• Nightingale

    Karlstadbrudar!! Del 2

    Hej!

    Hoppas ni hittar hit!! När vi nu var så klantiga att vi inte tänkte på att starta en ny tråd innan den gamla stängdes!

    Välkomna hit alla Karlstadbrudar!

  • Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 2
  • Nightingale

    Jag måste iaf bygga nalgar, jag biter oxå litegrann, alltså jag biter inte ända ner som "vanliga" nagelbitare, utan jag håller mig så pass att naglarna har en liten kant. Men jag har veka och svaga naglar så att spara ut dem är nästan ingen idé, då de går av ganska lätt. OM jag inte målar dem hela tiden. Men det har jag inte tid till, dessutom får jag inte ha målade naglar i jobbet.

  • Vi2alltid

    Mirri: Nej usch, jag känner igen känslan, har bråkat med en av mina vänner och nu kommer inte han på bröllopet.. Då inser man vilka som är ens bästa vänner iaf :P

  • Mirri

    Hipp- hipp- hippad.
    Japp, helt oförberett blev vi bryskt väckta igår av våra vänner som slagit ihop möhippa och svensexa på samma dag så vi fick ingen förvarning alls. Med matchande outfits cyklade vi runt i stan på en tandem och löste uppdrag på förmiddagen. Efter en härlig picnic på Skutberget delade vi på oss och fick nya outfits. Så såg ni en tjej som sprang runt på stan igår och dödade vampyrer bland annat klädd i en outfit inspirerad av Xena Krigarprinsessan så var det jag. Träffade GME i alla fall Var det fler av er som var ute? jag stötte på i alla fall 3 möhippor och 4 svensexor under dagen Jag fick en massa uppdrag under dagen som jag misstänker kommer presenteras på bröllopet. Vi åt en god middag också hemma hos en väninna, hade chokladprovning och gick sedan vidare till krogen. Det var en bra dag, och rolig trots att vi, både m2b och jag, gjort klart att vi vi inte villa springa runt på stan i konstiga kläder och skämma ut oss. Även om jag själv inte skulle planerat det på riktigt samma sätt och jag fått varit med och styra (och de var genuint förvånade över att jag inte försökt )så blev det en bra dag för oss båda och det är rörande hur mycket de ansträngt sig och fixat och donat. De är verkligen hur goa som helst våra vänner!

    GME: Hoppas du hade en jätte härlig dag. Ser fram emot att höra vad mer du gjorde än att sälja ballonger Skulle vara kul att se bilderna någon gång som dina vänner tog.

  • GME76   080802

    Japp, kan intyga att Mirri var grymt ball i sin Xena-outfit. Kul att det var lyckat för er :-.
    Jag blev "kidnappad" vid 13-tiden i Mitt-i-City (trodde jag skulle äta lunch o shoppa med toastmastern Linda men inte det inte ).
    Ögonbindel, kort vit klänning och klassisk slöja o tiara (det är staffet för att man snuvar dom på traditionell brudoutfit på bröllopet hehe) på och en lång busstur till Bomstabadens relaxavd. Hur mysigt som helst med kex, ost mm och mousserande så klart. Sen åkte häxblandningen fram. Illröd, yikes.
    In till stan igen och där skulle säljas ballonger eller pussar. Det gick strålande (sprang på Mirri där ) och vi gick vidare till Mariebergsskogen och tog båtbussen till Ankdammen där vi beställde mat.
    Där gick det inte så himla bra för GME längre. Jag hade ju inte direkt grundat så bra eftersom jag trodde jag skulle äta lunch i stan. Så världen vändes upp o ner och jag fick "vila" en stund på gräset. Men sen lyckades jag få ner lite Burger King-mat istället och kommer igen starkt och slutar kvällen med att dansa barfota på Blue Moon Bar med en svensexa som höll till där (håller med Mirri, dom växte som träd i stan på kvällen). Så även om jag har sån ångest att middagen på Ankdammen inte blev som jag önskat så var det en hellyckad möhippa och är sååå glad att jag har såna goa vänner. Och jag har lärt mig en bra läxa inför bröllopet. No booze innan 22 .

  • Mirri

    Hihi! GME, det låter som att du hade en bra dag trots att det inte blev någon middag för dig på ankdammen.

    Själv håller jag på att bli tokig på folk!! Jag anstränger mig verkligen för att fokusera på alla underbara människor som kommer på vårt bröllop men det är svårt för jag blir så besviken på de som lämnar sena återbud utan egentlig orsak. Nu kommer inte min kusin för han ska till göteborg med sin flickvän! Hon var inte bjuden först för de har inte varit tillsammans länge alls men vi bjöd henne ändå till slut så det är inte som att de inte kan ses... Blir så ledsen.

  • GME76   080802

    Åh va tråkigt, men tänk på vad kul ni kommer ha med de som kommer .

  • GME76   080802

    Jag har lite lätt nära-B-day-panik nu men samtidigt är det så mkt roligare nu när allt man gör är så nära .
    Och stort plus för sambon som nu, när han äntligen klarat svensexan som han varit så stressad över, är helt med och intresserad av slutplanerandet. Gomorron älskling .

  • Vi2alltid

    ÅH Bomstads relax har jag pikat min tärna om hihi!
    inte ens en månad kvar nu.... hmmm....

  • GME76   080802

    Kan vara på gång alltså . Det var jättemysigt där.

  • Mirri

    Vi2alltid: Hoppas tärnan fatar vinken då

    GME: Alltid lättare att hantera B-day panik när man är två som är engagerade Min har inte fått semester ännu så vi får väl se när han tar och engagerar sig på heltid...

    Jag håller på att göra en scrapbook/fotoalbum till min älskling i morgongåva. Vet dock inte om han kommer uppskatta det... Han får ett armband som han önskat sig också. Men han är svår. Vi sa att vi skulle ta det lugnt med födelsedagspresenterna och satsa på morgongåvan istället men nu tog han och köpte ett guldhalsband till mig i födelsedagspresent så jag vet inte vilken del av "ta det lugnt" som han inte var med på. Jätte fint halsband dock Fixar ni några morgongåvor?

Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 2