• .nalle­.
    Äldre 6 May 15:10
    4773 visningar
    28 svar
    28
    4773

    Korsika

    Är det någon av er som varit på Korsika? Vi ska till Ils Rousse. Vore kul om någon hade tips om stället!

  • Svar på tråden Korsika
  • P.S
    Äldre 15 May 20:34
    #0

    Hej Tiny! Såg att ni också ska till Korsika & dyka... Ni har inte lust att dyka tillsammans?

  • Tiny
    Äldre 3 Jun 15:07
    #0

    Hej PS.
    Vi kommer ju vara där er sista vecka. Vi känner nog att vi inte vill planera när och vart gällande någonting (det har varit väl mycket av den varan ett tag) men vem vet kanske kan vi dyka tillsammans någon gång under veckan, det vore ju jättekul. Men som sagt, planeringen får stå åt sidan.
    Vi får se vad som händer......
    Hej så länge!

  • Åsagås­a 5/7
    Äldre 16 Jun 15:15
    #0

    .nalle.,
    vart ska ni bo i Ile Rousse? När gifter ni er?

  • Sthlm
    Äldre 16 Jun 15:42
    #0

    Vad roligt! Vi har pratat om att åka till Korsika nästa år på bröllopsresa så jag sällar mig till den nyfikna skaran som vill ha ALL info när ni återvänt från era resor
    Emma

  • .nalle­.
    Äldre 16 Jun 16:18
    #0

    hejsan!
    vi gifter oss den 26:e juli och åker ner den 2/8. Vi kommer bo på Napoleon Bonaparte. Lääängtar! Alla säger att Korsika är så vackert! Ska bli kul att åka dit! När åker ni ner (ÅsaGåsa5/7)?

  • Åsagås­a 5/7
    Äldre 16 Jun 16:23
    #0

    Vi gifter oss (inte helt oväntat! ) 5/7, alltså om knappt 20 dagar! Men resan får vänta till 2/8, så vi åker samtidigt - och bor på Nappe vi med!

    Så vi lär nog ses! Jag hoppas att Korsika är varmt och soligt och har god mat, precis som det sägs. Jag längtar något vansinnigt!

  • happin­ess
    Äldre 16 Jun 16:31
    #0

    Åååh,Korsika!! Vi var där förra sommaren i 10 dagar och det är en helt fantastisk ö! Mysiga små städer med vacker natur & hav.Försök att ta er runt på ön för det finns mycket fint att se. Själva ska vi till Azorerna på vår bröllopsresa. Någon som varit där?

  • Anonym
    Äldre 16 Jun 17:28
    #0

    Har jobbat på Langley o varit på Korsika. Jag kan verkligen rekommendera den ön! Otroligt vacker natur, god mat osv.osv.
    Hör av er om ni har några frågor!

  • Sthlm
    Äldre 16 Jun 21:15
    #0

    Hej senaste anonym! Kan du läsa mitt inlägg "Rekommendera hotell på Korsika", du har säkert bra erfarenheter att dela med dig av!
    Tack!

  • Anonym
    Äldre 16 Jun 22:27
    #0

    Sthlm,

    Det beror lite på hur lyxigt man vill ha det o om man vill bo i en stad eller lite ensligare.
    I Calvi som är en mysig stad finns La Villa som är ett 5-stjärnigt hotell. Superfint och dyrt!!!

    I Il Rousse finns Napolenon Bonaparte som är fint o prisvärt. Tycker personligen att Il Rousse är mysigare stad än Calvi.

    I Bonifacio, som också är en otroligt vacker stad finns ett litet mysigt hotell som heter Centre Nautique. Om man gillar golf och ska hyra bil är U Capo Bianco ett litet lyxigare alternativ. Residence de Sperone ligger precis vid golfbanan och har väldigt, väldigt fina lägenheter, men det blir också väldigt ensligt utan bil.

    I Paesolu di prunete/ Orizonte finns hotell, lght el villa. Hotellet är fint men ligger 6km från närmsta by. Man kan dock låna cyklar el gå dit.

    Lite tips, men som sagt det beror på vad ni har tänkt er för standard och pris. Sen kan man kombinera en vecka på ett ställe o en vecka på ett annat, men de biljetterna tar slut väldigt tidigt på säsongen!

  • Anonym
    Äldre 16 Jun 22:34
    #0

    Såg inte din andra tråd Sthlm. Där fanns en del andra frågor jag inte svarat på.

    Hotellet Orizonte är fräscht o relativt nytt. Där är det ju skandinavisk personal o alltså lättare att få i genom olika önskemål.

    I Bonifacio så är ju lägenheterna i Sperone väldigt fräscha. Se tidigare inlägg. Även Centre Nautique.

    I Calvi är det nog La Villa som gäller, tyvärr. Det är verkligen jättefint, men som du skrev själv väldigt dyrt!

    Hör av dig om du har fler frågor!

  • Sthlm
    Äldre 16 Jun 22:59
    #0

    TACK för svar! Ja vi hade redan kikat på just Orizonte- tycker der varkar passa oss!
    Ska kolla vidare på det övriga ni föreslog imorrn!
    Tack och Gonatt

  • .nalle­.
    Äldre 4 Jul 14:04
    #0

    Lycka till imorgon ÅsaGåsa5/7
    själv börjar jag bli lite smått pirrig i magen (vi gifter oss den 26:e).
    Och snart är det dags för Korsika! Skönt med soool! längtar lite efter det faktiskt.

  • Anonym
    Äldre 4 Jul 14:39
    #0

    Vet inte om ni redan vet, men på Aftonbladet kan man ladda ner aktuella reseguider för 10 kr. Det finns en ny reseguide avseende Korsika där.

    Kolla gärna:
    www.aftonbladet.se/resor/resguider/resguider.html

    Kram från Fru Fialoppa

  • Fru Fialop­pa
    Äldre 4 Jul 14:40
    #0

    Varför blev jag anonym?
    Kanske råkade jag trycka på den knappen? Första gången anonym och ingen anledning till det...

    Fru Fialoppa

  • LJA
    Äldre 4 Jul 14:41
    #0

    Anonym 16/6 kl 17.28 som har jobbat på Langley, skulle man kunna få lite tips om Korsika?
    Vi kommer att ta oss till Nice och sen båt till Bastria, kommer sen att åka runt i 2 veckor och ska boka hotell själva. Vi kan tänka oss att bo i lägenhetshotell eller mellanprisnivås hotell, alltså inga lyxhotell.
    Om du har några tips skulle det uppskattas mycket!!
    Tackar

  • Fru Åsagås­a
    Äldre 29 Jul 11:11
    #0

    .nalle.,
    hur gick bröllopet i helgen? Alla tiders, hoppas jag!
    Snart är det dags att fara söderut, det skall bli väldigt skönt att komma från vardagen ett tag. Vädret i Ile Rousse verkar vara schysst också, sol och runt 30 grader. Som här!

  • AVS
    Äldre 2 Aug 12:14
    #0

    Hej Sthlm,

    Kom hem från hotel Orizonte nyligen! Gudomligt! Rekommenderas med stort R!

    Om ni blir lappsjuka finns hyrbilar om ni inte vill delta i utflykterna Langley anordnar, men vilka brudpar vill mingla på smekmånaden ...

Svar på tråden Korsika