äpv äntligen är på väg! Det kommer att bli bra, oavsett vad som händer så blir du förälder förr eller senare. Jag är fullständigt stensäker, du är alldeles för bra och sugen för att det ska o-bli. Så är det. *hmpf*
    Strunta i Fl-dårarna: jag hänger bara med rena dårar som skryter med det eller så retar jag gallfebern på rabiata fel-faktare... ÄLSKAR att tvåla in folk med bakfoten i munnen in i ett hörn. *skottar in metaforer så ni verkligen ska hänga med*

    Hursomhelst har jag faktiskt fått jobb pga min idiot på förnedringen. Jag ramlade in på ett bananskal och är fullständigt förälskad i mina arbetskamrater! Det visade sig att ungefär samtidigt som jag faktiskt BAD chefen om att få jobba där så bad de på avd om just MIG som den som ska anställas härnäst!
    Har aldrig trivts så bra ihop med folk som just de två, har aldrig jobbat nånstans där de flesta är så BRA som just där och framför allt: det finns ingen energitjyv där!
    Så igår sa de vad jag bara längtade efter att få höra: vi vill ha dig här! *kram å hångel* Jag sa idag att jag gillar dem så mycket att jag tom kan tänka mig att träffa dem privat - det har jag ALDRIG tänkt förut om nån jag jobbat med! Då sa hon som var där (jag vikade för den andra) att det var precis så de kände med!
    ME LÖV!

    Sen har jag fått en kul överaskning på tors och fre: jag ska vik:a i en femteklass!

    Nu måste jag gå tillbaka och läsa lite, ser att det är nåt jag missat.

  • mammacatta

    äntligen på väg skrev 2008-10-31 18:14:22 följande:


    Va roligt det hade varit om vi var här allihop samtidigt och pratade i mun på varandra som vi gjorde för ett par år sen Ska vi bestämma en date här nästa fredag kl 18?
    Låter som en bra ide. Fast kl 18 är ingen bra tid, 19 är bättre. Vi sitter oftast och äter kl 18. Sen börjar diggilo kl 20 eller så, då blir det lite lugnare här iallafall.
Svar på tråden Äntligen fredag del 15