• Timba
    Äldre 13 May 20:34
    8918 visningar
    30 svar
    30
    8918

    Linneklänning på bröllopet?*någon som går i samma tankar?

    Jag kan inte riktigt förlika mig med de traditionella bröllopsklänningarna och funderar alltmer på en klänning i linne. Någon här som går i samma tankar?

    Har ni sytt själva? Mönster? Eller finns det någon som hittat en klänning i vanlig klädesbutik?

    Berätta gärna!

  • Svar på tråden Linneklänning på bröllopet?*någon som går i samma tankar?
  • Timba
    Äldre 16 May 13:52
    #1

    Ingen som funderar på "alternativ" bröllopsklänning?

  • jeslin
    Äldre 16 May 14:03
    #2

    Jag har inte linneklänning men en halterneck i silverfärg finns i galleriet köpt på halens

  • gustaf­matild­a
    Äldre 16 May 14:58
    #3

    Hade funderingar på linneklänning först medn valde bort det då det inte är något lyster i, och det skrynklar så lätt. Istället valde jag att få drömklänningen uppsydd i råsiden. Inte lika blank som "vanliga" bröllopstyger, men heller inte så matt som linne. Jag kan lägga upp en bild på fallet i tyget om du är intresserad. Har ingen bild på själva klänningen än, ska hämta den nästa vecka! =)

  • Timba
    Äldre 16 May 21:07
    #4

    Tack för era svar!

    Jeslin; vilka fina sandaler! Var har du köpt dem, också Haléns? De var verkligen min smak!

    Gustafmatilda; JA du får GÄRNA lägga upp en bild på tyget, eller kanske hela klänningen ! Jag fick jättemycket inspiration i ditt galleri! Fotlänken (snygg), placeringskortshållarna (skitsmart), inbjudningskorten (rena, enkla, personliga) och så klänningen längst ner till vänster, mummmmmma! Var har du hittat bilden? Verkar bli ett bröllop i min stil....

  • alleha­nda
    Äldre 16 May 21:11
    #5

    www.langorna.se har riktigt snygga kläder i linne.Jag bor nära butiken och just nu skyltar hon med vita klänningar i alla de former och smaker.

  • LloveC
    Äldre 16 May 21:15
    #6

    Här finns otroligt fina klänningar i linne, dock är sidan på finska men man kan ju få inspiration iaf

    www.morsiusgalleria.com/html/pellavat5.html

  • Timba
    Äldre 16 May 21:26
    #7
    LloveC skrev 2008-05-16 21:15:10 följande:
    Här finns otroligt fina klänningar i linne, dock är sidan på finska men man kan ju få inspiration iaf www.morsiusgalleria.com/html/pellavat5.html
    JAG ÄR KÄR! Varför kan jag inte finska? Skulle vilja höra med dem vad klänningarna kostar och om de kan skicka till Sverige! Vilka underbara klänningar! Kan du finska LloveC? Kan du isåfall kluta ut vilken mailadress de har? Det står E-mail: Ei käytössä tällä hetkellä ?
  • jeslin
    Äldre 16 May 21:30
    #8

    La redaroute eller hur det nu stavas

  • LloveC
    Äldre 16 May 21:37
    #9

    Ja visst är dom underbara, tyvärr kan jag inte ett ord finska

    Men skriv en tråd med finsktalande sökes så får du nog napp, jag har sett flera finska brudar på denna sida

  • Timba
    Äldre 16 May 21:59
    #10
    LloveC skrev 2008-05-16 21:37:24 följande:
    Ja visst är dom underbara, tyvärr kan jag inte ett ord finska Men skriv en tråd med finsktalande sökes så får du nog napp, jag har sett flera finska brudar på denna sida
    SMART! Det gör jag!! Ska leta var jag kan lägga tråden "Finskor efterlyses"
Svar på tråden Linneklänning på bröllopet?*någon som går i samma tankar?