• Fru Hennerdal

    ÖREBRO-par (ny tråd)

    Hej alla Örebroare!

    Såg att den gamla tråden var avstäng för svar och öppnar därför denna istället.

    Vi gifter oss den 31:a Maj 2008 i Tysslinge Kyrka.

    Längtar!

    Hur går det med er planering?

  • Svar på tråden ÖREBRO-par (ny tråd)
  • HannaMagnus

    Jonna83: WOW vilka fina inbjudningar!! Fixar du mina också...?? Behöver "bara" 50-60st... =)

  • Waersta

    Shit, hur många ska ni bjud? Jag har typ 25 inbjudningkort att göra.. för typ på varje inbjudningskort går det 3-4st. Tack å lov säger jag, för jag gillar inte att pyssla.


    HannaMagnus skrev 2007-10-04 09:31:56 följande:
    Jonna83: WOW vilka fina inbjudningar!! Fixar du mina också...?? Behöver "bara" 50-60st... =)
  • Fru Hennerdal
    Waersta skrev 2007-10-04 09:41:13 följande:
    Shit, hur många ska ni bjud? Jag har typ 25 inbjudningkort att göra.. för typ på varje inbjudningskort går det 3-4st. Tack å lov säger jag, för jag gillar inte att pyssla.
    Jag ska göra 40 inbjudningskort och har 70 gäster...
  • HannaMagnus

    Vi ska bjuda ca 90 st... har inte räknat ut hur många inbjudningar jag måste skicka ut... Tur att jag har snälla kompisar som lovat att hjälpa mig, men...vi är inte vidare pyssliga nån av oss, så...det lär inte bli alltför avancerat...=)

  • Waersta

    Ojojoj.. det är många det.

    Vi har skalat ner till bara de vi faktiskt umgås och träffar ofta. Föutom Gunnars kusin som bor i Västerås.


    HannaMagnus skrev 2007-10-04 10:14:05 följande:
    Vi ska bjuda ca 90 st... har inte räknat ut hur många inbjudningar jag måste skicka ut... Tur att jag har snälla kompisar som lovat att hjälpa mig, men...vi är inte vidare pyssliga nån av oss, så...det lär inte bli alltför avancerat...=)
  • HannaMagnus

    Skrev ett låångt...och rörigt inlägg och så *poff* Borta...

    Iallafall, i något kortare drag, men säkert minst lika rörigt; Vi kommer säkert att reducera lite på gästlistan, svårt det där med vilka man ska bjuda och inte, jag vill bjuda ALLA, men det går ju inte! En del som vi aldrig umgås mer än väldigt sporadiskt med vill jag bjuda bara för att det KÄNNS rätt, detta gäller tex vissa av mina kusiner som jag är uppväxt mer eller mindre med, men...då känns det lite som att bjuder jag ett gäng kusiner så måste jag bjuda alla... Tror dock att lite av dessa funderingar kommer att klarna när vi offentliggjort allt för våra föräldrar, jag mehöver mammaråd i det här...=)

    Nästa fundering gäller barn... Från början var det självklart att alla barn skulle vara medbjudna på vigsel & fest... Nu börjar vi dock inse att det kan bli lite rörigt, ca 20 barn, inklusive våra egna 3, varav större delen kommer att vara 1-5 år... Alternativet barn på vigseln, därefter vuxenfest skulle gå om det inte var för att vi kommer att ha vigsel och fest på samma ställe, mitt ute i buschen, vilket gör att det inte blir nåt bra tillfälle att lämna barn till ev barnvakter osv... Nu lutar det åt att det helt blir en tillställning för bara vuxna, självklart kan man ju göra avsteg i vissa fall där det kanske inte går att lösa på annat sätt än att barnen är med... Våra egna kommer att vara med under vigseln och en stund av kvällen, sen får nog grabbarna åka hem till mor sin. Lilltösen får nog vara kvar, alla barnvakter kommer ju att befinna sig på festen (förhoppningsvis)... Hur tänker ni andra göra??

    Det där vart ju BÅDE längre och rörigare...

  • Waersta

    Jag har också lite svårt för det där med barnen.. jag vill ha med dem på vigseln, men sen på festen vill jag inte behöva tänka på det utan mer ha en "vuxenfest" men hur gör man då? För som du skrev så är ju alla barnvakter med på festen.. kan ju inte tvinga någon att åka hem med barnen.

    Vi har ju ett rum på övervåninen där vi tänkt ställa en tv med dvd, lite chips och dricka och annat skoj. Leksaker.. spel m.m. Men de barnen som är stora nog att ta hand om dem, runt 12-14år, de kanske vill vara med på festen också. Ja jag vet inte hur man gör..


    HannaMagnus skrev 2007-10-04 10:58:43 följande:
    Skrev ett låångt...och rörigt inlägg och så *poff* Borta...Iallafall, i något kortare drag, men säkert minst lika rörigt; Vi kommer säkert att reducera lite på gästlistan, svårt det där med vilka man ska bjuda och inte, jag vill bjuda ALLA, men det går ju inte! En del som vi aldrig umgås mer än väldigt sporadiskt med vill jag bjuda bara för att det KÄNNS rätt, detta gäller tex vissa av mina kusiner som jag är uppväxt mer eller mindre med, men...då känns det lite som att bjuder jag ett gäng kusiner så måste jag bjuda alla... Tror dock att lite av dessa funderingar kommer att klarna när vi offentliggjort allt för våra föräldrar, jag mehöver mammaråd i det här...=)Nästa fundering gäller barn... Från början var det självklart att alla barn skulle vara medbjudna på vigsel & fest... Nu börjar vi dock inse att det kan bli lite rörigt, ca 20 barn, inklusive våra egna 3, varav större delen kommer att vara 1-5 år... Alternativet barn på vigseln, därefter vuxenfest skulle gå om det inte var för att vi kommer att ha vigsel och fest på samma ställe, mitt ute i buschen, vilket gör att det inte blir nåt bra tillfälle att lämna barn till ev barnvakter osv... Nu lutar det åt att det helt blir en tillställning för bara vuxna, självklart kan man ju göra avsteg i vissa fall där det kanske inte går att lösa på annat sätt än att barnen är med... Våra egna kommer att vara med under vigseln och en stund av kvällen, sen får nog grabbarna åka hem till mor sin. Lilltösen får nog vara kvar, alla barnvakter kommer ju att befinna sig på festen (förhoppningsvis)... Hur tänker ni andra göra??Det där vart ju BÅDE längre och rörigare...
  • Fru Enamorada

    Inlägget jag skrev försvann också.. Men det var inte så långt.. Jonna, det var kanonfina inbjudningskort! Skönt att ni inte ska göra så många.. Vi gjorde 65 st, puh... Det tog sin lilla tid! (finns bilder på galleri om nån är nyfiken)

    Det där med vilka man ska bjuda är jättesvårt... Ska man bjuda den så måste man ju bjuda den osv.. Det slutade med att vi bjöd över hundra. Nu i efterhand är det några som jag tänker att de kanske vi inte hade behövt bjuda, men men gjort är gjort och det var jättekul att ha så många där och alla hade kul (tror jag iaf, hehe) och det känns bra att inte ha uteslutit någon eller gjort någon sur för att inte den fick komma osv... Vi har inte så många småbarn bland vänner och familj men vi gjorde som så att vi bjöd dem och sen var det upp till föräldrarna hur de ville göra och alla (de två familjerna det gällde... ) ordnade barnvakt för tyckte det var enklast och roligast så. Men 20 barn är ju aningens fler så förstår om ni tycker det kan bli rörigt... Men jag tycker erat resonemang låter bra, att de som måste vara med får självklart vara där men annars är det en vuxenfest. Blir det många barn kanske ni kan ha ett litet barnrum, där de kan titta på film lr leka och underhålla sig med något annat.

  • Fru Enamorada

    haha nu skrev vi typ samma sak waersta.. :) låter bra som ni har täntk tycker jag... De äldre barnen kanske kan turas om att gå ner på vuxenfesten om de vill det...

  • HannaMagnus

    Vi har ett rum som vi tänkt ha som "barnrum" med lite film, kritor, leksaker mm om det skulle behövas, men...vi har ju inte så många "större" barn i bekantskapskretsen, mest bara små som behöver så gott som ständig tillsyn... Svårt! Vår dotter kommer ju att få vara med, men tänker "leja ut" huvudansvaret för henne till nån annan under kvällen så att vi slipper tänka på att ha koll på henne hela tiden... Kommer säkert att ha huvudet fullt ändå...=)

Svar på tråden ÖREBRO-par (ny tråd)