• Ingarö­08
    Äldre 25 Feb 14:07
    4307 visningar
    21 svar
    21
    4307

    Vad kostar det att kemtvätta en brudklänning

    Någon som vet vad det kostar att kemtvätta en brudklänning. Cirka priser räcker då det säkert varierar beroende på hur mycket "bling" det är på och material

  • Svar på tråden Vad kostar det att kemtvätta en brudklänning
  • Vicka8­1
    Äldre 26 Feb 15:26
    #11

    595 får jag betala...

  • Balind­a
    Äldre 26 Feb 15:27
    #12

    450 får jag betala i Uppsala. då e det e klänning med många detaljer, 1200:- låter väldigt dyrt..

  • Juliaz­zb25
    Äldre 26 Feb 15:37
    #13

    jag tvättade min klänning i uppsala på perkem...

    Fick bra service och kan säga att jag är mer än nöjd trotts det höga priset.

    har varit runt och kolla på de andra och kan säga att jag fick inte bra servic där och då ville jag inte lämna in min klänning som kostar 15.000 kr till nån som inte gör bra jobb och till nån som jag inte litar på.

    Klänningen ser ut som oanvänd...

  • Höstbr­ud-07
    Äldre 26 Feb 19:24
    #14

    Jag betalade runt 400-600 kr, på kemtvätten i Sickla i Stockholm.

  • Ingarö­08
    Äldre 26 Feb 20:39
    #15

    Tack! Så runt 400-600kr får man räkna med iallfall

    Julia - jag har ju sett din klänning och den ser verkligen ut som ny plus att alla pärlor, detaljer satt kvar som de skulle så de gjorde ett super jobb! 1200kr för din klänning tycker jag är bra pris måste jag nog säga...

    Tror att man får kolla extra noga så kvaliteten på jobbet blir bra!

  • bella1
    Äldre 28 Feb 14:04
    #16

    Jag kommer att betala 300 kr och han är jättebra många affärer som hyr ut anlitar honom.

  • JcJ
    Äldre 28 Feb 14:10
    #17

    Vad jag fått veta är att man kan tvätta dem själva i 30 grader och dem blir lika fina som att tvätta dem på kemtvätt.....

  • Juliaz­zb25
    Äldre 28 Feb 14:20
    #18

    Ja du man kanske kan tvätta den själv men den risken skulle jag aldrig ta.

    Det beror oxå på vad det för sort's klänning samt hur detaljerad och stor den är.

    Inte kan du slänga in klänningen i tvättmaskin men vad vet jag har aldrig provat och kommer aldrig prova men vill folk göra det så fine...

    Lycka till

  • lillas­milla
    Äldre 28 Feb 14:20
    #19
    JcJ skrev 2008-02-28 14:10:29 följande:
    Vad jag fått veta är att man kan tvätta dem själva i 30 grader och dem blir lika fina som att tvätta dem på kemtvätt.....
    Åhhh jisses! Skulle jag ALDRIG göra! Alla pärlor osv skulle man ju aldrig se mer.... Nä, jag köpte klänningen billigt, då kan jag lägga lite på att göra den fin igen... =)
  • Nora08­0809
    Äldre 28 Feb 14:32
    #20

    Julia- jag såg din fina ring i galleriet. Ær intresserad av något liknande, får jag fråga vart du køpt den? Egen design eller masstillverkad?

  • JcJ
    Äldre 29 Feb 16:25
    #21

    Det har varit dem som sålt brudkläder som sagt att dem tvättar sina klänningar själva i 30 grader...pärlor o dylikt ramlar inte av...men ok vad vet jag..har inte gift mig än och varit tvungen att tvätta klänningen!!!

Svar på tråden Vad kostar det att kemtvätta en brudklänning