• EnaOli­ne
    Äldre 2 May 19:54
    8810 visningar
    8 svar
    8
    8810

    Budget bröllop pris?

    Hej ni alla!

    Ni som har haft eller ska ha ett litet bröllop (10- 20 gäster) hur mycket har ni betalat? Vad har ni för budget?

  • Svar på tråden Budget bröllop pris?
  • EnaOli­ne
    Äldre 2 May 20:32
    #1

    puff puff

  • brud 200807­05
    Äldre 2 May 20:39
    #2

    Hej vi ska var 35 personer och vi har budget på 15 000:-

  • EnaOli­ne
    Äldre 2 May 20:41
    #3

    brud 20080705

    hur gör ni med maten osv? lagar ni den själva? Ge gärna tips! ;) vi ska vara 12 personer exakt, och hade hoppats på en låg budget!

  • EnaOli­ne
    Äldre 2 May 20:42
    #4

    kan du möjligtvis mejla mig er budget?

  • Vinnar­en
    Äldre 4 May 09:40
    #5

    Budgetbröllop, ja det skall väl gå att fixa.
    Jag hade en gång lite tankar på knytis-bröllop.
    Nu skall jag göra maten själv istället samt delegera ut lite uppgifter till inbjudna som skall få göra något litet i matväg för att slippa det jobbigast.
    Blommor (blir som bekant) nejlikor för dom är ju vackra och relativt billiga (har samma bukett som dig), tänkte dessutom binda själv = sparar nästan 1000:-, billiga dukar och attiraljer för dekoration på IKEA.
    Köper alkohol i Tyskland = fler 1000:- billigare.
    när vi började planer ahade vi pengar som ni ätitis upp av annat men så här har det sett ut på vägen:

    klänning 2500:- (REA)
    M2B kläder 5000:-
    Näbbklänning 200:- (REA)
    Blommor 300:-
    Dekorationer 600:-
    Mat 3000:-
    Alkohol 2500:-
    Ring 1000:-
    Skor 250:- (ELLOS)
    Lokal 600:-
    Dj in a box 1700:-
    Tårta vet inte ännu pris med ca 700:-

    = 18350:-

    Vi blir ca 50 personer
    jag tycker vi har en ganska gpd buget även om den spruckt pga andra orsaker

    Kram och lycka till.
    När gifter ni er?

  • EnaOli­ne
    Äldre 4 May 10:01
    #6

    å tack! :)
    men var köper du nejlikorna? styckvis eller? här i norge kostar buketten (de gör den åt en för 500/600 med 25 nejlikor i) är det dyrt?

  • LottaA­nders
    Äldre 4 May 10:05
    #7

    Måste få fråga, Vad är DJ in a box?
    Lät så spännande tycker jag

  • Vinnar­en
    Äldre 4 May 10:42
    #8

    Nejlikor köper jag nog styckvis, har sett stora kraftiga nejlikor för ca 15 svenska kronor. Nnars finns det mindre buketter som man kan plocka med och bom kostar bara ca 40 :- för 10 stycken.
    Vill man har en färdig bukett och dessutom nämner ordet brudbukett så lägger dom snabbt på 1000:- så håll tyst om vilket ändamålet är
    Dj in a Box är en tjänst på nätet där man lägger upp sina individuella låtlistor (dom har MASSOR att välja mellan) sedan boka man vad man vill ha för utrustning, finns allt från baspaket med högtalare och spelare till rökmaskin, discokula, rökmaskin och karaoke-maskin.
    Allt hämtas på närmsta ort och det är bara att plugga i, skall funger bra har en del männiksor i vär närhet osm provat detta och alla har varit nöjda.
    tror man kan kolla på www.djinabox.se

    Ha det bra!

Svar på tråden Budget bröllop pris?