• viktualia

    Ännu en tur med barnkarusellen

    Hej alla barnkarusellsåkare!

    Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

  • Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • muggles

    Ni som är duktiga på FB - varför syns inte min stad och företaget jag jobbar på under mitt namn som det gör för vissa andra? Jag har fyllt i det i profilen - ska det fyllas i ngn annanstans också? Jag har även loggat ur och in igen men det hjälpte inte.

  • muggles

    AM: tack för tips. Jag har faktiskt funderat på det där med burkarna; om man skulle ta med sig färre, tex bara för lunch. Hon äter ganska mkt av vår mat redan och chansen är att hon äter samma mat som vi kommer att få på hotellet. Enda abret är att jag inte vet vilken tid middagen serveras, knappast vid 17-tiden Själv äter jag också mindre när det är varmt. Visst äter hon välling så det kanske är en bra idé också. Maken är lite mer rabiat och vill ha med allt "utifall att" Annars får vi betala för övervikt - "överklassen skyr ju inga medel"!!! (Obs, sagt med ironi, jag är absolut inte överklass)

  • Lapinette

    No idea mugglan. Är inne och kollar just nu på FB men fattar inte heller? Fina kort på Moa!

  • fru AM

    Det kan ju hända att hon bara äter en halv burk per mål om det är varmt och hon dessutom smakar från era tallrikar (Livia åt oftast hälften av sin egen mat och resten från oss - på den tiden hon åt burkmat).

    En smart sak är att också ha med vätskeersättning för barn. Man vet aldrig när magen börjar krångla - men förmodligen oftare när det passar som sämst ...

    Det ni i allafall kan räkna med är att hon kommer uppföra sig lite annrlunda än hemma. Det kommer ju vara en massa spännande barn och nya saker att titta på överallt och då brukar det vara ätandet som drar det kortaste strået. På en resa till Brasilien åt min son (2 år då) BARA melonKÄRNOR, lökringar och friterad jams. Och drack KALL välling.

    Det kanske ändå kan tänkas finnas en mataffär någonstans inom taxiavstånd? Det finns rätt mumsig barnmat i de där länderna ... kalvgryta med gröna linser, mmm.

  • Piggelin1

    Naehaepp - inget som haent de senaste tva veckorna??

    Muggles, vi hade med lite tvaettmedel & tvaettade upp ett par plagg en gang under veckan i Italien, dvs plagg som A trivdes extra bra i, i vaermen. Torkar ju direkt i den vaermen.

    Vaetskeersaettning hade vi oxa med, men kom aldrig till nytta. Amanda ha aetit en burk m dagen, resten har varit groet, ersaettning (vi koer inte vaelling) & frukt. Och sa vatten foerstas, sa mkt vi bara kunnat proppa i henne. ...och sa har hn ju fatt smaka pa allt moejligt som vi aetit ocksa - glass, pasta, parmaskinka, parmesan, polenta, croissanter osv. Men det staemmer nog att hon generellt va mindre hungrig aen annars.
    Mer regel aen undantag var att barnmaten var kall, vi var ju ute pa vift m dagarna naer det var lunchdags. Bland annat fick hon en burk Spagetti m koettfaerssas pa en trappa pa Markusplatsen i Venedig

    Den daer lilla ihopvikbara "barnstolen" var ocksa perfekt att ha med, eftersom barnstolar i princip aldrig fanns. Visst har ni en sadan med?

    Annars, om man aker mkt bil, som vi gjort & ska goera imorgon, da vi koer hem till Sverige, aer att ha med sig nerladdade sommarpratare i bilen - foer oss vuxna alltsa! Vi har lyssnat pa alla moejliga, bla Kajsa Bergqvist, Bjoern Ulvaeus & Fredrik Lindstroem (den senare faktist raett trist!).

  • muggles

    Piggelin: jag tror inte att det hänt så mkt, annat än det du vet(?). Rätta mig ngn om jag har fel. Japp, vi har en sådan stol, den är super! Faktum är att jag tänkte att den kommer väl till pass just pga att man inte vet hur det är med barnstolar. In the pocket baby tror jag den heter om ngn vill kolla: www.inthepocketbaby.se/sida.asp&prod_id=1&lang=
    Rekommenderas!

  • Telemarkgrrl

    Åh, vad trött jag blir. Jag har ju tagit den där nässprejen hela sommaren för att slippa få några fler endocystor men nog f*n hade jag en cysta idag på UL ändå. Så nu vet jag inte vad som händer, jag kanske måste stå i kö (helt oväntat, för det är ju aaaaaaaaldrig kö till någonting i den här jädrans underlivsvärlden ) för att få den punkterad/bortopererad innan vi kan köra den sista ivf:en.

    koko, så himla himla skönt att din endo inte har kommit tillbaka! Hoppas verkligen att det håller i sig!

    Ja, var har Frejis tagit vägen?

  • Telemarkgrrl

    Men jag ska iallafall få en tröstmiddag tillsammans med maken i helgen. Lappis, du som kan sånt här, ska vi gå på F12 eller Grill?

  • Liten med Mindre

    Telis - attans orättvist att cystan dök upp i alla fall. Smaklig måltid i alla fall, var ni än hamnar.

    Själv har jag varit på jobbsökarseminarium. Har fått lite uppgifter att göra för att lista ut mer vad jag vill ha ut av ett jobb. Ska prata lite med en coach sen. Det blir intressant. Behöver verkligen en puff för att komma loss och söka jobb på ett bra sätt.

    Sen tog jag en promenad med bebben när jag kom hem - och fick hjärtat i halsgropen. En geting flög in och satte sig på huvudet på Mindre som just somnat. Precis då vaknade hon till igen, så det blev till att hålla fast de viftande små händerna och försiktigt lyfta ut tjejen. Getingen flög sin kos (puh!) och bebis somnade strax om... Sen åkte insektsnätet på i en rasande fart!

    Gillar inte getingar!

    Muggles - kan tyvärr inget om FB. Hoppas att du fått svar på annat håll. Och ha en superskön resa!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen