• Mams
    Äldre 7 Apr 22:45
    10393 visningar
    33 svar
    33
    10393

    ** Har DU sytt överdrag till stolar? **

    Har du tips på så enkelt/billigt & snyggt sätt fixa överdrag till stolar som ser fula ut?
    Jag behöver alla idee´r & förslag!!!
    Gärna bilder.
    Vi lär fixa ca 38 st stolar. Ska vara klart tills bröllopsfesten som blir av i början av augusti.

  • Svar på tråden ** Har DU sytt överdrag till stolar? **
  • Birgit­ochCar­l
    Äldre 8 Apr 21:19
    #1

    Jag funderar också på att sy till "bara" 36 stolar....

  • Silva7­9
    Äldre 8 Apr 22:04
    #2

    Jag funderar på att köpa billigt vitt tyg på Ikea och sy överdrag bara till stolsryggarna. Det blir isf runt 35 st.
    Den jobbigaste delen kommer bli att ta mått på alla stolar, vi kommer troligtvis ha 3-4 st olika typer av stolar och alla (typer) finns inte tillgängliga för oss just nu tyvärr.

  • Mams
    Äldre 9 Apr 09:57
    #3
    BirgitochCarl skrev 2008-04-08 21:19:40 följande:
    Jag funderar också på att sy till "bara" 36 stolar....
    Har förvisso lite tid på mig men det får väll bli en utmaning efter som jag annars knappt syr.
    BirgitochCarl & Silva79 har ni funderat på HUUUR överdraget ska se ut.
    Jag har noll koll...
  • fru Bruhn
    Äldre 9 Apr 09:59
    #4

    Köp örngott och dra över stolsryggarna.

  • tolont­a
    Äldre 9 Apr 10:01
    #5

    Är hela stolarna fula eller är det bara ryggstödet? För är det ryggstödet kan man kolla hur dt ser ut med att trä ett vanligt örngott över, om det fungerar. Blir det bra är det bara att ta en inköpsrunda till Ikea. Sedan kan man alltid piffa upp med ett band eller att måla något på dem eller liknande...

  • lindah­allman
    Äldre 9 Apr 10:06
    #6

    jag ska sy men bara till våra stolar. vi ska ha ca 120 gäster så det blir för många att sy till alla. ska sy av vanligt enkelt bommullstyg och knyta ett rosa band runt

  • Mams
    Äldre 9 Apr 11:12
    #7

    fru Bruhn skrev 2008-04-09 09:59:59 följande:


    Köp örngott och dra över stolsryggarna.
    Tack men tyvärr är sitsarna asfula. I nåt grönt tyg som ser ut som det skulle vara från 70-talet. Nu pratar jag fuuult.
    Inte ens retro... *hm*
  • Mams
    Äldre 9 Apr 11:14
    #8
    lindahallman skrev 2008-04-09 10:06:00 följande:
    jag ska sy men bara till våra stolar. vi ska ha ca 120 gäster så det blir för många att sy till alla. ska sy av vanligt enkelt bommullstyg och knyta ett rosa band runt
    Vill du dela med dig hur du tänkt dig att sy?
    Hela stlen är ful & inte kan jag ju måla på dem efter som vi hyr lokalen med deras stolar.
    Skulle ju förvisso vara roligare att måla dem. De är i furu, typiska vanliga lokalstolar.
  • Embo81
    Äldre 9 Apr 11:15
    #9

    Har ni kollat på köp&sälj? Där är en tjej som säljer sina stolsöverdrag.

  • Mams
    Äldre 9 Apr 11:21
    #10
    Embo81 skrev 2008-04-09 11:15:29 följande:
    Har ni kollat på köp&sälj? Där är en tjej som säljer sina stolsöverdrag.
    Tack!
    Ska kolla upp det...
Svar på tråden ** Har DU sytt överdrag till stolar? **