• jennie­oper
    Äldre 12 Apr 22:00
    2356 visningar
    37 svar
    37
    2356

    Hur länge får ni vara?

    ....Ni som bokat ett ställe att ha er bröllopsfest på...hur länge får ni vara kvar där?
    Vi var och pratade med dem idag (där vi ska ha festen)...och 01.00 var tiden...de hade inte tillstånd att sälja sprit längre...

    Jag tyckte det kändes tidigt...hmmm....fast man kanske är ganska mör efter dagen....

  • Svar på tråden Hur länge får ni vara?
  • mika 080705
    Äldre 13 Apr 09:56
    #21

    pumpkin: aha men vad bra, så att det inte är 22.00. måste nog ringa och fråga ändå tror ja.

  • Pumpki­n
    Äldre 13 Apr 10:00
    #22

    Det kan ju vara en helt annan tid (eller ingen) där ni ska vara, så bäst är nog att ringa och kolla
    Vi valde bort den lokalen eftersom vi inte ville ha den tidsgränsen på vårt bröllop.


    mika 080705 skrev 2008-04-13 09:56:08 följande:
    pumpkin: aha men vad bra, så att det inte är 22.00. måste nog ringa och fråga ändå tror ja.
  • Löving­s
    Äldre 13 Apr 10:13
    #23

    Vi får ha musik på tills klockan 2.00 och sedan stängs baren och musiken men folk får vara kvar hur länge de vill. De ska även sova över på slotten en våning ner.

    Känns jättebra och vi ska nog sova över tillsammans med dom. Det kommer bli sent och vi ska upp ganska tidigt och äta frukost tillsammans. Känns onödigt att betala 2000 för ett hotellrum när man bara är där från 2-8 och bara sover.

  • Annaoc­hHenri­k
    Äldre 13 Apr 10:14
    #24

    Jag har faktiskt totalt glömt bort att fråga hur länge vi får leva om...
    Får i värsta fall ringa kvinnan som bor på övervåningen av festlokalen och fresta henne med öppen bar och liveband, då lär hon nog inte komma och klaga i alla fall...

  • Joji
    Äldre 13 Apr 10:49
    #25
    MsSandra skrev 2008-04-12 23:45:01 följande:
    De bröllop jag har varit på.. där har iaf brudparet avvikit runt 11.. senast hehe..antar att de vill ta vara på bröllopssivten också (som många bokar in i samband med vigseln).. och efter brudparet gått brukar några försvinna.. sen några till ..
    Alla brölllop jag har varit på så har faktiskt brudparet varit kvar lika länge som alla andra! Den gamla traditionen att de ska åka först verkar kanske luckras upp?
  • lyckli­g78
    Äldre 13 Apr 10:51
    #26
    Joji skrev 2008-04-13 10:49:32 följande:
    Alla brölllop jag har varit på så har faktiskt brudparet varit kvar lika länge som alla andra! Den gamla traditionen att de ska åka först verkar kanske luckras upp?
    Det skulle aldrig falla mig in att åka ifrån vår fest. Man vill ju inte missa något
  • GME76 080802
    Äldre 13 Apr 11:04
    #27

    Obegränsad tid

  • lillaj
    Äldre 13 Apr 11:06
    #28

    Så blir det för oss också och jag ska vara på salong 07.30 så för oss blir ett perfekt! Dem slutar servera alkohol 01.00 men vill folk vara kvar en stund så var det inga problem..

    Vinterbruden 08 skrev 2008-04-12 23:10:54 följande:


    Vi kan inte ha musik efter kl 01.00 men känns helt perfekt!! VI vigs kl 15.00 fotograferas innan det så det blir en lååååång dag, sen ska vi ju orka med lite vuxengympa på natten också ju
  • anirac­1
    Äldre 13 Apr 11:29
    #29

    vi hyr vår lokal från fredag för 1000 kronor - men för att hinna förberdea så hyr vi från kvällen före för 200 extra
    lördagen kl 11 ska vi vara ute ur lokalen
    men
    är det ingen som hyr lokalen före eller efter oss kan vi få nyckeln tidigare och vara kvar längre
    vi ska bara grovstäda efter oss och någon begränsning av musiken har ingen sagt ngt om
    vi kommer ha DJ på kvällen dock längst till 01 eller 02 sedan sätter vi på musikanläggningen som finns i lokalen
    så länge det är kul är vi kvar och så länge de andra orkar så är det bara att rocka på....

  • Brud 080823
    Äldre 13 Apr 12:00
    #30

    Vi tänker inte gå hem tidigare, vi ska sova hemma så vi har ingen tid att utnyttja. Vi vill ju även få valuta för lokalen den kostar 4500kr! Den ligger precis vid havet, så man får väl betala för havsutsikt Jag har inte kollat hur länge vi får hålla igång, det är ju inga hus i närheten men däremot så är det en gästhamn precis vid huset, så är det några där så lär de inte få någon nattsömn

    Tråkigt nog så har alla bröllop jag varit på tagit slut vid ett halv två, men brudparen har varit med tills dess i stort sätt.
    Man har ju märkt att gå brudparet så börjar alla dra sig hemmåt...lite trist..men så blir det kanske

  • Nienna
    Äldre 13 Apr 12:05
    #31

    Vi lånar vår bygdegård och har ingen tidsbegränsning, vi har bokat den från torsdagen till söndagen och det kostar inget.

  • Tant Doris
    Äldre 13 Apr 22:21
    #32

    De har normalt öppet till 01.00. Inga problem med att få vara där längre, bara vi säger till i god tid innan så att de hinner ansöka om tillståndet.

  • harthu­rs
    Äldre 13 Apr 22:26
    #33

    Nienna - vilken stad ska ni gifta er? Att LANA en bygdegard later toppen..

  • Vi2all­tid
    Äldre 13 Apr 22:26
    #34

    jag börjar hur fan jag ska orka stanna på festen till framåt 1-2... jag kommer vara helt slut efter en sån dag!

  • Balind­a
    Äldre 13 Apr 22:27
    #35

    vi fick ha hur länge vi ville och tur var väl det för dem flesta gick ej hem förrän 05 30. vi gick vid halv tre dock ;)

  • Nienna
    Äldre 13 Apr 22:28
    #36
    harthurs skrev 2008-04-13 22:26:01 följande:
    Nienna - vilken stad ska ni gifta er? Att LANA en bygdegard later toppen..
    Ingen stad, i vår lilla hemby (typ 100 invånare) mitt i skogen i Jämtland.
  • Stardu­sty
    Äldre 14 Apr 09:46
    #37

    Vi ska också ha till 01.00 och det tror jag blir alldeles lagom, man kommer vara så trött efter dan och så vill jag ju mysa lite med m2b på hotellrummet istället för att droppa in på hotellet klockan 4 och vara pisstrött...

Svar på tråden Hur länge får ni vara?