• snart fru magnus­son
    Äldre 28 Jul 14:45
    33780 visningar
    4 svar
    4
    33780

    Gör ditt eget korsord

    Hej,
    hittade den här länken i ett gammalt inlägg här på BT.
    puzzlemaker.discoveryeducation.com/

    Med hjälp av hemsidan kan du bygga ditt eget korsord som du kan ha i festprogrammet.

    Det var superenkelt.

  • Svar på tråden Gör ditt eget korsord
  • f1brid­e
    Äldre 28 Jul 16:51
    #1

    Jag brukar göra korsord och sökord i Excell (office-paketet), och det är jättesmidigt!

  • Hansu
    Äldre 3 Aug 22:04
    #2

    Jag tänkte att vi skulle fixa ett sånt där korsord till vårt programblad. Men det står lite still med vad man skall sätta dit för frågor.
    Ideér???

    Tack!

  • f1brid­e
    Äldre 4 Aug 11:31
    #3

    Jag har gjort massor av korsord och sökord till vårt festhäfte (och ett eget pysselhäfte som vi ska ge bort som favor). Först valde jag ett fotografi som vi tagit själva som är lite speciellt, sedan försökte jag komma på en passande rolig mening till bilden. Sen är det bara att pyssla in!

    Fast om man ska göra ett "riktigt" korsord med siffror i hörnen och sen frågan nedanför kan man ju ha lite blandat: man vill ju att de som inte känner en så bra också ska kunna lösa det. Så om man har ett personligt ord (ens efternamn innan giftermålet t.ex.) kan man ju ha flera ord som går till/från det ordet så att man kan lista ut det trots att man inte kan

  • snart fru magnus­son
    Äldre 15 Aug 14:41
    #4

    jag har skrivit frågor/ledtrådar om oss. så kan gästerna diskutera sinsemmellan och klura ut hela korsordet.

Svar på tråden Gör ditt eget korsord