• Virvel
    Äldre 11 Jan 13:10
    9523 visningar
    10 svar
    10
    9523

    Fungerar Nutrilett?

    Har börjat träna spinning en gång i veckan och motionscykling här hemma en gång i veckan. Väger 64 kg och är 173 cm lång. Jag vill inte gå ned så många kilon men jag vill få bort fläsket efter två graviditeter som har satt sig på midjan.

    Undrar om det är någon som har prövat att gå ned med Nutrilett Intensive tvåveckorskur och om man sedan börjar äta normalt(inte godsaker inräknat)håller vikten? Jag vill ju inte äta pulver resten av livet.

  • Svar på tråden Fungerar Nutrilett?
  • Waerst­a
    Äldre 11 Jan 13:14
    #1

    Det funkar, men det är fruktansvärt jobbigt!

  • Zozo
    Äldre 11 Jan 13:16
    #2

    Jag har inte hört om ngn som gatt ner och lyckats halal vikten med pulverdiet, men det finns sâkert. Har du en viss punkt som är hmmm mer problematisk än resten, sa fungerar ingen diet, bara träning. Skulle du inte kunna lägga till lite midjeövningar till den träning du redan har? Rockring är ju en bra grej ocksa.

  • fiffin­urlig
    Äldre 11 Jan 13:27
    #3

    Jag har smakat nutrilett och tycker att det smakar sådär. Cambridge är godare i smaken.
    Enligt den statistik som finns på bla. cambridgekurens hemsida så lyckas 60% av dom som använder cambridge att hålla vikten efteråt, medan siffran är betydligt lägre för viktväktarna tex.

    Nej det finns inga genvägar men det är klart att du kan hålla vikten efter en nutrilettdiet lika bra som efter vilken annan diet som hellst om du ändrar dina matvanor

    Kom bara ihåg att när du går på pulverdiet så töms glykogendepåerna (de som binder vatten) dessa väger ca 2 kg och när man sen börjar äta fylls dom igen. Så 2 kilo kommer tillbaka. Iofersig så behöver man ju inte stirra sig blind på vågen utan i ditt fall var det ju lite överskotts"flabb" som ska bort

    lycka till!

  • Virvel
    Äldre 11 Jan 13:29
    #4

    Det är väl mest tid jag behöver för att kunna lägga till mer träning. Oftast är det därför jag inte kan träna mer än vad jag nu tänker göra. Har två små, två och ett halvt och ett år så det är fullt upp.

    Tänkte att jag kanske kunde gå ned ett par kilo med Nutrilett för att få en snabbstart så jag känner att det händer något. Blir mer motiverad då.

    Waersta
    Vad var det som kändes jobbigt? Hungerkänslor? Jag har bestämt att min jakt på en bättre kropp får definitivt inte gå ut över familjen. Jag är sån som blir sur när jag är hungrig och då kommer jag bara att vara grinig på sambon och barnen och så ska det inte vara.


    Zozo skrev 2008-01-11 13:16:28 följande:
    Jag har inte hört om ngn som gatt ner och lyckats halal vikten med pulverdiet, men det finns sâkert. Har du en viss punkt som är hmmm mer problematisk än resten, sa fungerar ingen diet, bara träning. Skulle du inte kunna lägga till lite midjeövningar till den träning du redan har? Rockring är ju en bra grej ocksa.
  • c t
    Äldre 11 Jan 13:33
    #5

    Du blir skithungrig när du äter nutrilett och det beror på att du inte får i dig det energibehovet som du behöver.

    Mitt råd är att äta bättre.
    Frukost
    mellanmål
    lunch
    mellanmål
    middag

    Om du dessutom kondotionstränar så MÅSTE du få i dig kolhydrater, det är jätteviktigt. Minska portionerna och ät oftare samt mer frukt och grönt så ska du se att kilorna och midjemåttet minskar.
    Lycka till!

  • Virvel
    Äldre 11 Jan 13:37
    #6

    Jag äter bra mat. Kanske lite för stora portioner ibland. Alltid grönsaker till varje måltid.
    Sedan vi fick barnen äter vi väldigt regelbundet.
    Jag ska skära ned på godsaker och äta på lördagar. Jag är sådan som kan trycka i mig två påsar chips i veckan utan problem.
    Mums! Nu blev jag sugen på chips.

  • c t
    Äldre 11 Jan 13:39
    #7


    Medvetenhet är det som gäller
  • Waerst­a
    Äldre 11 Jan 13:46
    #8

    Du äter INGET annat under de två veckorna. Pröva en dag.. det är jobbigt.

  • Waerst­a
    Äldre 11 Jan 13:53
    #9

    Förästen väger jag mer än dig och är 166cm lång. *morrar* Måste ta tag i det här nu!!

  • tottes­loda
    Äldre 12 Jan 12:40
    #10

    De första dagarna är värst. Men efter 2-3 dygn så försvinner det stora matsuget. Ketoacidosen tar över en toxisk effekt av ren fettbränning som tar bort hunger och fösätter kroppen i lite euforisk tillstånd.
    Så första veckan är tyngst mina patienter åt(hmr 800 slika med nutrilett och cambrigde detta i 6 veckor gich ner ca 10- 15% i vikt.

    Vad gäller smak fördrar jag HMR 800 ett amerikansk märke där det finns vanilj och shoklad smak.
    effekten är olika men jag tappa 6 kilo första veckan men starta på 96 kilo.
    Har HMR över från min kur om någon är intresserad.

Svar på tråden Fungerar Nutrilett?