• Snällt­jej
    Äldre 15 Apr 07:48
    16919 visningar
    8 svar
    8
    16919

    Vita tänder!

    Hej, har du något tips på hur kan kan få tänderna vitare till bröllopet?
    Har sett något som heter Denevit men vet inte hur det är???
    Har du något bra tips!

  • Svar på tråden Vita tänder!
  • bride of june
    Äldre 15 Apr 07:55
    #0

    Hej!

    Jag har blekt mina tänder genom att låta tandläkaren tillverka en skena som jag fyller med ett gele och så har jag den på natten i 5-7 dagar. Tänderna blev kritvita och det håller cirka 1 år! Fick dock en del ilningar i tänderna uinder själva behandlingen som var ganska jobbiga.

    Att tillverka skenorna kostar ganska mycket, cirka 2500:- men gelen kostar bara 40 kr.

    Annars är tandkrämen Clinomyn jättebra! De andra tandkrämerma merd blekningseffekt ger jag inte mycket för...

    Kolla även aftonbladet.se idag, där står om en ny metod, som dock är dyr...

    Lycka till!

  • Fiddel­i
    Äldre 15 Apr 08:49
    #0

    Oftast räcker det med att gå till tandläkaren och få tänderna putsade. Det kostar inte så mycket och är samtidigt bra eftersom man får bort plack och beläggningar som kan orsaka karies. Tänk också på att undvika kaffe, te, rödvin och rökning (om möjligt) eftersom det missfärgar tänderna.
    Akta dig absolut för huskurer som säger att man kan gnida in tänderna med citron för att få dem vitare. Det funkar förvisso men kan förstöra emaljen för all framtid. En tandkräm med mild slipeffekt kan vara bra. Ett rött läppstift kan ge känslan av vitare tänder.
    Lycka till!

  • Snällt­jej
    Äldre 15 Apr 21:10
    #0

    Tack så jätte mycket!!! Ska köpa Clinomyn!!

  • Mira20­03
    Äldre 15 Apr 23:28
    #0

    Hej tjejer.
    Tänk på att emaljen är nästan genomskinlig och det som gör att tänderna ser gula ut kan vara tandbenet.
    När man bleker tänderna med hjälp av tandkräm med slipmedel så ruggar man upp ytan på emaljen så att beläggningar fastnar ännu lättare och kan göra tängerna missfärgade. Det blir som en ond cirkel.

  • 30 august­i
    Äldre 16 Apr 02:37
    #0

    Har hört i en tidigare tråd här att bakpulver och salt är två metoder att få vita tänder.

    Bakpulver fick mkt beröm av trådstartaren som provade. Vet ej om det är farligt för emaljen.

  • Ellte
    Äldre 16 Apr 08:50
    #0

    Det stod nåt i Aftonbladet igår *letar* www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,291162,00.html

    Har iiingen aning om hur bra det är dock :)

  • Äldre 27 Jan 10:59
    #7

    Hej,
    Min man och jag gjorde tandblekning hemma inför vårat bröllop och vi fick många kommentarer om våra vita tänder.
    Ett Startkit och LEDlampa från Confidentsmile beställde vi på nätet!

  • Äldre 5 Apr 12:36
    #8

    Jag tycker det bästa var att köpa ett så kallat startkit där man fick typ 30 behandlingar sen ingick en LED lampa som man kunde använda hemma helt gratis! Kolla här!


     


    Så fick jag vita tänder i alla fall!

Svar på tråden Vita tänder!