• Äldre 21 Aug 09:10
    9688 visningar
    10 svar
    10
    9688

    LÖSHÅR själv, hur gör man?

    Jag ska på bröllop på lördag och har köpt löshår per meter, alltså inte hårlängden utan bredden på håret, man kan klippa det i valfri bredd och sätta dit.

    Nu till problemet, hur fasen gör man!??!?! :-0

    Det är inga clip-on eller vad det heter utan bara sytt upptill så det inte delar sig.

    Vad sätter jag fast med och hur?

    Jag har köpt vanliga hårnålar och såna där lite större "U-nålar" eller vad man ska kalla dom

    En tjej sa något om att man rullar sitt eget hår, några cm brett, och i rullen fäster nålar osv.. .jag förstod inte riktigt utan undrar om någon vänlig själ här inne vill hjälpa mig förklara lite bättre?

    KRAM och tack på förhand

  • Svar på tråden LÖSHÅR själv, hur gör man?
  • Novemb­erbröl­lop08
    Äldre 21 Aug 09:27
    #1

    Klipp till det så långt du behöver ha det, vik dom dubbelt. En trens öra till öra tex och en tinning till tinning.
    Ett tips är annars att sy fast clip-ons.
    Hoppas du förstod

  • Äldre 21 Aug 09:33
    #2

    Tack snälla för svar men hur fäster jag dom o med vad? när man inte har clip-ons

  • Novemb­erbröl­lop08
    Äldre 21 Aug 09:38
    #3

    Lyft upp lite av ditt eget hår och tuppera där du vill sätta håret. Fäst med nålar och släpp ner ovanhåret.

  • RTBW
    Äldre 21 Aug 09:39
    #4

    Jag har haft sådant löshår, men då skulle man fästa med lim.
    Lät lite underligt och svårt först. Men det blev jättebra.
    Och jag kunde ha håret i ca 3måndaer.
    Det enda som var tråkigt var att det kändes som om jag inte hade något hår kvar sedan. Genom att det blev så mycket mindre hår när löshåret försvann, jag hade liksom vant mig att ha så tjockt hår.

  • Äldre 21 Aug 09:59
    #5

    Tack SNÄLLA ni för svar

    Någon som vet instruktioner steg-för-steg på nätet?

    Jag har letat, jag har googlat men vet inte riktigt vad jag ska söka efter

    Stort tack för tålamod och hjälp

  • Amilo
    Äldre 21 Aug 14:28
    #6

    Vill du sätta fast håret ordentligt så det sitter några veckor går det att limma, t.ex med ett lim som heter Liquid Gold. Man kan också tejpa fast det med en speciell tejp eller klämma fast med microringar. Eller fläta längs med hårbotten och sy i det.

    Vill du kunna ta i och ur löshåret ofta är det enklast att sy på clips. Jag skulle inte våga tupera och nåla, känns som det inte skulle hålla. Men jag har halt hår

    Jag gillar clips-varianten, det är skönt att kunna sova utan en massa hår och grejer i hårbotten och att kunna borsta och tvätta håret som vanligt.

    Här finns MASSOR med bra guider och instruktioner.
    www.hairdrobe.se/viewtopic.php

  • Äldre 21 Aug 17:10
    #7

    TACK snälla!

    De där clips-en, var köper man dom? är det svårt att sy dit såna?

  • Amilo
    Äldre 21 Aug 17:27
    #8

    Jag köpte mina i en afroaffär i Jönköping, de brukar finnas där man köper själva håret. Tjejen i butiken rekommenderade 10 st till en hel trens och är nog ganska lagom. De är inte svåra att sy dit.

  • Novemb­erbröl­lop08
    Äldre 22 Aug 10:10
    #9

    Jag köpte mina där jag köpte mitt hår, på salong safari i Göteborg. Det är jättelätt att sy fast, finns hål i clipsen som man går efter

  • Äldre 22 Aug 15:48
    #10

    Vad snälla ni är som hjälper mig så här TACK! *kram*

Svar på tråden LÖSHÅR själv, hur gör man?